Final Fantasy XIII (PS3, 360)

D

Doctor Downs

Gjest
#41
SITAT(Cazandra @ 10.05.2006, 22.27) 2542
Fabula Nova Crystallis heter jo disse spillene. Hvorfor ikke lage en ny serie som heter dette, i stede for å la det bli et FF spill? Er jo såpass unormalt at det er så mange spill av samme tittel. Lurer på hvorfor de valgte å gjøre dette?[/b]
Gjør du det? :eng101:
 
#42
SITAT(Aquila @ 10.05.2006, 20.39) 2551
Gjør du det? :eng101:
[/b]

Vel, kan jo ligge i at da vil spillene slege mer fordi den har en FF tittel. Oh well. Gjør ikke meg no selvom hvis de hadde laget en ny serie som het Fabula Nova Crystallis ville det holdt seg mer tro til det gamle konseptet med å kun gi ut et FF spill pr. tall. =p

Forresten.

Logoen til FFXIII:


Logoen til FFXIII Agito (Mobilspillet):


Logoen til FFXIII Versus:





Og alle folka som står bak (Sikkert sagt tidligere)

Final Fantasy XIII (PS3)

Yoshinori Kitase (produsent)
Motomu Toriyama (regissør)
Tetsuya Nomura (karakterdesigner)
Nobuo Uematsu (står for hovedsangen)
Masashi Hamazu (komponist)
Eiji Fujii (filmregissør)
Isamu Kamikokuryou (kunstregissør)


Final Fantasy Versus XIII (PS3)

Tetsuya Nomura (regissør, karakterdesigner)
Takeshi Nozue (filmregissør)
Yoko Shimomura (komponist)
Shinji Hashimoto (produsent)


Final Fantasy Agito XIII (Mobile)

Hajime Tabata (regissør)
Tetsuya Nomura (karakterdesigner)
Yusuke Naora (kunstregissør)
Takeharu Ishimoto (komponist)
Yukimasa Itou (produsent)


Og to nye artworks;
http://img155.imageshack.us/img155/2558/460665or.jpg
http://img226.imageshack.us/img226/1081/460634ww.jpg
 

SHDR

Gullmedlem
#43
Tittet på den ene FFXIII-traileren, og det så uvanlig ordinært ut. Veldig tørr og kjedelig design til å være Final Fantasy ... soldatene så komplett ordinære ut, og ninjatøsen som slaktet dem var vel ikke akkurat det mest inspirerte stykket karakterdesign Squeenix har spydd ut i det siste.

De vil vel bare sørge for å dekke absolutt alle mulige demografier og behover med disse spillene, da. Et par av dem vil helt sikkert dele assets (hvilket vil senke produksjonskostnadene totalt) og uansett så vil alle spillene fungere som markedsføring for hverandre, så lenge de brandes forskjellig nok til at det ikke blir forvirring om hvilket spill som er hvilket. Er det noen som har prøvd seg på noe slikt som dette tidligere? Jeg har iallfall aldri hørt om det.

Om ikke direkte oppfinnsomt, så iallfall relativt nytenkende. Om det slår an, kan det bli "en ny måte" å bygge spillbrands på, der mobilspill og onlinespill blir en ekstra dimensjon i produktet, heller enn billige knock-offs.
 
#44
SITAT(Molly @ 10.05.2006, 22.37) 2550
det er vell snakk om at FFXII kommer i oktober, viss jeg ikke tar helt feil... men grafikken nå er jo bedre enn når de gamle FF spillene kom, så det tar sikkert lengre tid å lage dem.... tror jeg. jeg har vel gleda meg til FFXII siden sommeren 2004 :) så jeg har ikke venta så lenge, men lenge nokk :p
[/b]
Det er da det kommer til USA. Det kommer ikke hit før våren 2007.
 
#46
Det er Final Fantasy XII (12). Ikke 13. Forøvrig skal jeg ikke ha XIII, synes ikke det ser noe spesielt ut. XII derimot, som er klassisk FF, skal jeg ha.
 
#47
Er jo det hun snakker om. Blir de tikke litt feil å si at FFXII er klassisk FF? Det skiller seg jo godt ut med det nye kamp systemet.
 
#48
"the new compilation of titles will share the same mythology and run in parallel instead of having intersecting plots, evolving in their own creative way.
"

Dette kan bli ganske spennende. Halflife/opposing force/blueshift noen?

Hadde håpet at de skulle dra tidslinjen litt tilbake i det neste spillet, slik at vi kanskje fikk se litt grønne skoger og frittgående drager igjen, men den gang ei. Får vente og se. For tidlig å si om det blir bra eller dårlig, siden vi ikke vet nok om historien og karakterene. Håper forresten ikke det blir FOR mye action, men mer vekt på historie og karakterutvikling. Fantastisk fin logo av Yoshitaka Amano iallefall =) Han har ikke cybifisert stilen sin iallefall.

Cazandra = Friera?
 
#49
SITAT
FFXIII to use motion-sensing

Square-Enix's Tetsuya Nomura has revealed that Final Fantasy XIII will make use of the motion-sensing technology in the PlayStation 3 controller.

In an interview published over on 1up, when asked if such a thing was likely, Nomura replied: "Yeah, we already have some ideas about how to use it."

Fellow Squenix type Yoshinori Kitase chimed in to reveal that the game was originally in development for the PS2, and they only decided to go all next-gen later on.

He went on to discuss FFXIII's battle system, stating: "At first sight, it might seem like an action game, but FFXIII inherits the long tradition of the numbered FF games, which is the active-time battle command system.

"We are trying to use a similar system to what you've seen, but the major difference is that the battle will be speeded up considerably. In the past, you had to wait to input commands, but our goal here is to reduce that waiting time as much as possible, so that the battles are greatly speeded up."

Squenix's Motomu Toriyama declined to reveal all the details of the game's main character, who is known to be of the female variety. However, he did say: "This time, one of the characteristics of this heroine is that she's not that feminine. I tried to make her someone very strong, independent.

"When I asked Mr. Nomura to design this character, I requested someone like a female version of Cloud from FFVII." Let's just hope she has better hair.[/b]
Kilde: Eurogamer
 
#50
Det som avskrekker meg og en del andre er det ufattelig kjedelige kampsystemet.

Gi meg et God of War realtime kampsystem i FF serien, da er jeg med =D
Prøvde meg på et FF spill til PSX for en god del år siden. Flott historie, stemningsfull musikk og et gjespende kampsystem. Gav opp på CD2, random battles og turbasert slossing holdt ikke interessen i gang. Så jeg får krysse fingrene for et FF spill jeg hadde giddet å spille.
FF spillet jeg hadde til psx imponerte stort på mange vis. Husker ikke hvilket nummer i rekken det var. Husker at det var noe greier på et tog, klatret oppå/under et tog og no greier :)
 
#55
Det kan være stedet du kommer ut av sewers i 7'ern. Der du må gå over og under gamle ødelagte tog for å komme deg ut av labyrinten.
 
#56
Ja, jeg tror at han mener Final Fantasy VII. Husker godt den labyrinten hvor man måtte klatre opp på tog, og hoppe ned osv for å komme seg igjennom. Fint område. :elsk:
 
#57
På FFVIII må man kapre et tog i fart, da blir det klatring opp og ned, så det kan det og være.

Du vil ikke komme å si hvilket spill du snakker om, Dirty D? :rulleøyne:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#58
Jeg tenkte å komme med et forslag for ca et døgn siden, men så kom jeg på at INGEN FÅKKINGS BRYR SEG.