Final Fantasy XII-tråden

Har begynt å få til quickenings nå :D Fikk inn 10 hits, og Cataclysmn, noe som resulterte i 13000 hp i skade på Vossler. Ganske gøy.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nina Meyers er bad i 24!!!!1111

Sånn, marks og greier: Har "Little love on the big plains" som aktiv hunt, og skal snakke med en fyr på Giza Plains, men der kartet sier han skal være er det intet liv. Hæ?

Har spilt i ca. 37 timer og er sånn lvl. 30ish på hele partyet, på vei mot Salikawood.

Når det gjelder Mob Hunts på Giza Plains så må du passe på om det er regntid eller tørke. Du skal få vite hva slags vær du må ha, så les informasjonen til oppdraget en gang til.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Javel, ja. Kan ikke huske å ha fått noen info om været, men det er sikkert fordi jeg ikke anså det for å være viktig :)

Hvis du skal besøke den lille mini-landsbyen på Giza Plains må det være tørketid. De forlater stedet under regntiden.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Like under 60 timer nå, og still going strong! :D

Jeg tror bare jeg er halvveis i spillet, for jeg er ikke level 40 ennå, og har ennå ikke kommet meg dit jeg skal til fra Phon Coast (tøff musikk her, forresten), har tatt alle level III-marks, utforsket Zertinan Caverns (fikk bank hos den Esperen, men han skal få, åh hvor han skal få), og generelt bare grindet i Phon/Tchita-området.

Har gjort som Kumool og laget meg to lag, bestående av en tank, en ranged, og en mage. Har først nå oppdaget hvor fett magi er, Square har viselig gitt de fleste fiender en element-svakhet, så du kan gjøre rundt 2000 i skade på fiender med en velplassert Fira/Blizzara/Thundara (dessverre er ca 50 % svake mot Earth-element, noe jeg ikke finner på lisensbrettet engang).

Jeg kan ikke se enden i sikte, men det gjør meg egentlig ingenting, FFXII er rett og slett for morsomt. Etter 50 timer med FFX tror jeg at jeg allerede hadde slengt i Action Replay'en og skippet alle sidequests, kun for å gjøre meg ferdig med driten.

Jeg vil hjem og spille nåååååååå. :(

Utforska Zertinan Caverns i går. Og jeg fant også den Esperen du nevnte... Etter mange forsøk klarte jeg den endelig. Må si det er fantastisk gøy å utforske i FFXII siden det er så lite linært kontra feks. FFX.

Hvis noen har lyst på et kjempe godt tips for å tjene penger: Skaff dere warmage's Monograph (Gode drops fra amorphs og dauinger), dra til Henne mines. Så drar dere til den port åpneren nederst på kartet. Når du skifter rettning på portene kommer det rundt 28 slimes ned fra taket hver gang. Lag en gambit med "Foe: Nearest enemy --> Fira" på alle, og ha det gøy. De dropper OFTE yellow slime noe som selger for over 500 gil. Gå så tilbake to seksjoner (zones), for så å gjenta. Husk å ikke drepe noen andre fiender, siden chains hjelper for å få droppet. Innen 45 min, har du 99 yellow slime, og er 50000+ rikere ;)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Sweet. Har stått og denga Slimes der et par ganger tidligere, men da har jeg etterhvert blitt overmannet pga Confuse og andre ekle ting. :(

Noen som har noen gode Gambit-tips?

Kakarlsen foreslo Ally: Any > Esuna, noe som gjør at Esuna automatisk blir castet hvis en på laget får en status ailment. Perfekt motgift mot Blaster og Bad Breath. Dessverre trenger du en egen Gambit-linje mot Disease, Ally: Any > Cleanse selvsagt.
Ally: Any > Raise vil også funke, du trenger ingen egen Ally: Status-KO-gambit. :)
I tillegg har jeg puttet Ally: Status-Confuse > Smelling Salts helt øverst. Hater det så jævlig! :argh:

Takk, har venta som en idiot på å få en gambit som gir Ally: Status-KO.

