Gjett hvem som vant i USA for andre måned på rad?

Novastrum

Feminist-elitist
Dualshock/Sixaxis duger til omtrent alle spill. Den funker bedre til retro enn Xbox- og Gamecubekontrolleren, og den sitter godt i henda. Xbox360 sin kontroller er skidefed til FPS, men til omtrent alt annet foretrekker jeg Dualshock/sixaxis (moar like suxaxis right? )
 
D

Doctor Downs

Gjest
Er du faen meg 3 år? Det er nettopp det Nintendo vil at du skal være. Store knapper, farge rike.....herregud, på tide du spiller en ordentlig mannfolk konsoll. Dropp tåteflaske og sleng deg med på Black Tiger...aka PS3
Du veit å få sagt det du, puslepenis :laugh:

Du har forresten fortsatt ikke svart på:

- hvordan PS3 kan være bedre enn Xbox 360, eller en FM-radio for den saks skyld, med så få ålreite spill.

- hvordan det er noe mer forsvarlig å gi ut gradvis dårligere konsoller enn gradvis bedre (bakoverkompatibilitet?)

- hvordan, hvis PS3 er da b0mb, multiplatformspill går treigere på den, noe som er relevant ettersom det er ca. to gode eksklusive titler til den.

Og ja, det er bare små tenåringer med små tissetasser som trenger spillkonsollen sin til å se mandig ut for å ha det gøy med den.
 
Jeg for min del foretrekker Xbox 360 fordi jeg er forelska i Xbox og MS. Likevel hadde det ikke vært vanskelig å gå over til en konsoll med kulere onlinespill og en bedre håndkontroll. Dessverre er Playstation 3s håndkontroll like god å spille med som en trådløs kaktus. Kompis har PS3. Prøvd den på Spiderman. Ikke god kontroll etter min mening.

Halo 3, Gears of War, Rainbow Six Vegas 1/2, Splinter Cell: Double Agent (tja, jeg digget det i en periode), Call of Duty 4... Alle de fete skytespilla jeg digger er til Xbox 360. Hvilke har PS3 å by på? Resistance? Sorry, men Blu-Ray kan kysse meg i rumpa. Jeg sender gledelig inn Xboxen min ti ganger hvis jeg får spilt favorittskytespilla mine med en jævla behagelig spillkontroll. Selv de største fanboysa til PS kan vel ikke benekte hvor riktig 360ens kontroller ligger i hendene på spilleren.

Nei, Playstation 3 er ikke bedre enn Xbox 360. Men gi den litt tid, så vil spillene komme. Kontrollen vil vel forbli, dessverre. Den er ekkel.

Jeg er ikke fanboy, jeg foretrekker bare en god kontroll og underholdende spill.

Hva faen gjør reklamen på Spillegal mellom min og Downs post forresten?
 
D

Deleted member 91

Gjest
Dualshock/Sixaxis duger til omtrent alle spill. Den funker bedre til retro enn Xbox- og Gamecubekontrolleren, og den sitter godt i henda. Xbox360 sin kontroller er skidefed til FPS, men til omtrent alt annet foretrekker jeg Dualshock/sixaxis (moar like suxaxis right? )
Jeg foretrekker triggersystemet på 360-pædden til racingspill, og siden jeg liker formen bedre foretrekker jeg til mer eller mindre alle andre sjangere også. Unntak: Fightingspill, da akilleshælen ved 360-kontrolleren (thx oerhört), d-paden altså, er veldig tydelig der.

Doctor Downs, newsflash: Nilo bare troller med oss, den dagen han argumenterer ordentlig for seg er dagen jeg syr fast høyrefoten i panna.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Tullprat, han ender bare tilfeldigvis opp med plattformer som er hundre prosent feilfrie og bedre enn alle konkurrentene på alle mulige måter, det er vel ikke hans feil det?
 
Du veit å få sagt det du, puslepenis :laugh:

Du har forresten fortsatt ikke svart på:

- hvordan PS3 kan være bedre enn Xbox 360, eller en FM-radio for den saks skyld, med så få ålreite spill.
Akay. Hvorfor er PS3 bedre enn 360.

-Generelt sett bedre kvalitet på maskinvare.
-Oppdateres mye oftere, med utrolig gode resultater. Holder maskinen up2date, den skal jo være her i 10 år.
- 360 er et produkt fra MS
- Du får mye mer for penga når du kjøper en PS3 vs. 360. Blu-Ray, trådløst, du er ikke låst til produkter fra produsenten, Sony gir egentlig faen i hvilken harddrive, headset du bruker, i motsetning til 360, som vil at du skal bruke deres harddrive, deres headset, latter lig at de er overpriset itillegg

- hvordan det er noe mer forsvarlig å gi ut gradvis dårligere konsoller enn gradvis bedre (bakoverkompatibilitet?)
Det holder på å emulere via software, istedet for å ha maskinvare fra Ps2. Jeg forstår deg godt, utrolig kjipt. Men hva med 360? Konsollene deres går istykker før man engang for spilt ordentlig. Det er et mye større problem, enn det Sony har. De jobber med saken, lurer på om MS gjør det samme?


