Firmware 2.40 til ps3 sluppet (og så trukket fordi den drepte maskiner)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Krig er fred. Frihet er slaveri. Uvitenhet er styrke.

NEIDA BARE KØDDA :p

Men ja, som du skreiv så skal man være passe teit for å laste ned Sonys offisielle oppdateringer uten å vite på forhånd at maskina kan slutte å fungere samt hvordan man kan fikse det på egen hånd. Bare rett og rimelig at Sony tar 150 dollaz for å formatere en harddisk. Som du skriver så er den jo ikke ødelagt, så 150 er egentlig en skikkelig grei sum spør du meg.

Det kommer helt an på om man har godtatt en avtale der betingelsene er at firmware problemer gjøres for egen regning. Idiotisk å ta penger for en feilslått oppdatering. Men samtidig er det ikke vanskelig å ta backup av disken før du må formatere.

Egentlig ingen big deal. All maskinvare som kan flashes er utsatt for risiko.
Ett hovedkort har tatt kvelden og en dvd-brenner.
X360 har RROD.

Dette er totalt udramatisk egentlig.

Krig er fred. Frihet er slaveri. Uvitenhet er styrke.

NEIDA BARE KØDDA :p

Men ja, som du skreiv så skal man være passe teit for å laste ned Sonys offisielle oppdateringer uten å vite på forhånd at maskina kan slutte å fungere samt hvordan man kan fikse det på egen hånd. Bare rett og rimelig at Sony tar 150 dollaz for å formatere en harddisk. Som du skriver så er den jo ikke ødelagt, så 150 er egentlig en skikkelig grei sum spør du meg.
Jeg har da aldri sagt noe som helst av det du skriver? Heh.

Jeg sa det var mulig å fikse det på egen hånd, istedenfor å sende den inn til rep. Rett og slett fordi du vil ikke få tilbake lagringene dine om du sender inn uansett (de er ikke ansvarlig for det som allerede ligger på harddisken), og fordi det ikke er noe fysisk galt med disken.

Blir litt som å sende inn en PS2 bare fordi minnekortet ditt er ødelagt. Bortsett fra at i dette tilfellet er det harddisken som er minnekortet, og at den egentlig bare trenger en formattering.

Forsvarer på ingen måte Sony, dette burde ikke skje. Men påstanden at den kan "drepe" maskinen er like fullt feil.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Forsvarer på ingen måte Sony, dette burde ikke skje. Men påstanden at den kan "drepe" maskinen er like fullt feil.
Aha, men da begynner vi å bli enige her. Måten du skrev på gjorde at det virka som om du syntes det var nærmest uforskammet å klage over denne saken siden det går fint an å fikse selv.

Litt artig å tenke på at Sony tar 150 dollaz for å formatere harddisken mens Microsoft fikser 360-en din gratis åh kom igjen den måtte komme

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Tror de 150 dollazene er ment som en "gjør det sjæl"-oppfordring. Hvorfor skal Sony bruke masse tid og spenn på å DHL-frakte maskinen din hit og dit når det er så enkelt?

Aha, men da begynner vi å bli enige her. Måten du skrev på gjorde at det virka som om du syntes det var nærmest uforskammet å klage over denne saken siden det går fint an å fikse selv.

Litt artig å tenke på at Sony tar 150 dollaz for å formatere harddisken mens Microsoft fikser 360-en din gratis åh kom igjen den måtte komme
Du er ikke alltid like lett å forstå seg på du heller, med den sære omvendte psykologien din :p.

Er det noe Microsoft bør ha skryt for, så er det effektiv service når 360'n går til helvete.

Lodin

Der Waaaah
Er det ikke brudd på garantien å skru opp maskina? Veit MS gir øks i ræva og ikke fikser røde ringer gratis når maskina har vært fikla i.

Sånn forøvrig er de 150 dollarene den vanlige prisen Sony tar for å fikse maskiner som ikke er garantert lenger. Er 100% sikker på at de dropper summen og tilbakebetaler dette når det korporate beistet bare får summa seg. De som først punga ut gjorde tross alt dette før Sony hadde vedkjent at noe var galt og fjerna oppdateringa.
Sånn ellers var det for ørten år sida en feil på en demodisk til PS2 som formaterte minnekort. Når dette ble kjent sendte de ut gratis kopier av et eller annet Spyro så det var derfra jeg fikk tanken om Lair. :p

Er det noe Microsoft bør ha skryt for, så er det effektiv service når 360'n går til helvete.
Effektiv er jo å runde godt av i kantene. Det tar jo godt en måned fra det står svart røyk ut av Xboxen til du får den tilbake. Grei service er det, men effektiv? Ikke faen, effektivt hadde vært to uker, maks.

CyberK

Finner ikke på noe.
Tror ikke det er brudd på garantien å ta ut harddisken, siden den uansett er ment å kunne tas ut og oppgraderes om du vil. Den har et eget lokk man kan åpne for å få den ut.

Terje

mostly harmless
Sånn forøvrig tok jeg en tur innom Gamestop idag blant annet for å se hva de pusher Dualshock 3 for.

649,-

Hurra.

Effektiv er jo å runde godt av i kantene. Det tar jo godt en måned fra det står svart røyk ut av Xboxen til du får den tilbake. Grei service er det, men effektiv? Ikke faen, effektivt hadde vært to uker, maks.
Det er kanskje forskjellig fra kommune til kommune (eller til og med fra person til person), men det har ALDRI tatt mer enn to uker før jeg har fått maskinen tilbake. Nå sist var de enda mer effektive, da de satte meg på høy prioritet nettopp fordi det var tredje gangen. DHL hentet maskinen den 27. og de kom med en ny en allerede 31. Så fire dager... inkludert helg.

Er det ikke brudd på garantien å skru opp maskina? Veit MS gir øks i ræva og ikke fikser røde ringer gratis når maskina har vært fikla i.

Nja.

Det er flere, blandt annet kompiser av meg som har sendt inn sin modda 360 uten warranty sticker inni som har fått ny boks hjem.
Så det er litt hipp som happ der.

Å skifte harddisk er en "funksjonene" til PS3. Det er en helt vanlig laptop harddisk som sitter i den, og det står hvordan man skal skifte den ut i manualen. Ingen garantibrudd her altså.

Terje

mostly harmless
Jepp. Bare å åpne et deksel på siden og løsne en skrue så kommer harddisken ut. Riktignok i en caddy som den er festet i med enda fire skruer, men vil nå likevel si at det er en temmelig enkel å jobb å bytte den. Selv bestemte jeg meg for å sette en 200GB i min før jeg i det hele tatt kjøpte konsollen. Regnet med at 60GB ville bli for lite før eller senere så skiftet den like gjerne med en gang for å slippe masse backup-styr etterhvert.

D

Deleted member 91

Gjest
Sånn forøvrig tok jeg en tur innom Gamestop idag blant annet for å se hva de pusher Dualshock 3 for.

649,-

Hurra.
Det er ille, men om det er noen trøst (det er det ikke) så er det akkurat like ille i f.eks England, der selges den også til veiledende spillpris (førti pund). Import fra USA eller Japan er det eneste rette alternativet.

oma

Village Drunk
bytter man inn sixaxixexen sin så får man jo 200 avslag

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjøp fra Amerika for faen. Det der holder ikke mål. Faenmeg dyrere enn Microsoft sine overprisa svindelstikker.