Generelt om Xbox 360

Microsoft gikk jo ut å sa at dem ikke skulle gjøre samme feilen som sist med alt for høye priser. Jeg bla opp over 4000,- for min Xbox...

Skal bli spennans å se hve den virkelige prisen blir.

PSP og XB360 i år....jaiks! Detta blir litt dyrt men steike for noe deilige saker!

OBLIVION HERE I COME!!! :)
 
Opprinnelig skrevet av MattMan@19.08.2005, 17.49
HDTV da, Larzen?  :)
253309​
Hehe, huff ja.... Jeg er så kresen at jeg må nok bare vente. Har desverre ikke 40 laken å bla opp for tiden :ler:

Jeg håper HDTV krigen starter snart...det gjør den nesten ivertfall. Er bare noen uker nå til Canal Digital kommer til å starte sine sendinger.

Satser på at om 1 eller 2 år så er prisene detti enda litt nedover og en flatskjerm havner på veggen :)
 
huff jeg tror nok MS bæsjer på seg selv med to forskjelige burker man kan velge mellom. Forvirrer kundene og utviklerene tør ikke satse på at nok folk har kjøpt HDD versjonen og man får en reprise av PS2 sin HDD :( men det verste er hvis dette stuntet lykkes så kan de andre finne på noe lignende :ehm...:
 
Opprinnelig skrevet av ak74u@19.08.2005, 21.19
Forvirrer kundene og utviklerene tør ikke satse på at nok folk har kjøpt HDD versjonen og man får en reprise av PS2 sin HDD :(
253376​
Les lengre bak i emnet, på forrige side. Et spill som støtter caching vil detektere om man har HDD eller ikke. Så de som har HDD, får utnyttet den. Har man ikke HDD, blir det nok lengre loading, og så videre. Men er enig uansett, HDD skulle vært standard.
 
Skal bare pimpe VGs spillblogg som tar opp temaet akkurat
forøverig kjenner jeg en som jobber på lerftdal sandvika og han har fortalt meg at de er heldige vis de sitter igjen med en fortjeneste på over 150 kr pr. solgte konsol :ehm...: (om dete skyldes konkuranse i markede eller bare at MS har hly innkjøpspris aner jeg ikke)
 

Lodin

Der Waaaah
En ting er ihvertfall sikkert, jeg står ikke først i døra for å kjøpe 360. Med den sinnsyke prisinga og ingen må ha titler ser jeg ikke noen grunn til å tømme lommeboka helt. Venter heller et års tid til prisdropp sånn som sist.
 
Tipper rundt Mars eller April som vil MS droppe prisen på konsollen en god del. De som absolutt vil ha konsollen har for lenge siden kjøpt den. MS vil droppe prisen slik at den vil appelere til kunder som ikke er fullt som interessert.

Dette er i hvertfall det jeg tror.
 
www.origenxbox360.com

Microsoft har atter en gang startet en av sine mystiske internettkamapanjer. Denne gangen har siden en nedtelling til 27 september, og det naturligvis florerer det nå med rykter og meninger på hva som kommer til å hende på den aktuelle dagen.

Er du interessert kan du lese teamxbox' nyhets sak, den blir oppdatert med de mer grunngivne teoriene. Vil du ha alt av teorier og mer, kan du besøken forumsiden til nevnte teamxbox. Masse interesangt der. Blant annet at man kan skimte Master Cheif i trestammmen, og se ansikte til gutten på Fable-coveret, er to av "teoriene".

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Mongis@21.08.2005, 16.49
Legg for eksempel merke til himmelen i dette bildet:


253816​
Er det et øye jeg ser helt til venstre i skyene? Dette kan jo bety at Microsoft kommer til å overvåke alt du gjør gjennom Xboxen.. *skummel musikk*
 
D

Deleted member 91

Gjest
:ler: Nå ser jeg det også. Takk skal du ha, Buggz.

Og jeg skal fortsatt ha Xbox 360. Bisjes!
 
Opprinnelig skrevet av Mongis@19.08.2005, 20.26
Les lengre bak i emnet, på forrige side. Et spill som støtter caching vil detektere om man har HDD eller ikke. Så de som har HDD, får utnyttet den. Har man ikke HDD, blir det nok lengre loading, og så videre.  Men er enig uansett, HDD skulle vært standard.
253382​
Det er vel noe av det dummeste jeg har hørt.
Hvorfor har GC mye kortere loading enn Xbox da, tilogmed på de få 3djepartsspill hvor de er utviklet for hver enkelt konsoll.
HDD kom og gikk, det er ikke fremtiden for konsoller.
 
