Gamestop vinner aldri/puler oss alltid

#1
Så da ser det ut til at jeg må kjøpe en Wii U. Ikke til meg selv, men til en av mine ansatte. Butikken klarte å nå topp 3 i Norge på Game Protection, etter at vi før Desember lå som en av dårligste i landet. Skal ikke se bortifra at jeg leker meg litt med den før jeg gir den bort. Hva er verdt å få med seg? Zombie U og Nintendoland?
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#3
Si meg Hakara. Får du ikke ekstremt dårlig samvittighet når du lurer kundene dine til å kjøpe den dritten? Jeg lurer samtidig på om du har noen ratio for hvor mange GP du selger kontra hvor mange spill du må erstatte.
 

demake

Seksuelt godteri
#5
Game Protection var det vprste med å jobbe på GameStop. Jeg greide bare ikke å få meg sjæl til å selge den dritten. Gjorde det vel et par ganger da Hakara var innom butikken og maste om det.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#6
Det GP-drittet hadde jeg aldri samvittighet til å få solgt ordentlig. Takla ikke å lure kids og foreldra deres. Et par stykker med ordentlige drittunger som kom inn med ødelagte spill hele tiden, så prøvde å nevne det for de. Fikk ofte drittkommentarer som "tror du virkelig ikke at jeg kan kjøpe et nytt spill til sønnen min?!" slengt i trynen støtt og stadig. Detta var da på Aker Brygge, så kanskje ikke så jævla rart
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#7
Jeg tror nok ikke hakara kan gå ut med sånne tall. Sånn i tilfelle det er noen gamestopbosses som lurker her eller hva faen, men jeg tipper at per 300 solgte spill så må de bytte ett spill. For jeg tviler faktisk på at det er en prosent eller fler som bytter spill sånn. Tipper til og med at halvparten av de som kjøper GP ikke gidder å bruke det selv om spillet blir ødelagt. Bransjen lurer kunder. What else is new?
 
#8
Vel, om ikke annet er det en bomsikker måte å garantere at jeg ikke handler et sted igjen.
 
#9
Vel, måten jeg ser det på er at det er en ekstra del av kundeservicen. Kanskje ikke alle trenger det, og for all del, vi pusher det ikke så hardt. Det er et enkelt spørsmål: "Vil du ha GP på spillet?", vil de ikke så er det greit, og vi går videre. Fra erfaring har jeg hatt så sinnsykt mange foreldre innom som er fortvilte eller sinte fordi vi før i tiden var dårlige på å spørre, og når da spillet har fått 360 ripa eller noe anna, så er det plutselig vår skyld som ikke spurte om GP. Vi har også kunder som kommer til oss FORDI de kan få GP. Når det er sagt så er nok ikke målgruppen til GP spillegal eliten som behandler spilla sine med silkehansker, men mer foreldre som har yngre barn. Det kan ofte være vanskelig å se poenget med et produkt for menneskene som ikke er målgruppen for det.
 
#11
10 eller 30 Kr ekstra på spillet, så får du et nytt om det blir ødelagt, selv om du riper det opp selv, knekker discen osv. Hva som helst.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#12
Det minner meg på en litt morsom historie fra dagligvarehandelen. Dette er da snakk om en kjede jeg ikke har jobbet med (ja, faktisk), men da foreslo en i kjeden: "hvorfor ikke tilby gratis handleposer?" hvorpå adm dir hadde svart: "hvis du kan skaffe meg de X antall millionene vi tjener på poser på en annen måte, så er det helt greit".

