Generelt om Xbox 360

Så vannvittig bra. Ikke verst av Elkjøp å gi bort 360er til de første kundene.

Var innom EBgames etter eksamenen i dag, og da hadde de fått inn en demo kiosk, men hadde ikke rukket å sette den opp enda. Så jeg får nok ikke sjangs til å teste maskinen før i helgen desverre.
 
Så utrolig bra. Var det kun på Lørenskog de ga bort gratis eller var det andre steder og?

Og ikke minst, dere som sikkert har spilt en stund: Er det som forventet? Har dere spilt på HD-tv eller vanlig? Noe spesielt dere har merket dere?

Skal til en kompis og spille på lørdag. Hurra!

Freezar: Hihi, nice ;)

EDIT: Hurra igjen, 100 poster! :D
 
Har spilt i noen timer nå og angrer ikke på kjøpet. Synes bildet ble meget bra på et vanlig tv altså.

Men nok skaffe seg en HD skjerm til neste år en gang.
 
Haha, moro!

Lønn for strevet i det minste. Etter 7 timer ute var jeg utrolig kald, og vi hadde allerede mottatt mange morsomme kommentarer angående at vi kom så tidlig. De lo ikke like så mye etter det ble annonsert at vi fikk gratis Xbox 360-er iallfall.

Det var iallfall utrolig moro, spesielt når vi fikk gå inn en egen inngang, forbi hovedinngangen hvor alle de andre sto og ventet, for så å ha konsoller ventende på oss, samt hele hylla med spill og tilbehør for oss selv i 5-10 minutter.

Kjøpte en ekstra trådløs kontroll, Perfect Dark Zero, Project Gotham Racing 3 og Call of Duty 2, så det kostet rundt 1700, noe som ekstremt positivt i og med at jeg regnet med å bruke mer enn 4000.
 
Noen her har tydeligvis gullhår i ræva! Snakk om å være heldige. :tommelopp:
 
Hentet Xboxen 1 min over 00.00 inatt i tønsberg. Har spilt en del timer nå, både PDZ og PGR3.

PGR3 var veldig veldig bra.. Synd det er så liten kontrast mellom "forrige" generasjon... og nå den nye. Selvom det er tidlig er det fortsatt ikke så veldig veldig overbevisende.

PDZ var på mange veldig skuffende.. da jeg slo på spiller og kom inn i menyen.. så spurte jeg meg selv om noen hadde kødda.. Lenge siden jeg har sett så uferdig, uoversiktlig, kjedelig og stygge menyer. Hele presentasjonen til spillet var mildt sakt svært lite gjennomført.

Spillet i seg selv... var ganske likt egentlig.. testet bare så vidt single player.. men ble kastet inn i noe merkelig greier som omtrent ikke hadde sammenheng i det heletatt.

På den andre siden brukte jeg litt mer tid online... og det virket å ha mer potensiale.. hadde det faktisk kjempe gøy det lille jeg spilte..

Spiller også på HD tv, noe som er en ganske stor oppgradering iforhold til hva jeg er vant med.
 
Grattis med gratis Xbox360. Jeg hadde løyet hvis jeg sa at det ikke fantes noen misunnelse her i gården. Får vel pent vente til 24.Desember :p

Var forresten innom Elkjøp Giganten på Forus idag tidlig for å kjøpe PS2 m/ dansematter og spill til ungene på jobb. Og jeg så ikke noen enorme køer eller noe som helst. Alt var helt normalt, skulle trodd de ikke solgte Xbox360 der engang. Skremmende :ler:
 
Jeg er utrolig sjalu over dere nå (ja, dere vet hvem dere er), men kan ikke gjøre annet enn å innrømme at dere egentlig fortjente det. De syv (???) timene dere ventet, ville jo resultert i 1300 kroner i lønn om dere hadde brukt dem på jobb :p Selv fikk jeg spilt en god dose 360 idag. Skulket skolen og traff en kompis på vei til kvadrat. Der var ikke Spaceworld sin 360 på, så vi labbet videre til Lefdal. Der inne dannet vi en liten kø av folk som ville spille, men kjipe som vi var, måtte køen fint innse tap og gå videre uten å få spille. Vi sto der ganske så lenge. Deretter labbet vi tilbake til Kvadrat igjen. Inne på Siba spilte vi gjennom den samme Call Of Duty-banen atter en gang. Fremdeles like morsomt. Deretter løp vi opp til Spaceworld hvor vi soilte basketball-spillet i underkant av ti sekunder. Resten av dagen har jeg brukt på å mase etter penger hos far min, prøvt å selge gamle konsoller på EBgames og prøve å få solgt en rekke DVDer hos Gauken. Skal spørre brodern om han vil spleise på en 360 nå, jeg er nemlig fattigere enn noensinne. Men fy faen så morsomt det var med 360.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Iv got the shit :D

Jeg ble jævla fortvila etter at jeg h adde skurdd på min sleika Xbox 360 siden den skurdde seg av og på :|
Men det har til nå bare hendt en gang, og den har stått på i over 2 timer nå så jeg tror alt går bra. Heldigvis!
 