Kan anbefale å ha en gambit for Foe: flying - <magi> for de som ikke har ranged. Self - Libra er også en klassiker. Glemmer bestandig å bruke det hvis jeg ikke har den på. Noen som har noen tips om hvordan man kan bruke charge ved lav MP? Ingen gambits som funker :(

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SITAT(Thinaran @ 29.11.06, 11.26) 37943
Kakarlsen foreslo Ally: Any > Esuna, noe som gjør at Esuna automatisk blir castet hvis en på laget får en status ailment. Perfekt motgift mot Blaster og Bad Breath. Dessverre trenger du en egen Gambit-linje mot Disease, Ally: Any > Cleanse selvsagt.
Ally: Any > Raise vil også funke, du trenger ingen egen Ally: Status-KO-gambit. :)
I tillegg har jeg puttet Ally: Status-Confuse > Smelling Salts helt øverst. Hater det så jævlig! :argh:
[/b]
Esuna funker dra brillefint mot confuse også...

Kom til Phon Coast i går, men tror sannelig jeg skal ta noen marks og litt annet jall før jeg fortsetter.

Ellers har jeg også lært at de ellers så uskyldige Wyrdhares er noen jævler når de kommer i flokk, og samtlige har berserk+bravery+haste :argh:

Kan også nevne at jeg har følgende gambit på en person i hvert party: Foe: HP=100% > Steal
Er ikke helt optimalt, men så lenge man skader alle fiendene litt, så looper ikke steal i en evig sirkel.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT
Esuna funker dra brillefint mot confuse også...[/b]
Joda, men Smelling Salts er et item, og derfor mye kjappere, ikke sant? :p

Foe: HP=100 % > Steal bruker jeg også, men den er langt ifra optimal, ja. Hvis man ikke følger med begynner tyven bare å stjele fra samme fienden i ett sett. Lite konstruktivt. Dessuten er jeg usikker på om jeg burde ha den på tanken (mister en runde med god skade), gun/bow-brukeren (lite poeng i å ha avstandsvåpen hvis man må løpe inn), eller på magikeren (som trenger alle gambit-linjene hun kan få). Spillet blir bare vanskeligere med det, men du tjener fett.

Moro at SE lager et final fantasy som man faktisk kan dø i. Var jeg den eneste som runna blant anna FFX uten å dø nevneverdig mange ganger?

Liker det faktum at når man utforsker vet man faktisk ikke om man kan bli voldtatt og drept av en mob som er X antall level høyere enn deg :D. (Det var dette Oblivion gjorde feil etter min mening)

Novastrum

Feminist-elitist
Angående ressurser. Hvordan i satans hjem skal man høste ethers i FFXII?

Mangelen på disse er en tøff grunn til at jeg ikke spiller det til veis ende! Og jeg nekter å lese guides for å finne ut ting som bør være friggin' obvious ... (noe det kanskje er, for alt jeg vet.)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
I Balfonheim kan du få kjøpt Gambiten Self: MP>20 % -> Charge. Hjelper litt, men selv 80 timer inn i spillet har jeg under 20 ethers (og jeg måtte bruke et par + en High Ether da jeg slåss mot Lindwyrm).

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg har klart meg veldig godt uten Ethers. Spesielt etter at jeg lærte Quickenings og fikk tre ganger så mye MP. Jeg brukte opp alle Etherne mine i en eller annen optional Esper-kamp, men etter det har jeg ikke brukt en eneste en. Jeg lærte alle de greiene som gjør at man får mer MP ved å angripe/bli angrepet og sånt veldig tidlig og det hjalp selvfølgelig også.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Stemmer i på den. Har såvidt passert 60 timer, og har vel brukt ca. to ethers.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
85-timers statusrapport!

Lag A er level 45 og lag B er level 47, og jeg har akkurat blitt ferdig med Giruvegan. Har fått en gjest på laget og har tenkt å ta litt hunts/powerlevle litt nå. Kanskje smyge meg inn i Nabreus Deadlands hvis jeg føler meg modig nok.

Er en High Guardian med 28 marks på samvittigheten, og jeg har også klart å skrape sammen loot til å lage Ultima Blade, det tredje beste tohåndssverdet. Skal se om jeg får laget meg Scorpion-øksa til Basch nå snart.

Vil anslå at jeg sikkert har minst 50 timer med gaming igjen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så Ultima Blade er altså det tredje beste tohåndssverdet? Bra navn. :D

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ikke sant? :D

Vanligvis i serien er det sånn at Ultima Weapon er det sterkeste sverdet i hvert spill (tilogmed i Kingdom Hearts), så det er enda en tradisjon de bryter i FFXII.

Det aller sterkeste tohåndssverdet heter Tournesol, og krever ca 20 timer med grinding og farming av spesielt loot. Ikke eff om jeg gidder det.