Generelt om Xbox 360

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Core har ikke harddisk, det er vel den største forskjellen. Uten harddisk kan du ikke spille de knallkoselige spillene på Live! Arcade, loadetiden kan bli lengre, du kan ikke lagre musikk på kassa, du må kjøpe minnekort å lagre saves på osv.

Hvilke knallkoselige spill er det snakk om da?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjah. Smash TV, Mutant Storm Reloaded, Street Fighter II kommer etterhvert, Geometry Wars Ettellerannet... husker ikke. Live! Arcade er uansett det eneste argumentet jeg ser for å kjøpe en 360. :p
Edit: Her er en liste over de som solgte best på Live Arcade før 18. januar i år.

<div class='quotemain'>Fikk det til nå.....å jøss som de muggene gynger :tommelopp:[/b]
Nice tits, shame about the game eh? :D
[/b][/quote]

Nå har jeg aldri kjøpt et eneste slåsse-spill i hele mitt liv så jeg vet ikke helt hvor standaren ligger. Foreløpig er veldig fornøyd med DO4, synd at det noen ganger er sykt vanskelig... :(

Kan noen gi meg en liten oppsummering av Core og Value pack versjonene av Xbox 360?

Jeg vurderer å kjøpe en Core edition, så det er derfor jeg lurer. Hva er det jeg ikke kan gjøre med Core versjonen, som Value versjonen kan?
[/b]
Fullversjonen inneholder:
- Harddisk
- Trådløs kontroller
- Komponent HD-AV kabel
- Headset

Core inneholder:
- Kontroll med ledning
- Kompositt AV kabel

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for fullversjonen. Du får jo tross alt med harddisken da. Jeg synes det er et stort pluss pga. alt det du kan laste ned gratis over Xbox Live Marketplace. Da tenker jeg spesielt på demoene. Headsettet er egentlig ikke store greiene, men fungerer greit nok.
Hvis du skal spille vanlige Xbox-spill på Xbox 360-en må du også ha harddisken. Eller går det an å laste den oppdateringen ned på et minnekort? Noen som vet?
Men selvfølgelig er det jo ditt valg. :)

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Men Core-versjonen selges vel fortsatt til tilbudspris på Elkjøp, mens du må betale tilnærmet veiledende pris for den utvidede versjonen (hvis de ikke har endret prisen igjen). Hvis du ikke helt ser poenget i en trådløs kontroll og ikke trenger headset, blir det billigere å kjøpe Core-utgaven pluss en harddisk hos Elkjøp enn å kjøpe 360.

Det jeg vil råde deg til er likevel å sjekke spillene før du bestemmer deg for å kjøpe. 3000-4000 er mye å bruke på en konsoll hvis du finner ut at den mangler must have-spill (noe den strengt tatt gjør). Hvor god TV du har spiller også inn, siden den grafiske forskjellen på next- og current-gen ikke blir like betydelig hvis du har en flere år gammel TV.

Spillutvalget til tross, er det sinnsykt mye moro å ha med denne konsollen. Hele profil-systemet i seg selv er dypt og spennende nok til å underholde. Den spiller også gamle XBox-spill, så spillutvalget er egentlig ganske respektabelt. Har du harddisk, kan du laste ned nok demoer og Arcade-spill til å underholde deg helt til Ghost Recon Advanced Warfighter kommer. Eller så kan du kjøpe deg Call of Duty 2 og Kameo. Knallgode spill begge to.

Call Of Duty 2-patchen som kom idag var forresten kun en singleplayer patch. Multiplayer-patchen er fremdeles på vei.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hele profil-systemet i seg selv er dypt og spennende nok til å underholde.[/b]
Dette her håper jeg var en spøk. :confused:
"Nå, har du noen fete spill til den nye maskinen din som du betalte tre tusen kroner for?" "Nei, men se så tøff profil jeg har!" "..."
Det finnes ingen must have-spill til XBox 360 enda, så mitt tips må bli å vente til det kommer et par av de. Da blir nok prisen en del lavere også.

Hvor lang tid har ikke du (eller mange andre i det minste) brukt på å fikse deg phet bakgrunn til pc-en din, stille opp ikonene dine slik du vil ha dem, personliggjøre den så mye så som mulig. Den samme gleden får man av profilsystemet til XBox360.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du la det frem som om det var en grunn til å kjøpe seg XBox 360. Det er forskjell på å mekke en fet profil fordi man har en XBox og å kjøpe seg XBox for å mekke en fet profil.

