Generelt om Xbox 360

Jeg kan vel bekrefte den grafikken der. Ettersom jeg har spilt demoen.

Eneste negative er at kontrollene er ulike på de to spillbare personene i demoen. Å bokse ved å bevege rundt på analogstikka funker rett og slett ikke. Kan legge til at spyttet/blodet (de kommer faktisk separert ut av munnen) ikke er av den beste typen. Det er liksom bare noen streker som hakkete flyr ut av munnen, og når dette i tillegg vises i slowmotion, så sier det seg selv at det ikke ser spesielt vakkert ut.
 
En ting jeg lurer på. Folka bak Oblivion sier at spillet vil gå i 30FPS, nå som de gir ut spillet tidligere enn ventet, så forstår jeg ikke hvorfor de enda kjører spillet i 30FPS? For i PGR3 så var grunnen til det for lite tid, men nå har jo Oblivion folka tid nok... Hva er grunnen.. Vil jo ha et smooth spill
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så det er ikke "smooth" om det går i konstant 30fps?
 
Nåja, hvis den holder 30fps stødig så er det veldig akseptabelt. Men å gå så langt som å si smooth.. nah, 50-60fps er smooth.

Men et rollespill trenger da vel ikke 60 strengt tatt. Men firstpersonshooters, fighting og racing spill føler jeg ihvertfall trenger så mange fps som mulig.

Feks Halo 2, det kunne godt vært i 60fps etter min mening. Speedet spillet litt mer opp. Det er som om de har lagt gameplayet etter antall fps der. Noe som var klokt gjort av Bungie.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nåja, hvis den holder 30fps stødig så er det veldig akseptabelt. Men å gå så langt som å si smooth.. nah, 50-60fps er smooth.

Men et rollespill trenger da vel ikke 60 strengt tatt. Men firstpersonshooters, fighting og racing spill føler jeg ihvertfall trenger så mange fps som mulig.

Feks Halo 2, det kunne godt vært i 60fps etter min mening. Speedet spillet litt mer opp. Det er som om de har lagt gameplayet etter antall fps der. Noe som var klokt gjort av Bungie.
[/b]
Nå spør jeg sikkert teit, men hvor stor forskjell merker du egentlig på tredve og seksti bilder i sekundet?
 
ikke mye... om framen holder seg på stabile tretti, er det INGEN problemer (så lenge du ikke spiller fps på høyere nivå). I lengden, vil du vel synes det er mer behagelig å spille på seksti, men rent visuelt er det nesten ingen forskjell...
 
Vel, får håpe jeg takler 30 FPS. Har jo hatt en rekke konsoller, men det er så lenge siden at jeg ikke visste bedre. I PC verdenen så vet jeg at 30 FPS er "uspillelig", og at man må ha minst 50FPS for godtkjent.. Men det er PC da..

Gode nyheter folkens!

Battlefield 2 Modern Combat


Forbedret grafikk, flere våpen, flere forskjellige typer områder og årstider ( vinter, sommer, ørken, jungel, etc.)

Kan kansje si at BF2 MC til Xbox 360 har en smule bedre grafikk enn PC versjonen, er litt vanskelig å si enda.

VIDEO:
http://www.gamespot.com/xbox360/action/bat...8&mode=previews

Spillet skal komme i løpet av mars!
 
<div class='quotemain'>
Nåja, hvis den holder 30fps stødig så er det veldig akseptabelt. Men å gå så langt som å si smooth.. nah, 50-60fps er smooth.

Men et rollespill trenger da vel ikke 60 strengt tatt. Men firstpersonshooters, fighting og racing spill føler jeg ihvertfall trenger så mange fps som mulig.

Feks Halo 2, det kunne godt vært i 60fps etter min mening. Speedet spillet litt mer opp. Det er som om de har lagt gameplayet etter antall fps der. Noe som var klokt gjort av Bungie.
[/b]
Nå spør jeg sikkert teit, men hvor stor forskjell merker du egentlig på tredve og seksti bilder i sekundet?
[/b][/quote]

Man legger stor merke til det. 30fps er ikke nok for skikkelig kjapp action der bildet er i kjappe bevegelser hele tiden. Jeg ville gjerne sett folk prøvd Timesplitters i 30fps, det hadde bare ikke vært samme dealen.
Som jeg sa tidligere, Bungie var smarte og tilrettela tempoet i Halo 2 etter fps'en. Hvis du hadde speedet opp Halo 2 med 50% og kjørt det i like mange frames per seconds så skal jeg love deg at du hadde ihvertfall lagt merke til det. Mange utviklere tenker bare ikke nok på fps'en i spillene sine.

Mange folk bryr seg ikke om framerate. Men det gjør jeg og en rekke andre som er vant til pc spill med så stor flyt som mulig. Dette går helt tilbake til Quake1 da vi satt å finpusset på instillingene for å få max fps så mulig ut av den tids maskiner.

