Generelt om Xbox 360

Jepp da har jeg også fått teste Xbox 360. Vant en tur til Joanna Dark sin leilighet i Oslo. :D
Førsteintrykket var veldig bra. Kontrollen var utrolig digg å holde i. Den var ikke like tykk som controller S noe jeg merket fort da jeg spilte Dead or Alive 4. Det kule var jo at du kunne velge om du skulle spille med eller uten ledning. Jeg kommer nok til å bruke det siste siden jeg sitter så nærme min tv. Ellers synes jeg at det var genialt med live knappen i midten av kontrollen. Et lite klikk på knappen og menyen kom til side i spillet slik at du til enhver til har full kontroll over live kontoen din. Rundt live knappen lyste det også et lite grønt lys som indekerer hvilken kontroll du bruker. Dette er da spesilet nyttig hvis du bruker trådløse håndkontroller.

Project Gotham Racing 3
Det første spillet jeg testet var Project Gotham Racing 3. Dette er et spill jeg hadde sånn passe forventniger til. Likte godt PGR2 og har vel ventet på mer av det samme. Det er bare et problem. PGR3 er nesten bare PGR2 1.5. Spillet har en nydelig grafikk, spesielt i bybanene og bilmodellene er herlig animert. Når det gjelder styringen så hadde jeg ikke forventet meg så mye. Arkade aktig med vekt på brekksladd og lange svinger. Det er var modus jeg ikke fikk prøve som er noe a'la "capture the flag". Banen er delt opp i ulike sektorer og det er om å gjøre å få best mulig tid på disse sektorene. Den som sitter igjen med flest sekotorer når tiden er ute vinner.
Har også lyst til å påpeke at fartsfølelsen er ektrem. Du får en følelse av å kjøre fort.

Perfect Dark Zero
Definitivt den største overraskelsen. Til dere som er skeptisk til grafikken og slik, ikke vær det. Du har aldri sett så fin grafikk om dette før. Rare har gjort en veldig god jobb med utseende på spillet og animeringen til de ulike figurerene. Det er vel litt feil å kalle PDZ unikt, men stilen til hele spillet er veldig spesiell. Du må nesten bare se spillet for å skjønne hvordan det er. Når det gjelder våpenen som virker du utrolig gjennomført både grafisk, lydmessig og spilbarhetsmessig. Det jeg irriterte meg mest over da jeg spilte spillet var hvor langsomt Joanna gikk. hun beveger seg utholdelig sakte i både singel og multiplayer. I singelplayer er ikke dette så veldig farlig, men i mutliplayer kan et bli kjedelig. Omgivelsene er oppfinnsommen og man vet aldri hva man møter på senere i spillet. Når det gjelder voiceactingen er jeg sånn passe fornøyd. Det er spesielt en utenlandsk dame (husker ikke helt hva hun het), som har den styggeste aksenten jeg noensinne har hørt og appåtil så overspiller hun som sinnsykt. Ellers er det ikke så veldig mye mer å si. Spillet finner ikke opp FPS sjangere på nytt, men det gjør gamle ting bedre.

Dead or Alive 4
Dette spillet hadde jeg ikke ventet mye av. Da jeg første gang fikk se de første videonen så det mer ut som et xbox spill med høy oppløsning enn et next-gen spill. I går fikk jeg bekreftet dette. Dead or Alive har alltid sett bra og har alltid utnyttet dene nyeste teknologien til det fully. Nummer 4 i serien er etunntak. Ikke misforstå meg. Dead or Alive 4 ser utrolig pent, men jeg hadde faktisk ventet meg mer av et next-gen spill. Omgivelsene er ikke så veldig mye å skryte, men karakterene derimot, er full av små detlajer. Denne gangen ser faktisk huden mer ut som hud på figurene. (i hvertfall på mennene). Klærne de har på seger fantasifulle, spesielt en kar som ser ut som en flytende terminator. Slåssingen er den samme. Bank opp motstanderen til han ikke orker mer. Har dessverre ikke testet som altfor mye av de tidligere spillen i serien til å uttale meg rundt dette. i følge utviklerene skal det være mange nye kule moves. Mange av de jeg fikk oplleve var i hvertfall fantasifulle.