Jeg sa: "Hele profil-systemet i seg selv er dypt og spennende nok til å underholde." Ergo mente jeg at profilsystemet klarte å underholde. Man kan dessuten legge i en god del timer ved å bare legge til venner, chatte, sammenligne gamer-scores, laste ned profilbilder, laste ned musikkvideoer, laste ned trailere og mye annet morsomt. Så for ENKELTE kan det kanskje være noe å fordrive tiden med til must-have-spillet deres kommer.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det er likevel ikke en grunn til å kjøpe konsollen, heller en bonus når man likevel har tenkt å kjøpe den. Og:

- Den spiller også gamle XBox-spill, så spillutvalget er egentlig ganske respektabelt.
- Har du harddisk, kan du laste ned nok demoer og Arcade-spill til å underholde deg helt til Ghost Recon Advanced Warfighter kommer.[/b]
Man kjøper vel ikke en ny konsoll for å spille gamle spill eller demoer? :confused: Da står vi igjen med Call of Duty 2 som den eneste grunnen til å kjøpe Xbox 360, og det er i hvert fall ikke nok for min del. På langt nær. At Kameo er et «knallgodt spill» tror jeg du er ganske alene om å mene.

På den annen side er det vel ikke håp om at den veiledende prisen går ned før PS3 blir lansert, så man kan kanskje like gjerne kjøpe nå hvis man likevel har tenkt å kjøpe i løpet av et års tid.

Det er likevel ikke en grunn til å kjøpe konsollen, heller en bonus når man likevel har tenkt å kjøpe den. Og:

- Den spiller også gamle XBox-spill, så spillutvalget er egentlig ganske respektabelt.
- Har du harddisk, kan du laste ned nok demoer og Arcade-spill til å underholde deg helt til Ghost Recon Advanced Warfighter kommer.[/b]
Man kjøper vel ikke en ny konsoll for å spille gamle spill eller demoer? :confused: Da står vi igjen med Call of Duty 2 som den eneste grunnen til å kjøpe Xbox 360, og det er i hvert fall ikke nok for min del. På langt nær. At Kameo er et «knallgodt spill» tror jeg du er ganske alene om å mene.

På den annen side er det vel ikke håp om at den veiledende prisen går ned før PS3 blir lansert, så man kan kanskje like gjerne kjøpe nå hvis man likevel har tenkt å kjøpe i løpet av et års tid.
[/b]
"Spillutvalget til tross, er det sinnsykt mye moro å ha med denne konsollen." Sa jeg. Ikke legg mer i det enn hva det er. Du kan altså ha det mye moro med denne konsollen, til tross for ingen must-have-spill. Det er mye mer enn hva man kan si om mange andre konsoller.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh, hvilke? N-Gage og Gizmondo? :p

Mulig jeg husker feil nå, men PS2 hadde vel heller ingen AAA titler med det samme? Korrekt meg om jeg tar feil.

Foreløbig ser TES: Oblivion og muligens GR:AW til å bli de første virkelig bra spillene på 360.

Mongis har et godt poeng. Husker det første ps2 spillet jeg fikk var Tekken Tag og Z sqaud eller noe. Herregud så dårlige spill. Tekken Tag var jo så vidt bedre grafikk enn tekken 3.

Er godt fornøyd med min Xbox 360. Call of Duty 2 og PGR3 syntess jeg er drit bra spill. Og Fifa og NBA kule på 2 player med kompiser i huset.
Condemend blei jeg også veldig imponert over, stemningen og grafikken, var så bra.

Så har jo Dead Of Alive 4 kommet, er jo bra det også.

Obilvion som kommer om ikke så lenge ser jo veldig bra ut. Trur Mars blir en bra månede for xbox 360.

Er også enig med Alex, at det er morosmt og utforske maskinen også. med gammertags. Laste ned demoer. Samenligne poeng. jeg prøver forsatt og finne de skjulte tvene i condemnd. For å få litt mer poeng. Dette med poeng systemet føler jeg, gjør vært enkelt spill litt legnere i gameplayet. (Lurer på om PS3, stjeler dette gamescore systemet?)

The Outfit er definitivt en tittel jeg skal se nærmere på. Har hørt at det ligner litt på Mercenaries som kom ut på denne tiden i fjor. Ikke at det gjør noe. Mercenaries er mosomt den dag i dag... :)

Ghost Recon: Advanced Warfighter hands-on hos SPOnG

Opprinnelig skrevet av SPOnG
SPOnG’s first overall impression was that GRAW is one of the finest 360 titles we have seen to date, and one that starts to show off what the hard-to-get hardware is really capable of. Suffice to say, even though we are namby-pamby pacifists by day, we are very excited about becoming futuristic urban-killing-machine warriors in GRAW when it releases next month.
Prey - Media blowout