Si du spiller et firstpersonshooter spill og du er vant til feks 40fps. Når du da plutselig ender opp i en skuddveksling med masse eksplosjoner, x antall spillere onscreen samtidig, røykeffekter.. ja hele driten.. Da dropper frameraten helt ned til 20 feks. Dette påvirker aimen din noe sinnsykt. Hvis du hadde hatt 60-70fps og den droppa med 20fps så ville du fremdeles hatt 40-50fps i samme situasjonen. Og med større muligheter for å gjøre det bedre når man kan sikte skikkelig uten masse slowdows som hindrer deg litt her og der.

En grunn til at verdens beste Q1 spillere droppet alle detaljer for å få optimal flyt som igjen gir dem bedre kontroll. Samme gjør de også med Quake4, dropper ekstra detaljene for å få den lille ekstra edgen over grafikkhorene.

Ja, fps teller. Skjermoppdatering teller. Alt spiller en rolle hvis man gidder å pirke i det.
Nå tar jeg ikke fps såååå seriøst lenger siden jeg ikke spiller PC spill lenger. Men spill som kjører under 30fps konstant takler jeg bare ikke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, ser poenget ditt.
Jeg for min del ser ikke den helt store forskjellen på 40fps og 60fps i Half-Life 2 og denslags.
 
Jeg la godt merke til at HL2 (Xbox) kunne godt hatt bedre framerate. Men fair enough, spillet så bra ut til å kjøre på boxen og kontrollen var streit nok.

For meg så er fps viktigst når man spiller multiplayer. På konsoll er det ihvertfall rimelig fair siden det er samme hardware alle sitter på. Alle må stri med litt slowdowns her og der.

Men på pc fronten står det på pengene. En som har pc til 20.000kr har en klar fordel over en som har spinka og spart til en budsjetts pc til 7000kr.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det man legger mest merke til er helle forskjellen i fps når den endres underveis. 30 fps er smooth nok, sålenge den er stabil. 60 fps er ultrasmooth, men man merke om den plutselig dropper til halvparten. Mange PC-spill, der utvikleren har lagt vekt på stabil framerate, har en fram limiter for å holde den på et konstant nivå. Unreal Tournament (orig.), som utvilsomt har et heftig tempo, hadde en "limiter" på 28 fps, som automatisk satte ned visse innstillinger idet frameraten gikk lavere. Diablo2 kjører på maks 25fps uansett hva slags vill maskin du har, med unntak av onlinespilling av en eller annen grunn.
 
Stor oppdatering til Xbox Live
Fikser alle problem og gir kamerastøtte

Microsoft avslutter i disse dager arbeidet med en oppdateringspakke som skal gi ny funksjonalitet i den populære Xbox Live-tjenesten.

Interne Microsoft-kilder skal ha røpet at selskapet for øyeblikket gjør seg ferdig med en oppdatering til Xbox Live-tjenesten til Xbox 360. Den nye oppdateringen skal fikse alle de vanlige problemene folk har matt med både konsollen og spillene.

Nå får du alle Achievements
Vi har tidligere snakket mye om såkalte Achievements, som enkelt fortalt er poeng man får for å løse oppgaver i spillene. Noen spill har imidlertid hatt problemer med å gi Achievements i alle tilfellene og dette vil nå fikses. Oppdateringen kommer også til å ta tak i problemer med spill som fryser.

Men oppdateringen gir også ny funksjonalitet. Det er blant annet snakk om nedlastinger i bakgrunn og støtte for webkamera. Microsoft skal visstnok komme med et webkamera til Xbox 360 samtidig som denne oppdateringen slippes, noe som skal skje i løpet av kort tid.

Microsoft har selvsagt ikke gått ut og offisielt bekreftet disse ryktene.

Kilde:
Xboxic


Kilde: ITavisen.no


Edit:
Artikkel om DVD9-formatet
 
Resident Evil 4 kjører i 30fps, det er da ganske «smooth»?
[/b]

La oss sidet sånn. Man er tydelig forskjell på Perfect Dark Zero som kjører i 30 FPS og Call of Duty som kjører med 60 FPS.

I tilegg skal det vel være litt "blur" i Oblivion, skal det ikke?
 
Xbox 360 Dashboard/LIVE Update Coming? No BC update till March?
>> From computerandvideogames.com:
According to internet reports from Norwegian website IT Avisen, Microsoft are currently finalising a large Xbox Live Update. Along with useful bug fixes and tweaks - such as the ability to perform downloads in the menu background - the update is said to contain support for the console's elusive webcam, rumoured to be hitting stores soon.
[/b]
Vet at det allerde er nevnt, var bare morro og skremmende at CVG bruker IT Avisen som kilde :ler:
 
Hvordan i all verden har ITavisen fått det fra da? De har da aldri klart å få tak i slik informasjon på egen hånd?
 
IT avisen skriver da tydelig at kilden deres er fra Xboxic, en side jeg aldri har hørt... Xboxic skal angivelig ha dette fra en M$-insider...