Veldig få spill som cachet på Xbox kanskje, nettopp fordi de var multikonsoll-titler som også måtte kjøres på konsoller uten HD. I tillegg var kanskje det unike disc-formatet på GC en smule raskere enn det vanlige DVD formatet?

På PS3 vil jeg tro det ikke blir noe problem etterhvert som Blu-Ray spillene tar over, siden det formatet antakelig vil være en smule raskere enn vanlig DVD det også. Hva Revolution har å tilby vites vel ikke helt ennå, men av PS3 og Xbox360 er det nok PS3 som ender opp som den maskinen som har raskest loading. Xbox360 er avhengig av harddisk caching hvis den skal kunne konkurrere på det punktet. Når det da ikke er standard risikerer vi å få langt færre spill som støtter caching enn dersom det hadde blitt standard. Men vi får vel bare la det gå sin gang og la tiden vei.
 
Jeg trodde blue-ray spilleren kom til å lav fart, og da må jo lastetiden bli lengre. M$ går jo for en raskere spiller siden de bruker billig dvd-teknologi, og det må vel hjelpe lastetiden. Eller er jeg helt på jordet nå?
 
Hmmm, men er ikke en lav hastighets blu-ray langt raskere enn høy-hastighets dvd? Omtrent som overgangen fra CD-ROM til DVD-ROM, selv om CD-ROM heter 52x eller noe slikt betyr ikke det at den er raskere enn en 8x DVD-ROM.
 

Kilik

Lokal moderator
1x BD-ROM har 54 Mbit/s overføringshastighet, mens 1x DVD-ROM har 10,8 Mbit/s overføringshastighet.

PS2 har 4x DVD-ROM, altså 4 x 10, 8 Mbit = 43,2 Mbit.

Altså har en 1x BD-ROM litt høyere overføringshastighet enn hva som sitter i PS2. Trolig vil PS3 ikke ha mer enn 2x. 4x er nok absolutt det høyeste. Ettersom Blue-Ray er en meget ny og dyr teknologi kan man nok ikke vente raskere enn det. Dermed kan man risikere at 12x DVD-ROM-en i Xbox 360 er raskere.

Forøvrig er nok lesing fra disc den største flaskehalsen i de nye konsollene. Det hjelper ikke så mye med hyperrask prosessor og minne når lesing fra BD/DVD går såpass tregt. Det er vel en av hovedgrunnene til at jeg håpet at harddisk (minst 5 ganger så høy overføringshastighet og langt lavere søketid) ble standard.
 
2x 54mbit/s = 108mbit/s
12x 10,8mbit/s = 129,6 mbit/s

Stemmer nok det.

Hvis PS3 Blu-Ray er 2x er det nok sjanse for at PS3 leser Blu-Ray discer tregere enn Xbox360 leser DVD'er. Derimot vet vi ikke hvor rask denne Blu-Ray ROM'en leser DVD'er. For å få den 100% korrekte sammenligningen bør man vel sammenligne hvor raske de er på samme format. Siden Xbox360 ikke kan lese Blu-Ray er det vel bare DVD'ens hastighet som gjelder i dette tilfellet. Leste et sted om en BD-ROM som leser DVD i 12x. Hvis PS3 leser DVD i 12x så er den jo minst like rask som Xbox360 på det punktet.

Uansett, du må heller ikke glemme at caching = harddisk hastighet. Dersom HELE spillet hadde ligget på HD og du ikke hadde behøvd å bruke DVD eller Blu-Ray hadde hastigheten kanskje vært utrolig mye høyere, men du må huske på at ingen konsollspill kun benytter seg av harddisken alene. Cachingen alene utgjør nok ikke så mye forskjell som en ren harddisk installasjon ville gjort, og det er vel liten tvil om at dette ikke kommer til å forekomme, siden dette ville ha krevd en langt større harddisk enn stakkarslige 20gb.
 
Jeg har engelig lizzom ikke skjønt dette med blueray ennå er det en disk (rom) eller en en cartridge (ram som kan leses av på sekunder)