Final Fantasy XIII (PS3, 360)

#21
SITAT(Aetas @ 09.05.2006, 17.31) 1999
Versus så veldig kult ut da. Finnes det noen trailer av det?
[/b]

Nei, har ikke funnet noe. Kun beskrivelse av traileren på ign. Litt underlig. Noen har vel filma den?


Kanskje de valgte å lage to titler fordi den verden de skaper er såpass omfattende og spennende at de ville utnytte den med å lage to spill? XII og Versus er jo i samme univers, bare ikke samme sted eller personer.
Håper vi får mer informasjon.

Fra det ene til det andre. Når er det release her i Europa på XII?! GAL av å vente....
 

Kilik

Lokal moderator
#22
XII kommer ut i USA i oktober. Jeg tipper våren 2007 her til lands...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#24
Ja, for hvis hun hadde lignet på Yuna så hadde spillet blitt helt likt FFX.

Jeg synes forøvrig det er unødvendig å gi ut så mye jall. Jeg vil ha et FFXIII og det skal være til PS3. Hvorfor lage et spill til mobil? Må folk absolutt ha et FF-spill å spille på mobilen? FF skal spilles hjemme i stua/på soverommet på en ordentlig skjerm.
 
#25
Du vet ikke hvor enig jeg er....

Synes også forsåvidt at de kunne ha holdt seg til et spill. Blir liksom ikke den samme magien over final fantasy hvis de skal lage så forbanna mange spill. Det virker liksom så "spinoff" :(
 
#26
Nå er det litt tidlig å begynne å snakke om åssen disse to spillene blir, og iallefall hvordan de er i forhold til hverandre. Den videoen viste jo strengt tatt ikke en drit. Bortsett fra ei dame som sparke rumpe. Jeg fikk på ingen måte noen final fantasy stemning av og se traileren, og det er et veldig dårlig tegn at det er FFX-2 duden som lager det. Men jeg synes det er litt vel tidlig og på noen måte fordømme spillet. Jeg gleder meg til å se mer.
 
#28
FFX var jo et knallspill da. Har også hørt veldig mange søte ord om FFXII. Jeg ser ikke noen grunn til å si at det er på tide at Square Enix kaster inn hånklet helt ennå. Er enig i melkinga da. Men at det blir to FFXIII spill til PS3 er jo ikke så forferdelig. Å det er jo på ingen måte melking siden spillene ikke er laget ennå. Det må jo være en grunn til at de lager to, men det er det ingen av oss som vet ennå. Med mindre vi spør Ironfist da selvfølgelig.
 
#29
Det som jeg har lest om FFXII er at det ikke fortjente scoren det fikk i Famitsu, men har selv ikke spilt det enda. XII kan bli bra, X var et decent spill men det er lenge siden det kom.

I mellomtiden har det vært: Drakengard, Drakengard 2, Kingdom Hearts, FFCC, FFX-2 og sikkert noen flere som jeg har glemt. Ingen av disse var særlig bra syns jeg, og de eneste SE spillene jeg har likt har vært til GBA, men DW8 skal visst være bra. Ikke fått spillt mitt ex enda pga tidsmangel og Oblivion.
 
#30
Men er usikker; Er Versus prequel eller ei? Hører noen steder at det er det... Og så lurte jeg på om XIII er mer ferdig, og selve "hovedspillet" av XIII serien? Siden alle de tre spillene har et fellesnevnernavn, som jeg ikke kommer på i farta.

Og hvor finner jeg traileren til Versus? =\
 
#31
Ja la oss håpe det blir sånn da, Blir disse to veldig bra eller blir XIII versus starten på et lite mobil-prosjekt osv ?... som FFVII:BC og DoC osv... et klassisk spill som blir voldtatt av stygge spinoffs. Nei takk. Bare gjør dette bra Square-Enix. Jeg vet dere kan.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#32
Square-Enix har visst tatt ut et trademark på navnet Final Fantasy Haeresis XIII også.

Haeresis er latin for kjetteri (Heresy). Et fjerde Final Fantasy XIII-spill, eller et alternativt navn på Versus XIII?


Kilde: NeoGAF
 
#33
Jaja, de holder på. Lag et prosjekt og melk det til helvete, kommer sikkert en film eller to og. Kanskje en comic book og greier...


Men spillene ser i alle fall bra ut.
 
M

Molly

Gjest
#34
Tror Square-Enix har en liten plan, siden de holder på med så mye rundt FFXII :p, jeg tror det blir bra. Men den tid den sorg/glede. :D
 
#35
SITAT(mortec @ 10.05.2006, 18.45) 2485
Jaja, de holder på. Lag et prosjekt og melk det til helvete, kommer sikkert en film eller to og. Kanskje en comic book og greier...
Men spillene ser i alle fall bra ut.
[/b]
Ser bra ut ja. Men så har jo FFXII tatt 1000 år, så skulle dette bli bra så får vi kanskje spilla i 2011 uansett .

Det verste er at jeg har gledet meg til FFXII siden 2002, og selv hvis jeg aldri dømmer et spill før jeg har spilt det så skal visst FFXII-storyen, ifølge Japansk-forstående importører ikke være så alt for mye å skryte av. Men så har jo noen av dem i det minste skrytt også da. Så vi får se. Håpet har jeg helt klart i behold.

10 år tar det uansett.
 
M

Molly

Gjest
#36
10 år før FFXIII kommer? tviler jeg på, men 4 år kan jeg nokk tenke meg.

Btw det ser sinsykt fint ut :D
 
#37
Fabula Nova Crystallis heter jo disse spillene. Hvorfor ikke lage en ny serie som heter dette, i stede for å la det bli et FF spill? Er jo såpass unormalt at det er så mange spill av samme tittel. Lurer på hvorfor de valgte å gjøre dette?

Uansett, liker at Square går nye veier; Hvis de skulle tviholdt på det samme gamle hele tiden ville det blitt kjedelig. Bare de går etter hva de selv føler for og satser, framfor å gå en mer sikker "mainstream" vei.

Jeg har fortsatt tro på dem. :)
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#38
Jeg savner tiden da det kom et nytt spill i hovedserien annenhvert år. Det var tider det. Hvis FFXII kommer ut i USA like før jul, vil det være nøyaktig 5 år etter FFX. Det sier litt.

Jeg har også gledet meg til FFXII siden 2002. Faktisk så fant jeg Spillegal da jeg søkte etter FFXII-bilder den 27. desember 2001, men da hadde jeg ikke spilt FFX enda.
 
#39
SITAT(GarlandG @ 10.05.2006, 20.28) 2543
Jeg savner tiden da det kom et nytt spill i hovedserien annenhvert år. Det var tider det. Hvis FFXII kommer ut i USA like før jul, vil det være nøyaktig 5 år etter FFX. Det sier litt.

Jeg har også gledet meg til FFXII siden 2002. Faktisk så fant jeg Spillegal da jeg søkte etter FFXII-bilder den 27. desember 2001, men da hadde jeg ikke spilt FFX enda.
[/b]

Må si meg enig med at jeg har venta for lenge på XII. Venta så lenge at jeg har gått lei, rett og slett. Og så irriterer det meg bare enda mer at vi ikke får spilt det før våren 2007...
 
M

Molly

Gjest
#40
det er vell snakk om at FFXII kommer i oktober, viss jeg ikke tar helt feil... men grafikken nå er jo bedre enn når de gamle FF spillene kom, så det tar sikkert lengre tid å lage dem.... tror jeg. jeg har vel gleda meg til FFXII siden sommeren 2004 :) så jeg har ikke venta så lenge, men lenge nokk :p