Generelt om Xbox 360

Ja, hoppet over i neste generasjon har ikke imponert meg så veldig enda. Grafikken imponerer ikke på langt nær så mye som da jeg så PS2-spill for første gang. Tony Hawk og GUN ser nesten akkurat ut som Xbox-versjonene, og Quake IV hører jeg sliter en del med frameraten, til tross for at grafikken har blitt noe nedgradert fra PC-versjonen. Litt rart, da Quake IV kjører på en smått forbedret versjon av Doom 3-motoren. Med tanke på at den originale Xboxen kjørte Doom 3 helt fint, skulle man tro at 360 ville takle Quake IV mye bedre. Selvfølgelig er ikke disse spillene veldig representative for hva Xbox 360 kan klare, men jeg kan aldri huske jeg så spill blant lanseringstittlene til PS2 som kunne fungert like greit på PSX.
[/b]
Vel, å ha en god konsoll hjelper lite når portene fra andre konsoller er ubrukelig. Det er derfor spill som q4 har ustabil framerate, de har gjort en elendig jobb porte det. Kan heller ikke skylde på konsollen at spill som Gun og Tony hawk ser likt ut som på de andre konsollene, det er jo omtrent ingen endringer heller.

Enig i at PS2 var med imponerende forhold til psx da det kom, men psx hadde jo vært på markedet i evigheter da PS2 ble lansert, og ingen synes vel egentlig grafikken på psx var bra rundt 2000. (Mange ps2spill har jo fortsatt flott grafikk)
 
Tony Hawk og GUN er jo også de launch-spilene med dessidert dårligst grafikk, ekstra ille blir det om man kun spiller med lav oppløsning. Dette er jo kun porter fra svært svake manskiner. Er det grafisk ytelse man er på jakt etter, så må man i det misnte kjøpe spill som er utviklet for X360 fra bunnen av, som PGR3.
 
Tjo, Gradius, Armored Core og Fantavision kunne nok fungert fint på PSX. Mens f.eks. Call Of Duty 2, PDZ og Need For Speed umulig kunne blitt dratt av på XBox. Men at dette er det minste forskjellen i et generasjonsskifte noensinne, er det ingen tvil om. Selv om spilla er unektelig pene.
[/b]
Ja ok, burde kanskje lagt til at min kunnskap om PS2-lanseringen ikke er noe særlig å skryte av. :p Jeg spilte to spill like etter lansering, og det var SSX og en eller annen remake av King's Bounty. Begge to imponerte meg ganske mye mer enn noen 360-spill har gjort til nå.

rulleguru: Ja, det er selvfølgelig utviklerne som har skylda og ikke maskinen. Men hvorfor tror du utviklerne tillater seg selv å lage så halvhjertede porter til 360? Jeg tolker det som at spranget fra denne generasjonen til neste ikke er alleverdens, så utviklerne kan dermed gi ut en kjapp port nå i begynnelsen uten å motta så alt for mye refs (fra publikum, that is).
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
To spørsmål: Er det noen storspill i vente som kommer rimelig kort tid etter nyttår (januar/februar)? Og hvor lang tid tar det før den første prisreduksjonen kommer, tror dere?

Jeg må si jeg er misunnelig på dere som har kjøpt dere en burk, men for min del blir det for mye penger å betale og litt for lite igjen (dessverre). Jeg venter nok til jeg får en enda bedre grunn til å kjøpe enn de spillene som har kommet nå.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Er vell ikke så lenge til Gears of War og Ninty Nine Nights.
Og kanskje kan Saints Row bli digg, men jeg er endel usikker.
 
To spørsmål: Er det noen storspill i vente som kommer rimelig kort tid etter nyttår (januar/februar)? Og hvor lang tid tar det før den første prisreduksjonen kommer, tror dere?[/b]
1.) Veldig lite. Det største hypete spillet blir nok Gears of War som kommer i 1. kvartal 2006. Ellers så kommer jo Dead or Alive 4 i desember.

