Forslagskasse Forslagskasse Forslagskasse

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Forslag og motforslag, vettu. ;)

Nei altså, jeg ser poenget ditt, for all del. Forslaget med å sette ned noen til å ordne det er absolutt ålreit, og jeg mener da å huske det ble nevnt tidligere i tråden også.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Nok en gang. Den fonten ble laget under 24 timer før expoen. Dvs, jeg skrev den med et par fontforslag. Jeg, Yeti, Buggz, Filip og Hagestol så på de forskjellige fontutvalgene. Vi ble enige om at den vi har nå øverst på sida så best ut av fontene (dvs vi ble delvis enige). Når det er sagt, er jeg relativt enig i at den ikke passer sånn supergodt øverst på sida her, fonten har litt mye luft under så den "ramma" øverst blir i overkant stor i forhold til mesteparten av størrelsen på fonten.
Så det blir litt... eller... det føles litt uproporsjonalt. Når det er sagt, så skal det dog sies at den fonten ser bra ut på trykk og så fin ut på banneret.

Nå vet ikke jeg hva oerhört driver med, og jeg vet jo at han har en viss estetisk sans, selv om jeg kanskje ikke nødvendigvis er enig med han i det. Jeg er som nevnt tidligere i en eller annen tråd ingen grafisk designer. Jeg driver med 3d og jeg kan jo lage en slags 3d-floating space interface a la jurassic park (nei, jeg kan ikke det).

Jeg har snakket med buggz om å få sett på en del av fargene på forumet og jeg ser for meg at når buggz begynner i den nye jobben i Oslo, og vi begge har tid en dag, så kunne vi satt oss her på kontoret (siden jeg faktisk har fargekalibrerte skjermer) og sett på farger. "jammen atte du trenger ikke fargekalibrerte skjermer fordi det er jo ingen som har det", er jo riktig det, men det er en grunn til at superpro grafiske designere bruker det. Ikke bare i forhold til trykk, men en farge som er "riktig" på skjerm, gjør at ting harmonerer litt mer på de skjermene som ikke er kalibrerte også.

Når vi snakker om å hyre inn noen så tror jeg det kan bli vanskelig med tanke på priser designere tar, uavhengig om det er fritidsgreier som for oss eller faktisk jobb. Det er en her på kontoret som er jævlig flink, og ung som jeg har sett har vært delvis nysgjerrig på hva jeg har drevet med når jeg har skrevet inn spillegal og testet fonter og slikt, og da sier jeg alltid at det er et spillforum jeg henger på, også sier han kult. Kan hende jeg kan få han på gli og kanskje hjelpe oss litt. Han har ihvertfall tidligere vært med på å utvikle profiler for noen av kundene våre.

Og en ting til. Jeg er ikke butthurt over at mopey ikke liker fonten jeg liker godt. Jeg er sånn på jobben sjæl. "du, den fonten på den posen der ser helt jævlig ut" kan jeg finne på å si på jobb. Nå er jeg så heldig at jeg har jobbet her såpass lenge at jeg kan si slikt uten at de blir butthurt, for jeg har alltid vært litt sånn at jeg bare sier det som det er istedetfor å pynte det inn i masse krem og bær. Så å kritisere mopey for at han ikke liker den logoen som er nå blir litt dumt det også.
Det virker kanskje som jeg er butthurt siden jeg skriver sånne lange innlegg og greier i "logoens" forsvar, men det er vel egentlig ikke et forsvar. Det er mer en avklaring på hvorfor det ble den nå, og jeg ser ingen grunn til at den kan byttes ut. Det kommer sikkert flere andre forslag til fonter også, og de blir sikkert også byttet ut.

Design by committee er jo aldri en god idé, som jante og fetthesten har nevnt, samtidig som det kan heller ikke være en one man job, for det er såpass mange her med vett i skallen at å bare lage noe når man har god tid kan bli litt... undervurderende. Jeg kan godt hjelpe til med noen greier, kan se på fonter og farger og slikt, men no grafisk er jeg ikke mannen for. Skal prøve å spørre "eddie" på jobben idag om det er mulig han kan se på det. Men hva skal jeg spørre om liksom?
"nei du assa vi har et forum og vi trenger en ny logo da halp us plz a?"
Hvis dere kan hjelpe meg med hva jeg skal si til han, så blir det også lettere for han også.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jepp, fonten på "spillegal" er som den er da vi trengte noe til banneret til Spillexpoen, og valgte å også bruke den på forumet da den virket bedre enn den gamle.

Er det den vi vil bruke resten av våre dager? Nei jeg tror ikke det, og Mopey sier jo ikke noe galt men som Oblivione nevner foregår alt på veldig frivillig basis og de kronene vi har er jeg i utgangspunktet ikke gira på å bruke på en proffesjonell designer. Da blir vi litt avhengig av at noen kjenner noen eller lignende for å gjennomført en forandring.

Som Jante har skrevet i tråden om ting-som-skjer er det conversations på gang hvor de som er interesserte diskuterer hvordan vi kan gå videre og om det er noen med tanker om dette temaet er de nok velkommen med innspill!
Såvidt jeg har forstått det på Buggz og Agra ønsker de å se på en helhetlig, uhm, fargewhatever for hele spillegal.no og i den prosessen også se på logo/font. Men det er menn med jobb og (snart) barn så det går i sitt tempo, jeg har heller ikke så mye å bidra med så legger meg ikke opp i det men gleder meg til å se hva de finner på.
 
Da tenker jeg at innspill til en generell overhaling ellerhvadetnåblir, burde gjøres i en egen tråd eller en lukket samtale for de som ønsker å bidra konstruktivt (og med en sivilisert tone).

*edit: forsøk på selvkritikk, om det ikke var åpenbart.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Har utformet både små (typ websider som dette) og store (typ utendørs utstillinger med budsjett på hundretusener av kroner) grafiske produksjoner, og foreslo i sin tid til Endre å se på design til forumet og en eventuell forside. Det samme har jeg sagt til Justin og Buggz.

Tror det er mange som har lyst å bidra, problemet er bare å finne ut hvordan uten at ting renner ut i sanden som det alltid gjør.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Og fiks klokka!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Min bedrift der?
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Jeg foreslår en oversikt over de mest brofista postene den siste tiden. På den måten så slipper jeg å vade gjennom tråder jeg ikke har lyst til å lese for å finne de gullkorna som gjemmer seg der. Det er sikkert noen poster i f.eks. PSvita-tråden jeg hadde hat moro av å lese, men jeg kommer ikke til å åpne den før jeg virkelig ikke har noe annet å gjøre.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ikke hotlink bilder fra Twitter. Før var det hvertfall sånn at URL-en ble endret automatisk med jevne mellomrom for å forhindre hotlinking.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Løsningen er som kak sier å ikke hotlinke. En veldig lang periode var det til og med "ikke lov" på Spillegal, på den tiden forklart som at det er å "stjele båndbredde". Last opp bildet eller bruk en bildehost ment for forumbruk og plutselig er det ikke problematisk å ha bilder i innleggene sine.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Imgur er på ingen måte bare gull og grønne skoger, men det duger greit nok.