Final Fantasy XII

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, han karen med hvitt hår ser ut som en eldre utgave av Dewey fra Malcolm i Midten. :confused:
Vaan ser og høres fortsatt ut som en jævla drittunge.
Og Ivalice ser fortsatt dørgende dritkjedelig ut. :(
Håper de horene som bestemte at de skulle gjøre om en av de mest lovende rollespillverdenene jeg har sett til generisk dritfantasy-helvete blir overkjørt av tretten dampveivalser.
 
Har det egentlig noen gang blitt utgitt et FF-spill med orginal tale og engelsk tekst, og er det noen som helst sjanse for at FFXII kan bli utgitt på samme måte? Jeg følte iallfall at dubbingen i FFX og FFX-2 fort ble meget flau og teit. Det hele virket iallfall mye mer livlig på japansk.
 
International-utgaver i Japan pleier av og til å komme med muligheter for både japansk og engelsk tale, samt muligheter for engelsk og japansk tekst. FFX International har dette. Men det har også kommet International-utgaver av FFVII og FFX-2 også. Sistnevnte er riktignok bare delvis engelsk med engelsk tale og japansk tekst (Last Mission er fullstendig japansk). Så konklusjonen er nok at det kun er FFX International, som kun er gitt ut i Japan, som gjør det mulig å ha originaltale med engelsk tekst av alle FF-spill som er utgitt. Og om FFXII kommer til å ha disse mulighetene er veldig vanskelig å si. Men nå i det siste har jo Kingdom Hearts, FFX og FFX-2 kommet i slike International-versjoner, men kun FFX har hatt muligheten for japansk tale og engelsk tekst, så sjansen kan vel ikke akkurat sies å være store. Men det er absolutt mulig at de kommer til å gjøre det, så du får vel bare leve i håpet.
 
Final Fantasy XII får perfekt score i nyeste FAMITSU. Det er det sjette spillet i bladets historie som får det (de andre er OOT (N64), Wind Waker (GC), Soul Calibur (DC), Vagrant Story (PS1) og Nintendogs (NDS)).

Dette lover jo godt for spillet, i og med at det er det første Final Fantasy spillet som har fått en slik score. I tillegg er det det andre spillet til skaperen av Vagrant Story som får det.
 
Steikje alpakka. Dette kan bli artig. Det var historien jeg var ganske skeptisk til, men det kan nå se ut til at jeg ikke trenger å bekymre meg for det. Forresten, samlet en liten liste over tidligere Famitsu-FF-scores til sammenligning:

FF: 8.25
FFII: 8.25
FFIII: 9
FFIV: 9 (Easytype fikk 7.75 da den ble utgitt)
FFV: 8.5
FFVI: 9.25
FFVII: 39/40
FFVIII: 38/40
FFIX: 38/40
FFX: 39/40
FFX-2: 34/40
FFXI: 36/40
FFCC: 33/40
Dirge of Cerberus: 28/40
Final Fantasy Tactics: 33/40
Final Fantasy Tactics Advance: 34/40
 

Kilik

Lokal moderator
Oi, det var en positiv overraskelse etter rykter om utviklingsproblemer og negative forhåndsomtaler det siste året. Jeg ble ikke så voldsomt imponert over demoen, men de har trolig kommet med mange forbedringer siden den gang. Første FF-spill jeg virkelig ser fram til siden FFX.
 
Oi, det var en positiv overraskelse etter rykter om utviklingsproblemer og negative forhåndsomtaler det siste året. Jeg ble ikke så voldsomt imponert over demoen, men de har trolig kommet med mange forbedringer siden den gang. Første FF-spill jeg virkelig ser fram til siden FFX.
[/b]
Nå har det ikke vært så veldig mange siden den gang heller, hvis du ser bort fra FFX-2.
 
Sikkert noen som har sett disse allerede, men linker uansett jeg.

Film og new-game menyen:
Meny
Veldig glad for å høre den gode gamle FF-musikken. Nobuo er her fortsatt:) hehe



Åpnings-filmen etter å ha valgt new-game: (Spoiler-advarsel!)
Opening-CG

Bare noen få timer til det kommer ut nå.. Og forhåpentligvis i min PS2 innen en ukes tid!! YAY!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ooh, krem video!!

Jeg ser med stor spennign fram mot Final Fantsy XII, og har store forhåpninger om aa jeg igjen skal få oppleve den magiski FF følelsen jeg har hatt så mange ganger før!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Denne uka er FFXII-uke på 1UP, og previewen som startet igår fortsetter idag. Dagens forteller en del om Licence Board-systemet, en slags sjakk-lignende variant av Sphere Grid:
Each member of your party has his or her own license board and is incapable of using anything without first activating the relevant square on the board. That goes for weapons, armor, magic and everything else.

(...)

Magic skills are purchased in stores, just like in the original Final Fantasy, but buying, say, Cure only adds the spell to your party's inventory. No one can actually cast Cure until the Level 1 White Magic square on their license board has been activated.
[/b]
Det er også lagt ut litt småspoilerish in-game-filmer fra begynnelsen av spillet, som blandt annet viser den store og tydeligvis veldig levende byen du starter i, og Vaan som løper alene rundt og dreper mobs utendørs, pluss hva som skjer hvis du messer med t-rexer. Sjekk ut de to filmene som heter Retail Direct Feed fra Media-sida.


Parish har også avslørt at veldig mye av ukas 1UP Show kommer til å handle om FFXII, så sjekk innom i kveld for å se om nyeste episode har blitt uppet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den T-Rexen har jeg drept. Den var pissenkel.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det ser man spesielt på Retail Direct Feed 1-videoen. Vaan løper bort og slår T-rexen for 0 skade, og blir bitt for over 900 ... :D
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Endelig er det ferdig! Har sett frem til dette spillet helt siden jeg rundet X for første gang. Kanskje dette blir spillet som får interesseen min opp igjen etter at jeg sluttet med WoW?

Når kan vi forvente en europa-release, forresten?
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
ok, takk.

Det skal hvertfall bli skikkelig gøy med et Final Fantasy-spill igjen! Og at Famitsu skamroser spillet demper hvertfall ikke forventningene.
 
Deeko har lagt ut en import-anmeldelse. Kort og greit: QUOTE("Deeko")
The Deeko Minute

Deep, intricate story that departs from the norm of Final Fantasy.
Very different battle system from what you're used to in FF, but is well done and gives the series a fresh feel.
Solid music. Top notch voice acting. Very solid sound effects.

Challenging, in a good way.
Some great and some awful level design.
Excellent presentation and obvious high production budget.
40-60 hours of gameplay.
Difficulty: Medium
Number of Players: 1[/b]
Dette høres helt fantastisk ut. Historie som er litt annerledes den vanlige normen fra Final Fantasy, nytt og fresh kampsystem som fungerer bra, solid musikk, god voice acting (dette blir jo gjort på nytt når det kommer her til lands, da). Dette høres ut som det aller beste Final Fantasy-spillet som er laget jo. Glede seg-faktor: +1000.
 
Joa, Final Fantasy XII kan fort bli en aldri så liten høydare og ejeg er 100 % sikker på at det kommer til å overgå de to andre FF spillene til PS2 på alle mulige måter. Kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg som den lille drittungen jeg er. :D