Kilik

Lokal moderator
Gamespot har foretatt en Xbox VS Xbox 360-sammenligning av de spillene som finnes til både Xbox og X360, riktignok uten HDTV. Må si forskjellen er ekstremt liten på enkelte spill. På de fleste EA Sports-spillene ser man klart forskjell, men Tony Hawk's American Wasteland ser så og si nøyaktig likt ut på begge konsollene. Eneste forskjellen er at X360-versjonen er 10 dollar dyrere...
 
Herlig med Xbox 360! Pappa sto i kø for meg på El-Kjøp i Lyngdal. Han var der en time før åpning. Han kjøpte en premium utgave, en ekstra trådløs kontroller, Project Gotham Racing 3 og Perfect Dark: Zero.
Deilig, må jeg si. :D
 
Ja, hoppet over i neste generasjon har ikke imponert meg så veldig enda. Grafikken imponerer ikke på langt nær så mye som da jeg så PS2-spill for første gang. Tony Hawk og GUN ser nesten akkurat ut som Xbox-versjonene, og Quake IV hører jeg sliter en del med frameraten, til tross for at grafikken har blitt noe nedgradert fra PC-versjonen. Litt rart, da Quake IV kjører på en smått forbedret versjon av Doom 3-motoren. Med tanke på at den originale Xboxen kjørte Doom 3 helt fint, skulle man tro at 360 ville takle Quake IV mye bedre. Selvfølgelig er ikke disse spillene veldig representative for hva Xbox 360 kan klare, men jeg kan aldri huske jeg så spill blant lanseringstittlene til PS2 som kunne fungert like greit på PSX.
 
Tjo, Gradius, Armored Core og Fantavision kunne nok fungert fint på PSX. Mens f.eks. Call Of Duty 2, PDZ og Need For Speed umulig kunne blitt dratt av på XBox. Men at dette er det minste forskjellen i et generasjonsskifte noensinne, er det ingen tvil om. Selv om spilla er unektelig pene.
 
Prøvde maskina litt på Spiderman i dag. Kameo, Call of Duty 2 og King Kong. Det jeg prøvde av Kameo var heller lite imponerende, Call of Duty 2 viste jeg at jeg ikke ville like da jeg aldri har hatt noe til overs for WW2-spill. King Kong derimot, var konge (gettit?!). Har ikke prøvd det på noen av de andre konsollene tidligere, men må si jeg ble veldig fristet.
 

Kilik

Lokal moderator
Vel, generasjonsskiftet vil vi nok merke sakte, men sikkert. De spillene som har kommet til nå utnytter trolig bare 10-20% av maskinens potensiale. At over halvparten av lanseringsspillene er multiplattformspill som også slippes til PS2/Xbox, sier vel det meste. Kan jo legge til at Kameo og PDZ var planlagt for Gamecube/Xbox og Quake IV og CoD2 er PC-konverteringer. Ingen av spillene (med unntak av PGR3) er med andre ord ikke designet for X360 fra grunnen av. Og som nevnt tidligere, Xbox 360 er ingen enkel maskin å utnytte. Her kan vi nok sammenligne med PS2 (som i starten var et helvete for utviklerne) hvor lanseringsspillene Tekken Tag og Ridge Racer V ikke imponerte noen som hadde en Dreamcast eller en middels PC fra før. Sammenlign nevnte titler med Soul Calibur II og Gran Turismo 4, og man ser forbedringene som skjer under en konsolls livssyklus.

Konklusjon: Virkelig next-gen på X360 starter ikke før stortitlene som virkelig er designet for konsollen er lansert, og vi har fått inn en HD-klar TV i stua...
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Hm det skjer noe rart med min Xbox 360 av og til.
Første gang jeg hadde skurdd på herligheten så gikke den av og på etter fem minutter. Jeg ble redd. Men nå har jeg hat den på i 4 timer i strekk så tviler på at det er noen problemer. Men jeg oppdaget derimot noe annet, ved for eksempel introen til Kameo så er det akkurat som om det hopper, går glatt, går sakte gjør ett lite hopp. Ikke bare i det spillet det hendte? Er edt noe galt med 360 min tro? Eller er det bare sånn?
 

Kilik

Lokal moderator
Det har vært snakk om at DVD-ROM-en i X360 kan ripe opp spill. Se om det har kommet noen riper på spillene.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Ikke en ripe i PDZ, men jeg kan ikke sjekke Kameo for det er ikke mitt. Må få spurt eieren.

Edit: Jeg snakket med en annen, det skjedde det samme med han men det var ingen riper i spillet.
Lettelse...
 
Gratulerer til alle dere som har fått den! skal hente min den 16 jeg. Har kjøpt Condemned, men skal sikkert slenge med meg et annet når jeg henter den.

Har en 42" HDklar TV så kommer nok til å merke en relativt stor forkjell til den vanlige kjeksboksen.