2.) Jeg regner med det ikke blir prisreduksjon før PS3 kommer. Den er planlagt å komme nå til våren, men kjenner vi Sony rett så blir den først lansert i Japan, så da får sikkert ikke vi den før tidligst i høst.
 
På amerikanske nettbutikker har man nettopp satt utgivelsen for GoW til 7. januar. Tenkte jeg bare skulle nevne det...
 
Personlig gleder jeg meg mest til Ghost Recon: Advanced Warfighter. Men det er kanskje bare meg. :p

Uansett tror jeg det er lenge til vi får en prisreduksjon. Elkjøp og Lefdal selger den for 500 kroner mindre enn vanlig utsalgspris akkurat nå, og så snart den fyker opp igjen (noe den garantert gjør) blir det nok lenge til vi får se den like billig igjen.
Konklusjon: Kjøp den nå og bli en av de kule gutta.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Allrighty. Takk for svar. Helt til neste høst blir det nok ikke aktuelt å vente, ikke for min del i hvert fall, så da er det vel som Alex sier lurest å kjøpe den nå.
 
hmm det er vel ganske umulig nå og få tak i den i jule handelen men.. hvor er det egentlig man kan få tak i den billigest? og hva er det den koster da lissom ? (full versonen) er det rundt 3200kr eller no ?
 
hmm det er vel ganske umulig nå og få tak i den i jule handelen men.. hvor er det egentlig man kan få tak i den billigest? og hva er det den koster da lissom ? (full versonen) er det rundt 3200kr eller no ?
[/b]
Elkjøp/Ledfal er klart billigst med 2895 kroner for Premium utgaven. Hvor enkelt det er få få tak i et eksemplar er jeg ikke sikker på derimot. Er vel avhengig av hvor du bor og etterspørselen der. Er de utsolgt, er det vel bare å skrive seg på liste.
 
bor i skien og der var alle butikkene loppa etter 3t (de jeg var på skolen :mad: )
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Den gode nyheten er imidlertid at prisen kanskje kommer til å holde seg en stund framover. Jeg snakket med kundeservice hos Elkjøp og de mente i hvert fall at den lave prisen ikke bare gjaldt den/de første leveringen(e). Jeg håper å få tak i en Premium-utgave til 2 900 i løpet av desember eller i verste fall ut i januar en gang. Men det kan godt være Elkjøp lyver, jeg stoler ikke på dem. <_<
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg tipper prisen for Premium vil ligge på rundt 3000 kr. helt til PS3 kommer på markedet neste høst. Da vil vi nok se et kraftig priskutt, trolig ned mot 2000 kr. Det er altså ingen vits å vente noen måneder på at den blir billigere.
 
Noen andre som har opplevd laggin når de spiller online? Hver gang jeg spiller en av de grønne, åpne banene i Call Of Duty 2 begynner spillet å lagge som fy, og er helt uspillbart. Skal nevnes at hver gang det skjer er vi rundt 7-8 spillere. Er dette kun en tilfeldighet at det skjer på den banen? Er det hele på grunn av enkeltpersoner med svake linjer? Eller er det linja mi som er svak?
 
Jeg har hvertfall ikke opplevd noen som helst lagging uansett hvor mange spillere det er. Dette er derimot på PGR3 og PDZ.
 
Noen andre som har opplevd laggin når de spiller online? Hver gang jeg spiller en av de grønne, åpne banene i Call Of Duty 2 begynner spillet å lagge som fy, og er helt uspillbart. Skal nevnes at hver gang det skjer er vi rundt 7-8 spillere. Er dette kun en tilfeldighet at det skjer på den banen? Er det hele på grunn av enkeltpersoner med svake linjer? Eller er det linja mi som er svak?
[/b]
Jeg opplevde det på en bane i COD2 også, vet ikke hvilke det var da jeg bare har testet online biten der 2 ganger. Men da så gikk det ikke ann å spille altså...regna med at det var hosten som hadde for dårlig linje jeg...

Testa igår igjen og da funka det som bare det...