[Multi] Gamescom 2014 14 - 17 august - Vil SG være der ? Booth babe wars!

Skal du til Gamescom 2014

  • Ja, selvsagt. Spill på dagtid, festing på kveldene <3

    Stemmer: 1 7,1%
  • Nei, har barn/kjerring/gubbe som har ødelagt all moro for meg :(

    Stemmer: 3 21,4%
  • Nei, gidder ikke. Holder å lese om gaming nyheter i bar overkropp hjemme.

    Stemmer: 10 71,4%

  • Totalt antall stemmer
    14
  • Avstemningen er stengt .

Jante

privileged CIS shitlord
#41
Film er noe man ser hvis man ikke liker å lese eller ønsker et avbrekk fra bøkene.
 
#42
Joda, men poenget er at spill ser ut til å fylle en spesiell rolle. Spilling er liksom ingen dannelsesaktivitet; det har man bøkene til. Og da blir sittende der med booth babes, bicepser og drager og nerds og big bang theory og så videre
 

Jante

privileged CIS shitlord
#45
Det blir for enkelt å si at spill utelukkende er sånn. Som kulturuttrykk er også spill et mye yngre fenomen enn bøker og har derfor ikke opparbeidet seg den samme bredden eller intellektuelle statusen. Filmen var også ganske utelukkende sett på som lettfattet underholdning for Ola Dunk da den først kom. Men det finnes spill med adskillig mer substans enn CoD om du graver deg litt vekk fra AAA-maset. I mainstream-segmentet er vel bøker egentlig (Twilight, Fifty Shades etc) like ille som film og spill?

Men ja, mer tits og blod til kidsa.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Ja, det. Det er ingen som raljerer mot de fæle bøkene fordi alle veit at det er mer enn Fifty Shades of Nesbø, spill er ikke der ennå og båsberter hjelper ikke. Sånn, det var vel det.
 

demake

Seksuelt godteri
#47
Båsberter med tilhørende svette nerder som accessoir er hvorfor vi ikke kan ha fine ting.
 
#49
Spilling er liksom ingen dannelsesaktivitet; det har man bøkene til.
På sett og vis sant, men min dannelse ville ikke vært den samme uten. Å lære å sette hode og hale på simulerte systemer—å "grokke" dem, som man sier på nynorsk—kan bidra en hel del til generell systemtenkning, tror jeg. Spill som Civilization, Balance of Power, Black & White og slikt i første rekke, kanhende, men også LittleBigPlanet, Minecraft, og så videre.

Hva gjelder båsberter:

Jeg er for å gi kvinner makta til å være mer eller mindre påkledd akkurat som de finner for godt—inkludert lettkledde gevanter på spillmesser, hvis de har lyst.

Jeg er mot patriarkatet—i betydningen gjennomtrengende samfunnsstruktur som normaliserer mildt til sterkt press fra menn/"samfunnet" av når og hvor kvinner skal være mer eller mindre påkledd, eller for den del, hva kvinner skal si, mene, føle, spille, hvem/hvor mange de skal ligge med og ikke ligge med, og så videre.

Og jeg synes det er best om spillmesser—på linje med andre offentlige begivenheter—viser en viss forståelse for det samme. Det er ingen motsetning mellom å være sexpositiv og feminist.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#50
Tvert imot er vel dagens feminister veldig pro-sex, men på sine egne premisser.
 

Lodin

Der Waaaah
#51
Boothbabes er ikke mye til greier. På den annen side er cosplayere mye til greier og de er jo ofte ganske sexy kledd. Hva med den gangen PAX banna Jessica Nigri for å være Juliet Starling fra Lolipop Chainsaw? Hu hadde laga deler av kostymene sine selv og skulle bare cosplaye, men WB hyra henne til å stå på standen sin. Folk klaga og så ble hu banna.



 
#52
Jeg er mot patriarkatet—i betydningen gjennomtrengende samfunnsstruktur som normaliserer mildt til sterkt press fra menn/"samfunnet" av når og hvor kvinner skal være mer eller mindre påkledd, eller for den del, hva kvinner skal si, mene, føle, spille, hvem/hvor mange de skal ligge med og ikke ligge med, og så videre.
Hvorfor trekker du fram menn akkurat her? Er det fordi du er ok med at kvinner(som er langt verre på det der) gjør det?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#54
Cosplay er mer i takt med spillkulturen enn booth babes, siden de som gjør det ofte spiller selv, eller ihvertfall er oppriktig interessert i det de tar del i. Booth babe-fenomenet har mer med vulgær markedsføring å gjøre enn noe annet.
 
#55
Jessica Nigri er heit og rocker god kvalitet på cosplays. Ja til mer!

Booth babes blir som regel hyrt inn til å markedsføre skytespill av typen CoD og bilspill av typen NFS:booth babe action. Er ikke så veldig sjokkerende med tanke på at kåte guttevalper er målgruppen.
 

Lodin

Der Waaaah
#56
Men greia er at WB hyra inn Nigri for å være booth babe.

Mitt forslag er at spillfirmaer kun kan ha sexy damer/gubber/enter/Transformere/Gobots om de finner cosplayere som er villige til å stille opp for dem.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#57
Jeg skal ta det opp på neste årsmøte, Lodin.
 
#59
Bare litt over en måned igjen til jeg og fire kompiser tar flyet fra Stavanger til Köln, og vi gleder oss. Det er første gang jeg ikke bare svipper innom Tyskland for å handle og første gang noen av oss får oppleve Gamescom.

Det er flere ting jeg gleder meg til å få prøve der. Øverst på listen er definitivt Oculus Rift. Er spent på om dette virkelig forandrer alt eller om det blir nok en dingseboms som støver ned. Pengene mine er på førstnevnte, bokstavelig talt siden jeg venter på min forhåndsbestilte eksemplar av Oculus Rift.

Ellers er jo bekreftet at Steam kontrollen vil være tilgjengelig til oss for å testes. Jeg er enda skeptisk, men som sagt tidligere så er jeg bare glad til for at noen tør å prøve noe nytt innen kontroller design/funksjonalitet.

Så hva med spilla?
Vel, får helt sikkert teste mye kult. Men øverst på den lista troner Evolve. Det virker fresh, ikkje en type gameplay som markedet er allerede oversvømmet av.

Og Remedy har lovet oss skikkelig gameplay av Quantum Break. Kan dette være tittelen som gjør Xbox One kjøp bittelitt interessant mon tro?

Ellers håper jeg å få prøve :
Assassin's Creed Unity co-op
GTA V PC/PC4 versjon
Det nye Rainbow Six spillet.
Destiny (PS4)
Det nye Lord of the Rings spillet.

+ mye annet jeg ikke kommer på nå fordi jeg er varm, mett, trøtt og brisen. #Summer
 
#60
Sony har visstnok svære ting på gang.
Snart begynner også konferansen (som forøvring kan streames her)

Og nå er det ikke så fryktelig mange timene til vi er på vei til Køln. Blir forhåpentligvis en knall tur :D