Forummafia 2: The Thing

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Vil gjerne lese tingloggen.

PS. Hadde gønner rett før jeg dro på ferie og hadde tenkt å skyte riffen, men rakk ikke.
 

demake

Seksuelt godteri
Kak tapte. YESS!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Mafia var ålreit siden nesten alle må ta stilling til avgjørelsene (lynsj/scan), mens i dette tilfellet holdt det med selv én stemme mens alle andre holdt kjeft.
Ja, enig der. Et fast scannetidspunkt gjorde det lettere å holde orden på dagene, men når det ikke trengs majoritet for å scanne noen får enkelte for mye makt. Den opprinnelige metoden tvinger alle til å være med.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Okei, siden alt er i loggen så kan jeg like greit poste med en gang.

The Thing Timeline

Dag 1: Drauden og Agradula blir scannet. demake blir infisert av sheriffen, den originale tingen

Dag 2: Maximum og Drauden blir scannet. Eivind blir infisert.

Dag 3: Klaymen og Terje blir scannet. Sofie blir tinget.

Dag 4: Sjutten og TheNormalGeek blir scannet. Klaymen blir infisert.

Dag 5: CockMcBalls og demake blir scannet, demake blir kverka (Eivind og sheriffen stemte på han helt på tampen). Shinra85 blir scannet. CockMcBalls blir tinginfisert.

Dag 6: CockMcBalls blir nesten scannet, men takket være sheriffen overlever han, og Martin blir scannet istedet. Neste scan blir kastet bort på kak. Agradula blir infisert om natta.

Dag 7: kak vil scanne Sofie, men Eivind får folk til å gå på justincase. sheriffen redder igjen en ting når han kommer inn på slutten og stemmer på justin. Drauden vil scanne Eivind, men det er full forvirring og stemmene blir spredd på seks personer. Kun Agradula av tingene stemmer på Tutankoopa, som ender opp med å bli scannet. Om natten blir SirkusMartin tatt.

Dag 8: Tingene jobber kjempehardt for å redde Sofie. Eivind, Cock, og sheriffen stemmer på TheNormalGeek, som blir scanna istedet. Når Sofie faktisk blir scannet med stort overtall kommer Klaymen og Cock inn helt på slutten med stemmer. Sofie blir kverka. Terje vil scanne Eivind, Ganon sier Klaymen, men tingene får NormalGeek til å bestemme. Bonus-scannen blir kastet bort på Buggz. Terje beskytter Buggz med ENGL-skjoldet, men blir tatt selv. Om natta dreper Shinra85 Ganon, som er uskyldig, etter opprinnelig ha sett seg ut Martin. Buggz bruker sitt gevær på CockMcBalls. Det er nå 6 ting og 10 mennesker.

Dag 9: Inaktivitet gjør at tingene ikke klarer å mobilisere når NormalGeek nominerer sheriffen for scan, og han blir kverket med tre stemmer for, ingen imot. Geekens andre mål er Eivind, som også blir tatt ut. For et hat trick prøver NormalGeek seg på å nominere Neocon, men Neocon er ingen ting. På natta blir Klaymen skutt av både Shinra og Buggz, mens tingene tar over Justin. 4 ting og 9 mennesker.

Dag 10: Maximum og TheNormalGeek blir scanna. Maximum blir redda av Shinra og Kak i første omgang, og av Shinra og Terje i andre. Om natta er Shinra sitt våpen tom for ammo … og han blir skutt av Buggz. TheNormalGeek blir tinga. 5 ting, 7 mennesker.

Dag 11: Lav aktivitet gjør at SirkusMartin blir scannet og avslørt som ting. Men tingene redder Agradula på scan nummer to, med god hjelp fra Tutankoopa. Som takk blir han tinget om natta. Buggz får utrolig nok et siste skudd og Agradula blir drept og avslørt!

