Forslagskasse Forslagskasse Forslagskasse

Jante

privileged CIS shitlord
Hva blir det neste? Langvatarer og bildesignaturer!?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg foreslår at vi kjører over hele Spillegal til mitt hjemmelagde kalendersystem.
 
Veit ikke om det er sagt før, eller trenger å sies med flere tunger, men fonten på "Spillegal" logoen på toppen av nettsida må gå. Enten den, eller jeg.

(Neida).

(Men serr, den passer særdeles dårlig inn).

(Beklager til vedkommende som har laget den).
 
Jeg foreslår at denne regelen endres, eller hvertfall følges opp.
  • "Ikke skriv et innlegg eller start en tråd hvis det ikke tilfører diskusjonen/forumet noe positivt. Det er selvfølgelig ganske subjektivt hva som faktisk tilfører diskusjonen eller forumet noe, men tenk deg om to ganger før du skriver, og dropp innlegg som "lol" eller bare et smilefjes, så behøver du ikke uroe deg for å bryte denne regelen."
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Umulig å ta kritikk av skinnet seriøst så lenge det ikke følger med en fire-fem "SERIØST?????"-punkter til av typen for avrundede hjørner på kantene, feil gråtone rundt medlemsportrettene, "New"-etikettene skulle vært fem piksler lengre ned osv.

Hvis noen lurer så mistenker jeg at noen slang opp den logoen der etter at den ble brukt på banner under SpillExpo.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Veit ikke om det er sagt før, eller trenger å sies med flere tunger, men fonten på "Spillegal" logoen på toppen av nettsida må gå. Enten den, eller jeg.

(Neida).

(Men serr, den passer særdeles dårlig inn).

(Beklager til vedkommende som har laget den).
Det er ingen som har laget noe som helst. Det er en font.
Det er ikke sikkert den nye fonten på logoen kommer til å være der for alltid, men inntil videre og frem til vi kanskje får en ordentlig logo som ikke bare er en font så kan det nok hende du må leve med det.
Ps! Den forrige logoen var vprst. Helvetica Neue.
Helvetica er en fin font... å lese.

Kan godt skjønne hvorfor noen ikke liker den fonten, men samtidig, så lenge det ikke er noen andre som kommer med noen forslag så må jeg innrømme at jeg gir ganske langt faen i om du ikke likte den. Eller, gir jo ikke faen, vil jo helst at alle hadde samme smak som meg, men slik er det nå ikke. Kall den gjerne for den nye elkjøp-logoen, men sist spillegal byttet logo så var Endre forumsjef. (Tror jeg)


Og! Skal sies at jeg og buggz (en gang jeg får tid) skal møtes for å drøfte litt stil og farger på SG. Sånn det er nå og egentlig har vært de siste årene så er alt en mølje med snørrfarge sammen med sort og hvit.
 
Fun fact: Helvetica Neue og Arial er de mest brukte logofontene gjennom tidene.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg liker heller ikke den nye elkjøp-logoen. Så det skrev var kanskje litt dumt sånn sett.
 
OK. Nå følte jeg meg veldig skyldig i at den gamle logoen er tilbake. Mente virkelig ikke å tråkke på noens tær. Men som noen andre her også skrev, er det kanskje på tide med en real overhaling.

Noen som har spurt @oerhört om han kunne vært keen? Jeg slenger gjerne på noen kroner (og mine "two cents") for et designprosjekt av en viss størrelse.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har skrevet dette før, men for ordens skyld: Bøygen er nok å få noen som har en viss peiling til å gjøre det, men uten at det koster noe særlig (eller egentlig noe som helst). Alternativet er at en eller annen stakkars amatør gjør det og så blir det syting og så blir det design by committee og så får vi noe som... det vi har nå.
 
Hvor vanskelig ville det vært for @justincase eller et gjeng av dere pampene...host host...jeg mener moderatorene, til å bestemme ei gruppe som får ansvaret med å gjøre jobben? Jeg skjønte at det ble samla inn litt penger til SpillExpo. Kunne man ikke klart å gjøre det samme her? Det er vel egentlig mest snakk om å skinne en allerede eksisterende mal? Igjen, jeg vil ikke snakke på hans vegne, men jeg tror det ville vært en god idè å spørre @oerhört. Han kan nødig kalles en "stakkars amatør" :)

*edit: Rrrrrright. Tilbake til den "nye" fonten. Progresjon. :ras:
 
Nå er Spillegal et forum og ikke en barneskole. Alt som skjer her må skje på frivillg basis eller utføres av våre generøse ledere. Det er bare å akseptere at det tar den tiden det tar. Om du har det så innmari travelt så kan vel du legge frem noen forslag selv, eller selv spørre oerhört.

Evt. kan du lese på forumet i stedet for å irritere deg over en font.
 
Kanskje tonen min kunne vært litt mer diplomatisk, men tråden heter tross alt "forslagskasse", yeah?

Hvis standardsvaret fra ledelse (og brukere) er et umiddelbart "ikke bry deg om det" og "les forumposter, lille du, i stedet for å la deg irritere over ubetydeligheter", forsvinner hele poenget med en slik tråd.