Football Manager 2012

#41
Kan være to grunner til at han ikke liker den enda :D
1: Fabregas har gått til Barcelona og spiller derfor ikke lenger på Arsenal
2: Han liker ikke Arsenal

"Either way" - I like him!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#42
Det er nok alternativ 1, og dette har selvsagt medført store mengder sår rumpe.
 
#43
Ja det er sant så sant. Men jeg har trua på at det skal snu seg ganske snart. Bare vi får tettet igjen bak med Mertesacker/Vermalen og Koscielny så blir det bra :D van Persie er jo i form i år :)
 
#45
Anmeldelsene strømmer på, og det er stort sett 10/10 og 9/10 over hele linja, VG flesker sågar til med 6 på terningen. Sjefsdesigner Miles Jacobson OBE bryr seg ikke så mye om det, men har brukt formiddagen til å klage over at Gamereactor.no bare ga 7/10, noe som får alvorlige følger for metascoren.



Det humres.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
D

Deleted member 91

Gjest
#48
Virker som om fyren tror den "lave" karakteren skyldes lyden, som bare fikk 3/10, og sitter og butthurter til alle og enhver. Klandrer han ikke for å være emosjonelt investert i produktet sitt, men det er festlig at han tilsynelatende nekter å putte driten inn i Google Translate og i det minste få en svak forståelse for hvorfor spillet egentlig mottok 7/10. Jaja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49
Bare minner om han nordmannen som jobber som grafikkprogrammerer hos Naughty Dog og syntes det var useriøst og slett journalistikk hvis spillanmeldere ga Uncharted 2 noe lavere enn 9/10, med tanke på hvor lang tid det hadde tatt å utvikle det.
 
#50
Kjøpte nettopp FM12 for småpene 198 kroner fra fm-base.co.uk etter at jeg fikk en rabattkode derifra siden jeg mottatt newsletteret deres i årevis og i dag var dagen jeg fant ut jeg skulle lese det. Det blir noe digital nedlastings fra en tjeneste jeg aldri har hørt om, men det kommer visstnok en serial man kan aktivere i steam så da vil jeg si at det var en helsikkes god deal.
 
#51
Har rykka opp til tippeligaen med Bodø/Glimt og hentet den brasilianske legenden Rivaldo. 39 år gammel og kan knapt røre på seg men slår helvetes gode frispark. Er seks kamper inn i første sesongen i tippeligaen og jeg har fått bare sanket to poeng, tror det blir tøft å overleve men forhåpentligvis unngår jeg et megaspennende nedrykksdrama mot slutten av sesongen.
 
#53
Jeg prøvde FM, men det ble litt for mye på en gang. Kan jo tenkes at jeg burde prøvd meg på et lager jeg er godt kjent med (selv om jeg er fra Moss/Rygge har jeg særdeles lite peiling på fotball der).

Må gi det en ny sjanse.

Når det gjelder karakterer har jeg aldri vært stor fan av å sette like stor vektpoeng på alle de forskjellige kategoriene i en anmeldelse. Å gi et spill 10 i gameplay og holdbarhet, samtidig som det får 2 i grafikk og lyd, bør da spillet bare få en 6/10? Gjennomsnittskarakterer er ugyldig, for min del.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#54
Jeg prøvde FM, men det ble litt for mye på en gang. Kan jo tenkes at jeg burde prøvd meg på et lager jeg er godt kjent med (selv om jeg er fra Moss/Rygge har jeg særdeles lite peiling på fotball der).
Jaggu, jeg er fra Halmstad i Rygge selv. Har noen sesonger med Moss FK i tidligere Football Manager.

Godt å høre det går med timer hos dere som spiller, har enda ikke helt bestemt meg for om jeg tør.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#56
Selvsagt spiller man FM12 :D Prøvde først med Liverpool men fikk fort fyken derfra ;S Hadde lite penger og shoppe for og vel det gikk liksom ikke helt som jeg trodde xD Startet på nytt med RBK og her går det lett ;) Ligger på 1. plass i Tippeligaen og har stø kurs for gull ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
Ellers har Rock Paper Shotgun anmeldt Football Manager 2012, og det er faktisk ikke en kis som lukker faenskapen i drittsinne av å se en hel skjerm med tall når han starter opp som har skrevet.
I’ve sold players for more than they are worth and I’ve bought young players whose value should skyrocket in coming years. I’ll hopefully jump ship to greater things in a couple of years’ time and because I can add any league, I could be heading to Korea or to the Americas, to Europe or to Australasia. That’s a very good thing because it opens up the world, allowing all kinds of stories to unfold.

And that’s what Football Manager is really all about. Narrative. As with my favourite grand strategy titles, it allows me to oversee a series of abstract numbers and names, and create entire histories and futures for them. It doesn’t just simulate football matches, or even leagues – it simulates the world of football, with all manner of details from World Cup bids to agent-player-manager relationships playing out behind the scenes.
Så her kan man se da, at RPS, de har skrevet, det jeg skrev, litt tidligere i tråden, vel. Det er fotballinteressen til spillerne som skaper konteksten for narrativet i spillet, og for en som ikke helt ser forskjell på Manchester United og reservelaget til Balestrand FK blir hele greia bare en graut. Jeg ser absolutt appellen, men jeg synes fortsatt det er en jævlig sær måte å lage spill på. Det morsomme er jo at siden FM baserer seg på virkeligheten men gir spillerne frihet til å styre historien dit de klarer, blir hver runde av spillet en avstikker til vår virkelighet, et parallellt univers.