Forslag til ny styreform

#21
Beklager hvis dette er off-topic, men hva ligger under ordet "veteraner"? Går det på hvor lenge du har vært medlemm, eller antall poster?
 
#22
Power to the people er vell og bra det.. men en kansjke ikke så bra å gi oss all styringa med en gang.. må skje over tid. Jeg tror det beste ville være om sjefen+ en del folk (liten gruppe).. alt fra medlemmer til moderatorer og ansvarlige.

But hey thats just me
 

oma

Village Drunk
#24
hmm... jeg er ikke helt for ett 100% demokrati der SG veteraner vil regjere og da fungere som ett diktatur, syns det fungerer fint slik som det gjør nå jeg, og blir man utestengt fra generelt så er vel det ikke noe big deal? man skal jo snakke om spill skal man ikke? og man får vel lov å lage innlegg i generelt etter en stund igjen? når moderatorene sier det er lov?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#27
Opprinnelig skrevet av Cyberkverulant@06.06.2005, 09.34
Demokrati er noe piss. Bedre med sterke og egenrådige ledere som leker Gud. (Og det mener jeg.)

Forutsetningen er at det er flere ledere som diskuterer saker og kommer frem til løsninger sammen, evt. innhenter reaksjoner fra medlemsmassen gjennom "Fra oss"-seksjonen. Nesten som Gudene i gammel mytologi. Eller the Wiseman's Committee, for å være litt mer spillrelatert.
230433​
Hør, hør.
 
#28
Jeg synes ledelsen skal bestemme, men også at medlemmene skal ha noe å si. Sjefene skal ikke styre med jernhånd uten å høre noe på hva vi har å si. Slik som det er nå synes jeg egentlig er ganske bra, medlemmene får innflytelse på noen ting, men kan ikke bestemme direkte ved Ja/nei avstemminger uten at saken går gjennom ledelsen først. Medlemmene klarer ikke å styre forumet, det har vi fått bevist før.
 
#29
Jeg vil at ting skal være som før. Jeg registrerte meg på Spillegal for å diskutere spill ikke hvordan bæsjen min ser ut (det var faktisk et emne som omhandlet nettopp dette). Det finnes mange andre forum handler om nettopp slike saker. register dere der hvis slike ting intereserer dere.

Derimot vil jeg at vi som brukere kan komme med forslag til videre utvikling i spillrelaterte emner. Hvis alle her på forumet skulle stemme over hver eneste ting så tror jeg at det hadde blitt mye rot.

Synes det er greit med musikk, film og kjøp salg og bytte. Seriøst og generelt har ikke JEG noe behov for.
 
#30
Og siden du ikke har behov for det, bør det fjernes..?

Jeg er enig i at Spillegal er et forum hvor spill først og fremst bør stå i fokus, men jeg ser ingen ting galt i å ha kategorier som omhandler andre ting. Hvis du ikke bryr deg om visse delfora kan du bare holde deg unna dem.

Jeg vil forøvrig også at spillegal skal fortsette som før. Jeg har kanskje ikke vært den som har skrevet aller mest her på forumet, men jeg har vært medlem her svært lenge. Jeg tror ikke et 100% demokrati ville fungert, men jeg liker muligheten for å la medlemmer være med på å avgjøre visse saker. Slike som denne.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#31
Jeg stemte mot forandring. Til nå synes jeg at systemet har funka fint, og jeg kan se poenget med 100-posters-grensen. Jeg har ikke noe problem med å ikke kunne bruke Generelt ennå. Vil jeg snakke om spill, gjør jeg det her. Er det noe annet, fins det så mange andre steder jeg kan snakke om det hvis jeg vil.

Noe jeg også legger merke til, er hvordan veteranene nesten alltid har det siste ordet, noe som i og for seg er ganske normalt, men det er ikke akkurat noen bra innledning til et forum-demokrati.

Dessuten er det vel de som betaler som egentlig burde bestemme mest uansett. Så lenge lederne legger merke til folkemassenes behov fungerer det meste bra.
 
