Forummafia 2: The Thing

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Åååh, er så mye! Men jeg likte dette godt, at det er komplektst gjør det bare mer interessant spør du meg men selvom Thinaran eier virket det som det var forvirring rundt deler av spillreglene som jeg tror også hemmet entusiasmen.

Ellers er det en ting som peker seg ut, og det er at dette har vært morsommere jo mer man engasjerer seg. Husker jeg ble oppriktig grinete da NormalGeek fikk meg scannet før jeg ble infisert, det var jo så bortkasta! Da jeg ble ting så det veldig bra ut for de så følte det ble litt "billig", men natta jeg ble tatt var det tre ting som tok kvelden (to til scan og en til gunner) som plutselig forandret styrkeforholdet betraktelig. Men spillet var unektelig morsomt etter jeg ble ting.

Nå må jeg spise litt, dette var veldig gøy og litt slitsomt^^

Edit: Anbefaler naturligvis mafiachatten side 24 og ut ;p
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Problemet da, var egentlig ikke at det var så komplekst, for det var egentlig ikke det. Alle tingene var aktive, halvparten av menneskene var det. Det jeg tenker når jeg ser på det så tenker jeg at da er det for mange som ikke synes det var noe gøy.
Kanskje særlig også siden folk visste at det kunne ta mange mange mange dager før noen i det hele tatt kom til å dø, så blir det veldig vanskelig å være menneske og dermed gidder ikke folk være aktive. Det at folk faktisk blir drept ved en avstemning sånn som i vanlig Mafia, er ikke der bare for å sørge for at man må være aktiv for å forsvare seg selv. Det sørger også for at det fort blir færre folk som kan stemmes på, slik at det ikke er like vanskelig å være menneske over så lang tid. Som mafia/ting har man det jo gøy uansett, som menneske, helt uten noen mulighet til å snakke med noen andre om det... særlig når du ser at tingene/mafian bare styrer det i land og grunnen til at det ikke går den veien du ser det må gå er fordi folk ikke gidder? Nei. Da er det noe galt med setting/regler/pakka/noe.
For noens del kan det rett og slett være at de synes ikke at settingen er like kul og/eller enkel og sette seg inn i. De aller fleste klarer å sette seg inn i en slags fake 20-30-40 talls mafia (eller andre årtier). Det kan være verre for folk å kanskje innbille seg hvordan det er på en forskningsstasjon, eller no sci-fi relatert, skal dog sies at jeg syntes Ganon skrev veldig bra innlegg med den såkalte real-sci-fi-teorien min (ikke min) om at sci-fi som baserer skip og teknologier på en måte som gjør at det virker realistisk, selv om det ikke nødvendigvis er det.
Varulvgreiene kan ha litt av de samme problemene tenkte jeg først, da drauden skrev om det, men så kom jeg til å tenke på at det er jo basically bare kostymedrama/1800-talls bondedrama som også er relativt enkelt å sette seg inn i. Det er jo helt vanlige ting man gjør som en av rollene, bare helt uten moderne hjelpemidler og denslags tøv.
Uansett hva man gjør senere så er det viktig at man noterer for seg selv de tingene som fungerte bra, de tingene som ikke fungerte bra og de tingene som kan komme til å fungere bra.

Jeppa.