Freeloader til Wii (lever farlig)

Ja, jeg hører de sliter om dagen nå som metal gear solid er ute å greier. Du er da fan av mgs serien, er du ikke lodin? Hva er dine tanker om det som nå er det beste spillet i serien? Hvor mange ganger har du spilt igjennom mgs4 nå?
 
D

Doctor Downs

Gjest
Ok, de skal være glad hvis de selger to forskjellige spill, da.

Men hold nå kjeft om det, hjelp meg å fikse Wii-en min!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay. Først knuser du Wii-en din med slegge og så går du og kjøper en ny. Fiksa. Med mindre du heller vil mekke en firmware-hack, da. :p
 
FITTE! Hvorfor leste jeg ikke dette her før jeg trykka update! Mulig hvor korttenkt det går an å være!

Ingen måte å få den vekk på? :(

Edit: Hvis jeg formaterer Wii-en og legger savene over på et minnekort, kan jeg da laste ned VC-spilla mine på nytt? Hvis jeg formaterer? Den finner seg ikke en ny ugjenkjennelig konsoll-ID eller noe? Og kommer den faktisk til å gå tilbake til fabrikkinnstillingene (så Freeloader kan funke igjen) hvis jeg formaterer den?
Jeg mener å ha lest at det ikke hjelper å formaterer Wii-en. Oppdateringene vil forsatt være der.
 

Lodin

Der Waaaah
Du kan ikke formatere Wiien på vanlig vis. Det eneste man kan gjøre er å gå tilbake til standardinstillingene, men det fjerner ikke oppdateringer av firmware.
Vil tippe det eneste du kan gjøre er å vente på en ny utgave av Freeloaderen.
 
Alle som kjøper Freeloader er vel smertelig klar over at dette kunne fint skje. Grine etterpå har lite for seg. Samme med folk som bruker modifisert firmware til X360, man vet at det finnes store sjanser for at før eller siden blir man bannet fra Xbox Live. Nytter pent lite å skrive mail ;)

Sånn er det når man lever på kanten :p

Tror nok du må selge maskinen du har og kjøpe en ny maskin desverre.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Forskjellen er at det ikke er noe som helst ulovlig ved å spille spill fra andre regioner. Kanskje jeg hadde forventa at Nintendo skulle finne på noe sånt, men hva så? Når de gir ut spill som bare kommer ut i Japan og bruker fem måneder på å få ut et spill i Europa fra utgivelsen i USA så hadde det vært bedre om de tok et hint og fikk opp farta på utgivelsene sine. En annen ting er at når de faktisk sender ut brev med innholdet i oppdateringene sine og utelater ting som dette, og atpåtil ikke skriver et ord om det på hjemmesidene sine så er det åpenbart at de ikke har noe godt argument på lur. Det er derfor det eneste som kan hjelpe er at fansen sier ifra.

Edit: Jaja, si det på Facer'n, som med alt annet som er galt i verden: http://www.facebook.com/group.php?gid=17379117814
 
Forskjellen er jo bare at man ikke kan bruke Freeloader til piratkopiering, da.
Doctor Downs skrev:
Forskjellen er at det ikke er noe som helst ulovlig ved å spille spill fra andre regioner.
Piratkopiering er ikke poenget her.
Poenget er at man vet på forhånd at maskinen ikke er sonefri, kjøper ett produkt for å omgå dette (fremdeles med viten om risiko) og ender opp med å klage på Nintendo.

Men uansett, lykke til. Søk videre på Google, eventuelt ta kontakt med folk som modifiserer Nintendo produkter og hør om det er mulig å få gjort noe med problemet du har maskinen din.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Greia med regionkoding var alltid TV-systemer i forskjellige land. Europeiske bilderør-TVer kjørte 50hz mens amerikanske kjørte 60hz med noe lavere bildeoppløsning. Nintendo som med Wii-en ikke engang gjør 720p mulig er old school, og har aldri sagt noe om at regionkoding er for å hindre spillere fra en del av verden i å spille spill fra en annen så vidt jeg vet. Selvsagt er TV-systemer bare en tynn unnskyldning i dag; allerede på Gamecube kunne du velge om du ville spille PAL-spilla dine i 50hz eller 60z. Men det er fortsatt ikke greit å plutselig hindre, la oss si en engelsk student som flytter til USA med Wii-en sin og fortsetter å kjøpe spill der, å spille halve spillsamlinga si. Særlig ikke å gjøre det med en firmware-utgave utkledd som en Mii-oppdatering. Det er et slag under beltestedet til alle som er over middels interesserte i TV-spill, desverre begynner det å se ut som det ikke er dem Nintendo jobber for lenger.
 

Lodin

Der Waaaah
Et spill solgt i Europa nå netter i gjennomsnitt selgern en fjerdedel mer kronasjer enn det ville gjort i USA. Nintendo high fiver seg selv hele veien til banken og shipper alle Wiiene og Wii Fitene over hit istedetfor USAnia som de har pleid.
 
Neppe tilfeldig at denne oppdateringen kommer en uke før smash er ute i europa. Nintendo har nok ingenting imot at masse folk kjøper spillet dems flere ganger =/
 
D

Doctor Downs

Gjest
Noen her som har testa disse Homebrew-greiene? Veit om det er noe som er verdt å prøve? Så vidt jeg har forstått finnes det en homebrew-ting som kan gjøre maskina sonefri? Stemmer det? Og vil det funke etter Freeloader slutta å funke?
 
Oppdateringen knekte den opprinnelige Homebrew saken. Men leste tidligere i dag at gutta bak den allerede hadde lagt ut en ny oppdatering som skulle funke.
 
Etter det jeg har sett så kan man leke litt med Scummvm og legge inn roms til en del av konsollene fra wii shop. Mao så er det dønn verdt å sjekke ut.