Det jeg prøver å si da, er at når gamestop kan forsvare de hinsides prisene sine med at sånn er det bare, så burde det vært godt nok med en kvittering på selve spillet og at gamestop gjorde dette uansett, på konsoll da, siden pc-spill og serienummer og slikt no, men de tjener for mye penger på denne game protection-schemet deres at de kan ikke slutte med det. Ga

De som påstår at Game Protection er en bra deal... de... Ja de kan henge seg, rett og slett.
En ting til jeg lurer på med gamestop er dette: Hvordan kan de forsvare at prisen på mange bruktspill er utrolig nok høyere enn nytt? Er det en sånn greie at idioter går inn i butikken og kjøper brukte spill fordi at de tror at de er billigere enn nye, uten å sjekke? Og hvordan ville de som jobbet i butikken reagert hvis noen spør dem hvorfor dette bruktspillet er dyrere enn det nye? Er det noen måte de skal svare da? Eller... Det siste der er rett og slett av ren nysgjerrighet. Regner vel egentlig bare med at de svarer: "Nei, altså. Det er jo ikke VI som priser spillene dah. Altså. Serr lehoom".
 
#14
Jeg kan forklare deg økonomi når jeg er ferdig med å se på tour de ski. Hvis du tror elkjøp o.l. Tjener penger på 399 på en launch tittel vet jeg ikke engang om jeg gidder.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#15
Jeg så et wii-spill, tror det var no WiiPiss-greier, brukt til 350 kroner, og nytt til 299, og det er jo selvsagt vinn vinn for deres del. Noen kjøper de brukte fordi de automatisk tror de er billigere, de som sjekker ordentlig kjøper det nytt, finner ut at det er dritt, bytter det inn hos dere, men det er på excluded-lista så dere gir de 50 kroner og selger det brukt for 350 kroner igjen. Altså. Der snakker vi business med awesome fortjeneste.
Kan jo spørre deg et nytt spørsmål også. Hvor mye må dere betale leverandører for salg av brukt-spill a?

Tenkte meg det.
 
#16
Enten : A. Prisensendring butikkpersonalet ikke har gjennomført, B. Salg på nye varer som varer en uke eller to. På verdensbasis gjør trade in currency spillindustrien 17% større. Null brukt = mindre penger til nye spill = mindre salg = høyere priser for å ta igjen tapt margin som igjen = mindre salg. De største leverandørene ser verdien av det.

Promperom økonomikunnskaper, tenkte meg det.

Allerede mer effort enn jeg orker på SG, morn a.
 
#17
Ikke at jeg vil tirre geniet videre for å informere den uvitende masse, men...

Er ikke grunnen til at EA & co. mekker sånne online pass-opplegg på nye spill at de vil stoppe bruktmarkedet? Hvis jeg kjøper for eksempel FIFA brukt får ikke jeg gjort særlig med det online hvis jeg ikke kjøper ny cdkey til online pass-saken (for 150-200 spenn..) som følger med spillet nytt og knytter cd keyen til gamertagen min.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Apropos, Sony har nå patentert et system som vil hindre salg av brukte spill. Når de ryktene begynte å murre for noen år siden trudde jeg de bare skulle gå for koder for online til alt, men her virker det mer alvorlig. Enten at PS4 er always online og har CD-key eller at det fysisk brenner no dritt på plata. Dakars Gamestop da.
Forøvrig er jeg ikke mye plaga av det ene spørsmålet om GP. Husker når GS starta opp i Norge og prøvde seg på den internasjonale varianten. Da var det og masing om preorders, strategiguider og all faen. Det gikk rimlig fort opp for dem at nårske kunder ikke liker sånn så de kutta ned.
 
#19
Det kommer til å gå samme veien for Gamestop som det går/gikk med musikk og filmkjedene - åt skogen. Om få år får man kun kjøpt spill i fysisk format fra elektrobutikkene, supermarkedene og Rema 1000, og det kommer til å eie siden de er de eneste som vil være i stand til å konkurrere sånn noenlunde med prisene på nett. Ser frem til å legge GTA5 i samme handlekurv som pilsen og pizzaen på den lokale Remaen min.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#20
Den lokale rimien min har allerede en egen hylle dedikert til skylanders dritt for alle konsoller, så jeg tror vi nærmer oss med stormskritt...