Kameo: Elements of Power
Kanskje det mest omtalte xbox 360 spillet her på forumet. Mange gleder seg, og mange håper Rare måtte gå en gruom død i vente. Heldigvis ser ikke dette ut til å være tilfelle. Jeg skal gi en veldig enkel beskrivelse av Kameo. Det er gøy.........å ja...vil du vite mer? Okay. Det jeg fikk prøve var coop-modusen på aller første bane. Det første som slod meg var den herlig grafikken. Det er ikke grafikk av den skitne typen som preger Kameo. Heller masse farger med rene og bumpedmappede områder. Gøy å se på i hvertfall. Man får en skikkelig dybde når man spiller. Vi startet med å klatre opp et tårn ved hjelp av en Yeti, hele tiden kunne vi skimte Kameo inne i figuren. Det som for meg virket veldig dumt var måten figurene beveget seg på. De beveget seg sakte og kamera fulgte ikke alltid ordentlig etter. Ellers fikk vi prøve noen andre kule igurer, blant annet en ball med pigger som man brukte til å ruller over troll og rulle diverse andre baller rundt omkring. Rare er kjent for å lage frustrerende oppgaver i spillene sine. Dette er ikke tilfelle med Kameo. Hvis du irriterte deg grønn og blå over Conker så har du ingenting å frykte her. Å ja, det holdt jeg nesten på å glemme. Alle karakteren Kameo kan forvandle seg har flere angrep sompasser til ulike situasjoner. Det var ofte jeg måte bruke forskjellige figurer til en oppgave noe som gjør at man må tenke litt mer enn vanlig. Igjen. Kameo finner ikke på noe nytt, men dette er ingen grunn til å kallen det dårlig. Som flere har sagt før meg. Kameo er et spill som passer nå som vintermørket faller på.

Hvis jeg skulle gi xbox 360 en karakter for førsteintrykket så ville jeg gitt en middels +. Ingen av spillne jeg testet var dårlig, men jeg hadde faktisk ventet meg litt mer. Menmen. Ingen konsoll har noensinne hatt veldig mange gode spill på lansering. Xbox 360 får jo mange kule spill ut på nyåret.
 
En liten fugl visket i øret mitt at Elkjøp kommer til å selge Xbox360 til en meget hyggelig pris. Så billig at di ansatte ikke får lov å kjøpe av det tilbudet.

Og at dem skal få inn nok maskiner til å vare i noen dager....
[/b]
De siste "ryktene" skal ha det til at prisen offentliggjøres nå på lørdag. En kompis av meg fikk akkurat beskjed om at han var flyttet over til andre pulje på MPX, så han blir nok å finne utenfor Elkjøp 2. november om det blir en rimelig pris.
 
<div class='quotemain'>
En liten fugl visket i øret mitt at Elkjøp kommer til å selge Xbox360 til en meget hyggelig pris. Så billig at di ansatte ikke får lov å kjøpe av det tilbudet.

Og at dem skal få inn nok maskiner til å vare i noen dager....
[/b]
De siste "ryktene" skal ha det til at prisen offentliggjøres nå på lørdag. En kompis av meg fikk akkurat beskjed om at han var flyttet over til andre pulje på MPX, så han blir nok å finne utenfor Elkjøp 2. november om det blir en rimelig pris.
[/b][/quote]
Samme skjedde med meg. Lurer på om jeg også skal avbestille og så sende pappa bort på El-Kjøp, som er en time unna. Andre leveransen får forresten MPX inn den 7. desember. Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge... :svette:

EDIT:
Hva faen er det som skjer??? Nå fikk jeg ordrebekreftelse fra MPX (for tredje gang). Der sto det at de kom til å sende meg Xbox 360-en den 30. desember. Forstår ikke hva som skjer her. Skal definitivt avbestille den derfra nå. Må vel ty til El-Kjøp. Får bare håpe det er muligheter for å få tak i en der.
 
Ubisoft har gitt ut skjermbilder fra Ghost Recon 3, som skal vise forskjellen mellom de forskjellige formatene spillet kommer på:

Opprinnelig skrevet av GamesRadar
In motion – we've seen it – even the PC version can't match the Xbox 360 for sex appeal. Impressive.
Edit: Ryktene skal ha det til at Elkjøp og Lefdal skal selge Core utgaven for 2000 og Premium for 2890! Kudos til de om dette faktisk stemmer.
 
Edit: Ryktene skal ha det til at Elkjøp og Lefdal skal selge Core utgaven for 2000 og Premium for 2890! Kudos til de om dette faktisk stemmer.
[/b]
Det var billig!
Uansett så er det er ikke prisen jeg tenker mest på for øyeblikket, men det er heller om jeg klarer i å få tak i en konsoll eller ikke. Synes det er rart at det ikke har gått an å forhåndsbestille fra El-Kjøp enda. Noen som vet om det går an å forhåndsbestille fra deres nettsider i morgen, med tanke på at prisen forhåpentligvis blir offentliggjort da?
 
Ja, ingen her som jobber på El-Kjøp? :svette:

Du kan ha rett der... :tommelopp:
 
Fint at dem selger billig XBOX 360 på elkjøp. Bare så synd at de kommer til å ha fra 10-15 stk.
 
Er ikke Elkjøp som bestemmer hvor mange konsoller de skal få. Folk som kommer får sent får sjansen til å reservere
til samme prisen, så er man desperat er det bare å være først i køen.

