Forslag til ny styreform

#41
Opprinnelig skrevet av Nabbe@06.06.2005, 18.57
Ærlig talt, så ser jeg ikke helt det store behovet å Endre noe som helst. Fungerer ikke ting greit nok nå?
230614​
:ler:
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#44
Jeg synes vi kan kutte ut disse spillgreiene.
 
#45
Bare en kommentar til hele greia med "useriøse" medlemmer og folk som bare vil selge men ikke er skikkelig spill-interessert. Jeg har vært medlem av dette forumet lenge og har vært innom ofte. Ut ifra hvor mange innlegg jeg har skrevet er det kanskje ikke så lett å se dette, men dere skulle visst hvor mye jeg har lest i forhold. Noen liker å lese og følge med på diskusjoner uten å nødvendigvis bidra i stor grad med egne meninger, de føler kanskje at den allerede er sagt og ikke trengs og gjenntas. Greit, jeg bidrar kanskje ikke like mye som mange andre, men er tingen å gjøre å ekskludere en person som meg? Burde ikke jeg få lov til å lese i forumet og slå til på gode tilbud på spill i kjøp, salg og bytte-delen? Og til og med kvitte meg med noen spill som jeg ikke liker innimellom. Jeg har mange gode tilbakemeldinger fra seksjonen. Er jeg noe mer useriøs fordi jeg ikke har skrevet masse i alle delforumene. Jeg mener spillegal blir fattigere hvis folk skal eksluderes.

Har det virkelig vært noe problem med folk som har blitt lurt av nykommere?
 
#46
Hva om vi ganske enkelt prøver å huske på at dette bare er et nettbasert forum, der alle og enhver kan komme med tanker som surrer oppe i hodet?

Hvorfor kan ikke ting som skjer, bare få skje? Om det går over styr, så er det alltids en eller annen maktgal spillegalentusiast som kan komme med vittige komentarer, stenge emnet, slenge ut advarsler i hytt og pine, krangle med "low-riders", ta imot smisking, le av kritikk mot seg selv und zu weitere. Vi på bunnen trenger da tross alt noen å mobbe vi oxo?

Ikke ta det så forbanna seriøst, ikke dra hele morroa ut av det dette forumet faktisk skal være; en samleplass for unger i alle aldre som har en felles interesse, TV/Data-spill.

Folk er forskjellig, la spillegal bli preget av det uten at alle skal se ned på hverandre. Diversitet blant folket er faktisk ganske kurrant, om en kan klare å skille mellom idioti og, tja...
 
#48
Jeg synes det igrunn fungerer helt fint her paa forumet, men slike avstemmninger som dette mener jeg ogsaa er viktig. Lederne bor ha siste ord i forskjellige avgjorelser, men resten av medleme bor kanskje ogsaa faa lov til aa si sin mening for denne avgjorelsen blir tatt.
 
#49
Opprinnelig skrevet av Coma2020@06.06.2005, 22.50
Hva om vi ganske enkelt prøver å huske på at dette bare er et nettbasert forum, der alle og enhver kan komme med tanker som surrer oppe i hodet?

Hvorfor kan ikke ting som skjer, bare få skje? Om det går over styr, så er det alltids en eller annen maktgal spillegalentusiast som kan komme med vittige komentarer, stenge emnet, slenge ut advarsler i hytt og pine, krangle med "low-riders", ta imot smisking, le av kritikk mot seg selv und zu weitere. Vi på bunnen trenger da tross alt noen å mobbe vi oxo?

Ikke ta det så forbanna seriøst, ikke dra hele morroa ut av det dette forumet faktisk skal være; en samleplass for unger i alle aldre som har en felles interesse, TV/Data-spill.

Folk er forskjellig, la spillegal bli preget av det uten at alle skal se ned på hverandre. Diversitet blant folket er faktisk ganske kurrant, om en kan klare å skille mellom idioti og, tja...
230696​
Problemet med dette er at det finnes hundrevis av slike forum. Men ikke ETT eneste norsk spillforum der det så å si kun blir fokusert på diskusjoner. Så hvorfor gjøre spillegal til et av de mange andre halvgode forumene, der folk flest faktisk ikke vet hva et foum opprinnelig er?