Dag 12: Sjutten scannes pga inaktivitet, og så tvinger tingene gjennom en scan av Drauden. Tingene avslutter med å infisere Maximum. 5-5, og tingene tar over skipet.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Skumleste gjennom de første 10 og siste 10 sidene nå. Underholdende greier, skal sjekke det ordentlig etter jobben etterpå.

For min del gikk jeg veldig fort lei ting-mafiaen egentlig. Ser frem til en litt mer tradisjonell mafiarunde nestegang hvor folk kan dø litt oftere.
 
Det som er kjedelig med vanlig mafia er at usklyldige straight up dør, både at de blir hengt og at mafian kverker en. Så x antall runder i starten er helt ekstra joker nord for alle bortsett fra Mafian og de med sære roller. Finnes ikke andre konsepter som lar oss holde på litt til da?

Det jeg likte med ting-mafia var at spillet ikke var over om man ble tatt.Og til dere som maser om random fingerpeking og hoppepålasset-spilling; det er sånn det her funker. Alle stiller seg kritiske og ukritiske til enkelte personer basert på deres egen oppfattning, om en person med mye swag kommer inn og mener ditt og datt, vil folk høre på.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Det burde kanskje vaere et slags krav om ett innlegg per dag og at man maa forklare hvorfor man vil skanne den og den personen, slik at folk har litt mer bevismengde aa gaa paa?

EDİT: Nei, jeg synes alt i alt dette var moro :) Godt opplegg!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Var moro, men datt litt ut etterhvert. GG, imponert over faens Eivind som holdt ut lenge til tross for mange pekefingre mot seg

Titter forøvrig gjerne på Ting-loggen
 

Terje

mostly harmless
Vel, jeg ble tinga akkurat idet det begynte å bli gøy for meg. Hadde fått skjold, og hadde blinka ut flere som måtte være ting etter Sofie-affæren. Tingene gjorde selvfølgelig helt rett i å ta meg da, og jeg var nære på å bruke skjoldet på meg selv. Men av en eller annen grunn overbeviste jeg meg selv at de kom til å fange opp Buggz fordi han nettopp var scanna men overveldende flertall og bevist uskyldig. Så jeg satte skjoldet på han istedet.

Ja ja, det var gøy å være ting og da. Var sikker på at jeg ville bli scanna og drept relativt tidlig. Jeg hadde jo gått hardt ut mot Eivind rett før de tok meg, og rett etterpå ble jeg nødt til å hjelpe til med å beskytte han. At ingen reagerte allerede da overasket meg litt.

Nuvel, her er ihvertfall skjold-samtalen, det lille som er av den:

en.jpg
to.jpg

Og så lenge varte den gleden. Ble tinga rett etterpå.
 
Sist redigert:

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Problemet med the thing var at det egentlig bare var moro å være ting eller ha spesialrolle etterhvert.
 
Kunne kanskje vært litt mer gøy om vi hadde flere egenskaper? Ikke bare gunman og skjold, men kanskje noe annet også sånn at flere kunne sitte med sine egne hemmeligheter? F.eks at en har en egen scan-pistol etc?

Syntes dette var morsomt, men det er ikke mye moro når folk absconder på slutten. Hadde alle menneskene vært med på slutten så kunne vi plukka dem ut.
 
Hva med å ta alt i conversation? Tror faktisk det gjør det lettere for folk når tråden ikke drukner i alle andre trådene.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Er ikke det bare å følge tråden så får du vel varsler da også?

Edit: sånn om flere roller. Ja. Har noen ideer. Men de vil jeg ikke dele, hemmelig. Noen overraskelser må'n jo ha
 
Man følger vel tråden så fort man har postet i den, men det har skjedd flere ganger at tråden har druknet blant de mange andre trådene jeg har fulgt. Det har da endt med at det har gått flere dager fra jeg sist var innom, spesielt i helgene når jeg kanskje er innom forumet en eller to ganger og rett og slett ikke har tenkt over at den er der fordi jeg har til vane å bare sjekke det som ligger på varsler.

Altså, det er ikke noe stort problem, men kanskje flere ville vært aktive om de hele tiden fikk melding om nye samtaler.