Det lurer jeg også på znaak. Ingen som jobber på Elkjøp her som vet noe? :p

Skal ikke se bort i fra om det blir "førstemann til mølla" prinsippet som blir tatt i bruk.
[/b]
Jeg jobber der, eneste jeg vet er at det blir førstemann til mølla på release, vet ikke helt eksakte tall enda men det blir relativt mange på de største butikkene. Nye partier kommer før jul, men er ganske sikker på at om du møter opp 10.00, får du en konsoll på release. Selv om jeg jobber der skal jeg gå til en annen elkjøpbutikk, siden der jeg jobber ligger for langt unna til å gidde stå opp så tidlig, så er like spent som alle andre :)
 
Xbox-Linux: Free60 project started
>> You might remember we announced back in May that Team Xbox-Linux launched their project page (wiki) for the Xbox 360 on www.free60.org.
Today they launched the developers mailing list for technical/serious discussions on how get Linux boot on the Xbox 360.

Their documention page also contains some interesting details about the Xbox 360 already:
* The flash is encrypted with a per-box key
* The key is stored inside the CPU
* The boot ROM is stored inside the CPU
* Also inside the CPU is a hypervisor that verifies the running state of the kernel, making sure there is no modification (RAM checksums), else the Xbox360 panics and blows up!
* The CPU contains RAM inside of it to store the checksums
* All interrupt/exception handling is done by the hypervisor
* All code runs in kernel mode
* The emulator for first generation games can be updated via an official Microsoft download burned to CD by the user, though the CDs' content will be encrypted and signed with public key cryptography.
The Xbox 360's Hard Disk appears to connect to the Xbox 360 via 7-pin SATA, internally the drive connects to the external connector through standard SATA data and power connectors. This should be of some help.
[/b]
Høres ut som moddere vil få nok å gjøre :p
 
Den prisen der var ikke ille. Dessverre må jeg reise ca. 1 mil for å komme til nærmeste Lefdal-butikk, og selv om jeg kan komme meg dit med tog, forundrer det meg ikke om det står en liten kø i Sandvika utenfor Lefdal som skal ha konsollen ... Så jeg må være der tidlig, og hvor lett det blir vet jeg ikke. Og de har vel neppe mange konsollene inne til den prisen der, så man skal vel være litt heldige også. Men jeg kan jo ta feil - det kan være de ikke har så fryktelig få konsoller likevel.

Bah, det er surt å måtte ut med 3600,- for konsollen når den koster 2900,- et annet sted. Men i det minste er jeg sikret å få den, også er det bare noen hundre meter unna. :flau:
 

Kilik

Lokal moderator
Ser ut som den priskrigen jeg spådde blir en realitet. Elkjøp kommer til å være minst like billig pga. prisgarantien deres. Dessuten er det så få konsoller tilgjengelig på lanseringsdagen at butikkene ikke taper noe særlig. Kanskje tvert i mot. Dette er jo en fantastisk lokkevare for å få flere folk inn i butikkene like før jul...
1995 kroner for Core Version er jo en svært god deal (billigere enn f.eks. PSP). Vurderer faktisk å stille meg i kø nå, men jeg tror ikke det blir lett. Tipper det er bare 10-20 konsoller til hver butikk.
 
Takk for en endelig bekreftelse, Mongis.

Siden det er så billig blir det nok et ekstra spill på meg i samme slengen. Tatt i betrakting at jeg får en konsoll.
Blir Kameo: Elements Of Power eller Perfect Dark: Zero.
 
skulle gjerne kjøpt på elkjøp på gjøvik jeg, men tviler sterkt på at de har xbox inne på lanseringsdagen. JEg har fått intrykk av at de mer eller mindre boikotter spill. De har ALDRI et nytt spill inne på lanseringsdagen. I tillegg har vi eksamen den 2., så jeg får ikke dratt og kjøpt før tidligst 2 =( FInt jeg har forhåndsbestilt. Hakke bestilt spill da, så får håpe de har igjen noen når jeg kommer.
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg fikk Elkjøp-avis i posten i dag og kan bekrefte at alt har NØYAKTIG samme pris som på Lefdal (som Mongis postet ovenfor). Det står forøvrig at de selger kun 1 konsoll per person.

Når det gjelder strømforsyningen, så virker det som den trenger godt med luft. Dette skal være et bra tips:
http://i12.photobucket.com/albums/a235/Gol...er/DSC00200.jpg
 
1. Er det mulig å koble til tastatur og mus til xboxen? For å spille FPS spill bedre.

2. Tror dere PS3 vil kunne love bedre grafikk presteringer fremover enn xbox 360?
 
1. Etter hva jeg har hørt kan du kun bruke mus og tastatur til Xbox 360 dersom du skal fylle inn informasjon osv. på menyer. Går ikke an å bruke det inne i spillet.

2. Jeg vet ikke mye om specs, men jeg tror nok PS3 blir litt bedre grafikkmessig. (Korrekt meg hvis jeg tar feil)