#33
Makt til folket!

Neida, liker måten det blir styrt på nå. Helt topp. Dette er tross alt et spillfora, og ikke et sted hvor man diskuterer alt annet dritt.

Men litt dritt må vi jo diskutere og da.
 
#34
Vel, jeg synes spillegal har tatt en mer positiv retning de siste dagene med strengere retningslinjer. Grunnen er fordi at det finnes haugevis med spillforum der det er halvveis interesse for spill, hvor det egentlig ikke er noe særlig diskusjon, slik som for eksempel games.no eller gamereactor.net. Jeg hadde heller håpt at spillegal ville skille seg ut, og faktisk bli det fremste spillforumet i Norge som hadde interessante diskusjoner der ett-ords-innlegg ble strengt sett ned på. Og at de som ikke er interessert i dette rett og slett lukes vekk, så vi ikke ender opp som et eller annet halvveis spammende spillforum, som det finnes så altfor mange av. Vi har jo også en generelt-del, så selvfølgelig, hvis folk er registrert for å diskutere filmer, musikk, virkelighetshendelser osv. så må de selvsagt få lov til dette. Men jeg synes at en grense på 100 innlegg er ganske bra, fordi da unngår vi faktisk en del spammebrukere og svindlere i "kjøp, salg og bytte", samtidig som vi setter fokus på at spillegal er et spillforum, og ikke noe annet.

Så til hovedpoenget da, jeg er redd for at et demokrati over alt ville føre til et mer spammende forum, noe anarkiet for en liten stund tilbake beviste. Men økt demokrati rundt spillegal-ledelsen hadde selvfølgelig vært kjempe bra. Da tenker jeg på at hvis noen for eksempel skulle være helt uenig med en moderator, ansvarlig, sjef, osv. så kunne man bare lage et emne hvor man greier ut om personens handlinger og foretar en avstemning, slik at i hvert fall ledelsen kun består av respekterte medlemmer. Jo da, man kan for så vidt gjøre dette i dag i "til oss"-delen, men en del av emnene som handler om dette har blitt stengt, så en økende liberialisering der hadde vært bra.
 
#35
Demokrati ville bli totalt feil. Det ender med at en liten dum gjeng (med en enda dummere fan-gjeng) klarer å få til seg all makten her og misbruker den.
 
#37
Ja, jeg føler at min mening er viktig, og at jeg klarer å ta stilling til forskjellige problemstillinger
 
#38
Kanskje spillegal burde skifte navn til underholdningsgal?(crappy navn though) Siden det diskuteres nesten like mye musikk og film som spill...

Greia er at det bare blir færre og færre hardcore spillentusiaster siden spill ikke lengere er en undergrundsgreie, det har nå blitt like mainstreamt som britney spears og folk får en real overdose av ting og mister litt interessen selvom man fortsatt koser seg med spill, bare ikke i den grad som før. Når jeg kjøpte nye spill før som jeg hadde ventet på lenge hadde jeg nesten fått hjerteinfarkt før jeg kom hjem, mens nå tar det ofte litt tid fø jeg slenger spillet inn i konsollen etter jeg har kommet hjem med det...
Jeg syntes det egentlig er greit at musikk og film er blitt en stor del av spillegal, siden det er like interesant å høre om hva folk syntes om den og den skiva eller den og den filmen som å høre om hva folk syntes om det og det spillet, det hele hører liksom sammen... Musikk, film og spill... Ser ingenting feil med at et forum tar for seg alle disse tre uten at folk nødvendigvis må det...
 

Nabbe

Har fin hatt.
#39
... hentet du det svaret rett ut av elevundersøkelsen (eller hva det nå heter), Marty?

Jeg stemmer forresten nei.

Ærlig talt, så ser jeg ikke helt det store behovet for å endre noe som helst. Fungerer ikke ting greit nok nå?

Redigert: Stygg leif...