Final Fantasy XII-tråden

SITAT(Aetas @ 18.12.06, 19.39) 42811
Whaaaaaa har ikke kunnet spille på flere uker nå pga. jeg venter på ny TV.

Er nettopp ankommet Old Archades, noen som kan gi meg en antydning på hvor langt jeg er kommet? (%)
[/b]

er ca en time eller to lengre i storyen enn deg, så er litt nyskjerrig på det samme. har vel nærmere 80 timer i spilletid og alle er mellom 50 og 60 i lvls. bruker mye tid på samling. mangler vel bare ca 500 lp per gubbe for å fylle alt nå^^ moro spill ass.. jævelig kul story!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Dere nærmer dere slutten, dessverre.

Noen andre enn meg som har slåss mot Yiazmat? Han er den siste hunten (mark VIII) og har FEMTI MILLIONER HP! Han er ikke noe særlig farlig, men det tar jo 30 år å få ned HPen hans.

Er det slik at bosser sent i spillet (Sidequests inkludert) blir veldig lette hvis du bruker det utstyret som gjør at items har motsatt effekt, eller er det slik at alle fortsatt er vanskelig?

Hvordan synes du vanskeligheten på sidequestene er kontra gamle FF-spill?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Den Nioholaopa (eller hva faen)-greia gjør at du kan kaste Remedy på fiender, og de vil automatisk få alle negative statuser de ikke er immune mot. Det hjelper en del på bosser og kraftige marks, ja. ^_^

Har noen her prøvd seg på fiske-minigamet? Faens dritt, enda verre en de Tower-greiene i FFX-2. Jeg sliter maks allerede på level 2-seksjonen av det der, da jeg har en tendens til å trykke på L-knappene når jeg skal trykke på R, og omvendt. Tror jeg kan drite i å få tak i Wyrmhero Blade, men det er uansett bare 2 Atk sterkere enn Excalibur, og har samme added effect (Holy).

Gul3 har jammen levlet mye mer enn meg. Jeg er på 109 timer nå, og mine folk er også rundt 60. Har brukt Embriodered Tippet (EXP x2) og løpt litt rundt i Nabreus Deadlands for å levle. På Overlooking Eternity spawner Dead Bones som paddehatter, og med Tippet tjener man ca 3000 exp per stykk.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Yojimbo? Nei, det vil jeg ikke si. Det betyr bare at du slipper å bruke masse ekstra runder på å caste spells en og en. Og du får ikke MISS heller.

Da jeg slåss mot Roblon spawnet det lattelig mange Dead Bones som var et stort problem for meg. Jeg kastet remedies på alle skjelettene, og så var de inkapasitert så jeg kunne konsentrere meg om Roblon.

Bestemte meg nå (etter at jeg ble ferdig med Zelda) å starte et nytt game i FFXII. Nå for å få en 100% complete game. (så mye som mulig ihvertfall). Er nå 8timer ute i spillet og er allerede lvl30 med Vaan. (har kun Vaan foreløpelig) Quickenings mot Werewolves FTW. :p

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Timeren står nå på ca 117 timer, jeg har tatt sisteboss, og sier meg ferdig med spillet for nå. :)

Fikk tak i Excalibur, og det var jo et helvete i seg selv, men jeg har ikke orket å bruke åtte timer bare på å ta Yizamat, og droppa de aller vanskeligste mark VII-huntene, hele Subterrana, og to av Esperene (hvem bruker Summons uansett?). Og fiske-minigamet er fortsatt no dritt!

Er nå i det tårnet for å finne suncrest, så begynner vel å nærme meg slutten. Lurer litt på om jeg skal gidde å gjøre alle sidequestene..... Synes dere det er verdt å gjøre disse?

Der var Final fantasy XII gjennomført. Tok meg over 70 timer, og jeg må si at dette spillet har gitt mye valuta for pengene. Jeg fikk ikke fullført alle sidequestene, men jeg valgte å heller få fullført spillet før skolen begynner igjen.

Final fantasy XII er kanskje det mest gjennomførte spillet jeg har spilt. Det er veldig lite ved spillet som ikke er polert. Grafikken, kampsystemet, musikken etc. det meste oser av kvalitet. Dessverre er det et par små ting som personlig irriterer meg. Blant annet at karakterene blir veldig lik hverandre, da de ikke har noen unike ferdigheter. I tillegg irriterer jeg meg over at esperne er helt ubrukelige. Hvorfor kan de ikke balansere spillet litt mer slik at man får bruk for disse?

Alt i alt synes jeg FFXII er det nest beste final fantasy spillet jeg har spilt, og jeg anbefaler det varmt til alle. Vær advart at FFXII skiller seg vesentlig ut fra de andre final fantasy spillene. Selv om du likte FFX er det ikke sagt at du vil like FFXII (Kanskje pågrunn av den mer voksne historien?)

Hurra, kanskje vi får en bra historie denne gangen.
Jeg hata Yuna og alt ho stod for. Det geniale med ffx var dark eaons og arena greiene.
Masse bra utfordringer. Digga det.
Håper det er mange übervanskelige bosser i ff12 og.

Det er det også. Det vi kaller marks og de siste esperne er vel de vanskligste.

Kan også nevne at FFXII er det vanskligste final fantasy spillet jeg har spilt. Men da jeg ikke døde så mange gang i noen Final fantasy spill er det bare morsomt med en utfordring :)

Jepp, det som er kjipt med ff7, ff8 (ikke ff9) er at alt blir så jævla lett hvis du går inn for å gjøre folka dine bra fra begynnelsen.

En bitteliten oppdatering på mitt forrige innlegg. Det har blitt satt en dato for EU-lansering: 23. februar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Swing. Gleder meg. :)