Football Manager 2012

Drauden

SGs kollektive lillebror
#21
Så enten digger man disse spillene, eller så hater man de.

Ikke spilt, så jeg velger å hate.
 
#22
Har ikke spillt et managerspill på PC noensinne faktisk. Sist spill jeg spillte seriøst var vel Premier Manager, The Manager og Championship Manager på Amiga - med mindre den ellers så glimrende manager modusen i SWOS kvalifiserer seg - men de er vel mer på samme linje som i Pro Evo eller FIFA. Fristende å prøve et nytt et egentlig.
 
#23
Demoen er ute på Steam nå. Førsteinntrykket er at jeg liker det nye interfacet selv om det er så jævlig overveldende og drøyt i forhold til før. Har aldri sett så mange tall og stats samtidig før.

Nå venter jeg spent på Yetipants sine inntrykk, men toppscorene fra samtlige spillkritikere i hele verden bare renner inn de neste dagene som vanlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Okay da. Testa demoen og det jeg har å si er vel egentlig at det er det styggeste spillet jeg kan huske å ha sett på en god stund. Alle skjermene var WALL OF TEXT, med et slags halvhjertet iOS-ripoff dandert rundt; i det minste har utviklerne lagt til noen farger som ikke matcher sånn at de unngår søksmål. Så på en kamp, og det er jo koselig at 3D-motorene som ble programmert i 1997 fortsatt blir brukt om ikke annet.

Tanken jeg satt igjen med, var først og fremst at det finnes ingen sjanse i helvete for at noen som ikke er blodfan av fotball skal kunne ha det noe i nærheten av artig med Football Manager. Noe som egentlig er litt spesielt, med tanke på at jeg ikke akkurat kan påberope meg noen brennende interesse for f.eks. drift av transportfirmaer, men synes likevel Transport Tycoon er moro. Det er kanskje forklaringa på hele greia; grunnen til at det ser så stygt ut er at fansen ikke bryr seg, så lenge de får en nitidig simulert fotballmanageropplevelse. Jeg syntes bare det virka forferdelig sjelløst, nærmest kjemisk renset for entusiasmen og lidenskapen de fleste fotballfans påberoper seg. Skjønt, det stiller man vel med selv hvis man kjøper Football Manager. Likevel var det noe absurd ved å se fotballmaskineriet destillert ned til tall og noen tørre fraser om hvor grusomt spillerne mine hadde det på banen. Det føltes egentlig mer som en meta-kommentar på hvor kalkulert og gjennomregulert fotballen egentlig er, enn som noe annet.

PS: Hødd tapte så det sang (0-3) mot ett eller annet dansk lag under mitt korte og apatiske styre, bare så det er nevnt.

PPS: Det var ett øyeblikk som fikk meg til å trekke på smilebåndet, forøvrig: Da jeg troppa på som sjef for Hødd, hadde lokalavisa en artikkel som understreket at om jeg ikke visste hvor lite min nye karriere hadde å si for folk flest, burde det ha sunket grundig inn etter pressekonferansen hvor en enkelt journalist stilte opp.
 
#25
Det ser jævlig stygt ut, skal gå med på det. Heldigvis er det så mange gærninger som mekker skins, bilder, ikoner og alt mulig sånn at det i det minste kan se litt brukbart litt ut i fra hva man syns ser bra ut selv. Bortsett fra det er alt vakkert, bare vakkert og nydelig. Kommer nok til å legge noen timer i å få Bodø/Glimt opp i europas elite ja.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#26
Blir nok noen timer FM på meg i år og, men litt moro angåede det Hesten nevner angående entusiasme og lidenskap for det stemmer nok godt at man nesten må komme litt med det selv. Er nok viktig man har en over gjennomsnittet interesse av fotball, men har mange ganger blitt gern foran skjermen mens spillet forteller meg resultatet på regnestykkene det består av mye fordi man bruker sykt mye tid på små detaljer man håper gjør utslag og om det går bra eier det og tjohoo er den bpste manageren men om det går dårlig river man seg i håret for å finne hvor hva gikk feil.

Men bytt ut alle navn med håndballklubber -og spillere og jeg ville seff lippa det fingern. Fun fact: Fikk en gang spørsmål på en quiz hvem av tre italienske spisser som var venstrebente og det visste jeg seff var Vieri grunnet FM.
 
#27
Jeg er en av de særingene som faktisk ble interessert i fotball gjennom dataspill. Sensible Soccer, Kick Off 2, og enda tidligere, International Soccer på C64. Mesteparten av det jeg kan om fotball har jeg lært av spill. På samme måte som Gran Turismo lærte meg hva TCS og ASM betydde lenge før jeg satte min fot på en pedal.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Jeg har tennissko for tennishaller, jeg har tennisalbue og tennisballer, og så jeg som aldri har satt mine ben i en racket.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#29
På veggene har jeg barometer jeg ser aldri på de men vet hva de heter og om Fetthesten kler seg naken har jeg kikkert!
 
#34
Siden er så mange TF2-nerder her kan jeg avsløre at dersom man forhåndsbestiller på Steam får man med EKSKLUSIVE TF2-items som fotballsko, vuvuzela og andre greier. Man må derimot være bra gal for å forhåndbestille det på steam når man kan kjøpe det for 200 kroner mindre på elkjøp, trykke inn steam-koden og laste det ned fra steam uansett. Sånn som jeg skal gjøre, litt som en småbedriftsleder.
 
#35
Har ikke lyst til å gi meg TF2greiene da (om det er mulig)? Så kan jeg kjøpe en pils til deg elns om du noensinne dukker opp i oschlo.
 
#37
Jeg har forhåndsbestilt FM2012 (fysisk versjon ifra cdon,igjennom FMNORGE) gjorde jeg for en lang tid tilbake. Har gjort det siden 05 versjonen. Jeg er blodfan når det kommer til spillet, og sporten :) Har vel spilt serien siden CM 97/98 :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Hæ, han har jo en fotballspiller som avatar, og du liker jo fotball du også. Detta gir ingen mening.