Redigert: Eddie: Det er fordi spillegal ønsker å spesialisere seg i spill heller enn å mangfoldiseres i mange ulike medium. Derfor ønsker man ikke at folk kun skal registrere seg på grunn av å selge spill eller for eksempel diskutere musikk. Det skal heller bli ansett som en bonus av folk som har tatt del i spilldelen, og som også har en interesse for andre ting. Så vil du kanskje spørre, hvorfor ikke bare inkludere alt slik som før? Jo da, men da vil spillegal fortsette utviklingen bort fra et spillforum, som har spesielt skjedd mye det siste året. Det er i hvert fall noe jeg ikke har lyst skal skje, for da vil jo spillinteresserte som oppdager spillegal en dag, se at det er få spillrelaterte emner og mange andre ikke-spillrelatert-emner og mest sannsynlig stikke.
 

Endre

Ødela forumet
#50
Der tror jeg vi sier at avstemningen er avsluttet, og ... utfallet blir som følger:
Vi fortsetter som det var, med én liten forandring. KSB-delseksjonen er flyttet til Spilling Generelt-seksjonen, og selv om man ikke har 100 innlegg kan man både se og delta i seksjonen. Etter en gjennomgang av systemet vårt rundt KSB, mener jeg at det er såpass solid at sjansen for å bli lurt er ganske liten, så lenge man tar visse forhåndsregler. Regelen om 100 innlegg i spillseksjonene før man får tilgang til Generelt gjelder forøvrig også som før.

Avstemningen endte forresten som dette:

Ja, jeg føler at min mening er viktig, og at jeg klarer å ta stilling til forskjellige problemstillinger [ 28 ] ** [33.33%]
Nei, jeg vil at forumet skal styres som før [ 56 ] ** [66.67%]
Totalt antall stemmer: 84

Tilbakemeldinger?
 
#52
Den nye idèen høres kjempe bra ut. Stemmer ja. ^_^
 
#53
Ehhh ... Jeg finner ikke "kjøp, salg og bytte" -delen lenger. Hjelp?

Edit: der ja, den hadde bare flyttet seg.
 
#54
Nye ideen ser temmelig ok ut. Jeg synes at:Gamle medlemmer skal få mer makt en andre nyere medlemmer, at ledelsen SAMMEN med medlemmene kan velge moderatorer. At man kan komme med forslag til utvisninger, og så kan en slags juri bestemme om kritikken mot et medlem er konstruktiv, og om forseelsene er ille nok til å kvalifisere til utvisning. SÅ, jeg stemmer ja til litt mer libiralisering av systemet...
 
#55
Opprinnelig skrevet av The Creature@06.06.2005, 18.56
Kanskje spillegal burde skifte navn til underholdningsgal?(crappy navn though) Siden det diskuteres nesten like mye musikk og film som spill...
230613​
Homogal. Uansett er jeg glad for at flertallet stemte for at Endre kan fortsette sitt hegemoni. Gudene vet hva som ville ha skjedd med Bowseren min i det alternative tilfellet. :svette:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#58
Døh, du er jo overlegen i vannet da.



Med andre ord ubrukelig i denne sammenheng...
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#59
Endre: Jeg trodde hundre innleggsgrensa ble innført mest for å kontrollere hvem som holdt på i KSB-seksjonen og ikke de andre foraene.
 

Sancti

Terrorkatt
#60
Det er feil (som jeg prøvde å forklare ørten ganger i svartelisteemnet som nå er fjernet). Innleggsgrensa var for å hindre at folk som overhodet ikke er opptatt av å diskutere spill skulle registrere seg.
Noen brukere registrerer seg kun for å selge ting, eller kun for å poste morsomme bilder i trivielt. Det var dette vi ville forsøke å unngå.
Nå er kjøp og salg flyttet igjen. Folk får selv avgjøre om de vil ta sjansen på å handle med brukere som enda ikke har fått karakterer.