Final Fantasy XII

Starten på VII står det jo klasse av. Elsker den dystre stemningen da man kommer lengre og lengre inn i det store Shinra byggverket, bossfighten og den påfølgende flukten ut av bygningen og i gatene oser det også stil av.

Jeg vil gjerne høre hva du har og nedsette på starten av Final Fantasy VII!
[/b]
Shinra-tårnet er da ikke akkurat helt i starten av spillet. Man må spille i noen temmelig bedritne timer før man kommer dit. Ellers er jeg halvveis enig, toppen av Shinra-tårnet (du vet, etter du har kastet bort en time på å klatre det jævla tårnet) er ganske digg.
 
Hvorfor ffix har bedre start enn ffvii:

Fordi Alexandria er en mye kulere by enn Midgard +

att Vivi rocks og er kulere søtrere og mer sjarmerende enn Barret Tifa Cloud og Aerith, og dermed mye mer interesant å ha med på laget,

Også likte jeg att Zidane hele tiden prøvde å muntre opp Vivi, mens han prøvde seg på Garnet
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, det er jo ikke Vivi man begynner å spille som.
Eller vent litt... :p
 
Jeg fatter ikke hva folk synes er så bra med ffix. Joda, første cd er genial, og hadde de fortsatt i det sporet hadde spillet blitt noe virkelig spesielt. Men etter første disk blir spillet bare kjedelig. Uinteressant. Jeg ble veldig skuffa over ffix. Nei, ffviii er det beste ff spillet. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg kan nevne én bitteliten ting som gjør FFIX til det overlegent beste av de tre som kom ut på PSOne: Det tar ikke seg selv så jævla høytidelig. Hovedpersonen har hale, for pokker.
Sikreste måte for å få meg til å slå av et spill er lange, pretensiøse dialoger om Livet, Havet og Kiærliheten, gjerne med utstrakt bruk av floskler som var slitne da foreldrene mine var unge (jfr. FFVIII, for eksempel). Da vil jeg mye heller spille et teaterstykke med en liten knert med hale, som er oppkalt etter en fotballspiller.
 
Jupp helt enig med Yetipants! :tommelopp:

Uheldigvis ser det ut som om ffxii blir det da... litt dummt, men det har blitt kåra til beste spill av famitsu, så man får se

foresten: Finner man bedre skatter på Chocobo Hot and Cold?, eneste skatter jeg har funnet er 200 gil antidote og ore.
Jeg har en sum på 70 poeng, og syns det går litt sakte opp.... (CD-3)
 
Sorry, at hovedpersonen har hale, er oppkalt etter en fotballspiller og at spillet ikke tar seg selv så høytidelig er ikke nok til at jeg gidder å bruke så mange timer på det som spillet krever. Gi meg heller et spill med lange, pretensiøse dialoger om Livet, Havet og Kiærliheten, gjerne med utstrakt bruk av floskler som var slitne da foreldrene mine var unge. Bare spillet underholder meg, og gjør at jeg har lyst til å se hva som skjer videre. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan ffix ender. Selv om jeg spilte det helt til slutten i håp om at det skulle bli bedre.

Jaja, folk har visst ikke lik smak i dag heller. :(
 
Jupp helt enig med Yetipants! :tommelopp:

Uheldigvis ser det ut som om ffxii blir det da... litt dummt, men det har blitt kåra til beste spill av famitsu, så man får se

foresten: Finner man bedre skatter på Chocobo Hot and Cold?, eneste skatter jeg har funnet er 200 gil antidote og ore.
Jeg har en sum på 70 poeng, og syns det går litt sakte opp.... (CD-3)
[/b]
Du må nok grave litt før du finner noe brukanes, men de beste itemene i spillet (Ragnarok mener jeg og huske, og noen skjelde kort, samt mye gil) finner du mot slutten av Chocobo sidequesten. Tar litt tid, men er så absolutt verdt det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jaja, folk har visst ikke lik smak i dag heller. :([/b]
Stemmer. Men noen har høyere toleransegrense for bullshit, merker jeg meg. :p
 
neida ffx er bra det, men ffix er mye bedre
Det har kulere personer, som det er mer interesant å høre historien om

Tidus:
Hadde en slem pappa, som klaget hele tiden, Jecht var en berømt blitzballspiller, og det ble tidus og.

Zidane:
Hadde en slem stefar som banka han opp hele tiden. Zidane visste ikke vor han kom fra, men han drog ut på en reise for å finne hjemmet sitt, og det eneste han husket var ett hvitt lys fra en drøm.

Det sier jo litt...
Kan og sammenligne Vivi og Wakka, Garnet og Lulu, Steiner og Kimahri, Eiko og Rikku

Uansett så hadde FFIX personene vunnet i interesant bakgrunn og hva di tenker osv...
 
Må si meg enig i at FFXI er er det beste spillet av de tre. Etter men mening det beste jeg har har spilt.
Det mest sjarmerende med spillet er stemingen og humoren. Er en av de få spillene som har fått meg til å le ;)

Men, er det slik å forstå at det ikke er kommet noen endelig lanseringsdato på FFXII?
Ser at noen har nevnt at det mulig kommer til jul?
 
Ingen sikker lanseringsdato for NTSC eller PAL...

ÅFFTÅPIC: Noen andre som ler når Quina og Vivi gifter seg?

ÅNTÅPIC: Jeg syns FFXII virker litt kjedelig siden alle hovedpersonene ser helt vanlige ut.
Noen som har spilt XII og motbevise det?