- hvordan, hvis PS3 er da b0mb, multiplatformspill går treigere på den, noe som er relevant ettersom det er ca. to gode eksklusive titler til den.
Du veit svaret på det fleste av spm. Ps3 er et mye vanskeligere konsoll å mekke spill til. Slik er det bare. Utviklerne må bruke mer tid, fordi de ikke er vant til det. Enkelt og greit, dette er et problem som ordnes over lengre tid....ikke etter en dag eller to.

Og ja, det er bare små tenåringer med små tissetasser som trenger spillkonsollen sin til å se mandig ut for å ha det gøy med den.
Dette har veldig lite å gjøre med emnet... Utrolig lite vits med slike utsagn... Syntes du skal skjerpe deg der. :ninja:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det holder på å emulere via software, istedet for å ha maskinvare fra Ps2. Jeg forstår deg godt, utrolig kjipt.
Men hvis man kjøper en PS3 i dag, så går det jo ikke an å spille PS2-spill på den i det hele tatt. 360-en klarer bedre enn som så, og det er bare gjennom programvareemulering. Ikke imponert. <_<
 
NiloPilo:

-Generelt sett bedre kvalitet på maskinvare.
-Oppdateres mye oftere, med utrolig gode resultater. Holder maskinen up2date, den skal jo være her i 10 år.
- 360 er et produkt fra MS
- Du får mye mer for penga når du kjøper en PS3 vs. 360. Blu-Ray, trådløst, du er ikke låst til produkter fra produsenten, Sony gir egentlig faen i hvilken harddrive, headset du bruker, i motsetning til 360, som vil at du skal bruke deres harddrive, deres headset, latter lig at de er overpriset itillegg
Du har mange argumenter som det er mye sannhet i.
Er enig i at hardwaren er bedre rent kvalitetesmessig (dvs at dritten ikke ryker kjapt)
Og at man kan bruke masse utstyr som ikke er levert av Sony er også gull verdt.

Men det hjelper pent lite når multiplattform spill kjører stort sett elendig på maskinen i forhold til 360en.
Som mange kanskje har fått med seg så har jeg 360 og er ikke fornøyd med kvaliteten på maskinen.
Jævla støy fra maskinen, RROD, riper opp plater. Ja dere kjenner den visa fra før av.

Men det hjelper ikke en dritt så lenge maskinen ikke gjør best hva den var ment til å gjøre. Spille spill.
Den enorme forskjellen på multiplattform spill er latterlig. Kun fanboys gidder å argumentere imot.
PS3 til nå har vært en skuffelse spillmessig. Og jeg spiller ikke PS3 om 10år, så det har så jævla lite å si at utviklerene kommer til å programmere spill som faktisk kjører bra på maskinen en vakker dag. Jeg ønsket å spille gode spill på PS3 idag, ikke om 2 år, ikke om 5 år og ihvertfall ikke om 10 år. Hadde det ikke vært for Metal Gear Solid 4 så hadde jeg aldri vurdert PS3 som spillemaskin.

Begge maskinene har positive og negative sider. Det er reelle fakta, uansett hva du eller noen andre måtte mene om den saken.
 
Er vel ikke vanskelig å se at det er en gigantisk overdrivelse å si at multiplatformspill kjører elendig på PS3. Selv har jeg Assassins Creed, GH3, The Darkness, CoD4 og Skate. som er multiplatform og ingen av de kjører no merkbart dårlig på maskina, med unntak av AC som hadde noen få tilfeller der spillet begynte å droppe framerate. Så det er igrunn direkte hestebæsj...
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jeg har ikke testa CoD4 og The Darkness på PS3 og sammenlignet med X360-versjonene, men det er vanskelig å ta noe du sier for god fisk når du hevder det ikke er større forskjeller på Skate-versjonene. PS3-versjonen hoster og harker noe skikkelig, det er kanskje ikke veldig merkbart om du ikke har spilt det på X360, men jeg kan love deg du merker det om du har det.
 
Enig. Jeg har heller aldri opplevd den store forskjellen. Dette er bare mer flisespikkeri i mangel på bedre argumenter.
 
Har ikke vært borti no hosting og harking på PS3 versjonen nei, så da er det vel heller ikke noe problem.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Maximum da, det der argumentet funker kun når Yeti bruker det.

Leste forresten at Sony har sendt ut meldinger til alle store spillsjapper i USA og trukket tilbake alle bakoverkompatible maskiner som måtte være i butikkene! :O

Grunnen er at de skal re-bundle dem med MGS4, nemlig.
 
Enig. Jeg har heller aldri opplevd den store forskjellen. Dette er bare mer flisespikkeri i mangel på bedre argumenter.
Det spørs hvor kresen man faktisk er. Denne diskusjonen kan man ikke ta med folk som feks ikke har evnen til å se når når frameraten dupper her og der, folk som ikke ser tearing osv.

Nå sier jeg ikke at du har sagt noe tilsvarende, jeg bare påpeker at enkelte ser ikke forskjell uansett om så 100 andre personer ser soleklar forskjell. Det betyr ikke at forskjellen ikke er der og synlig.

Og det er verdt å sjekke ut Eurogamer sine Xbox 360 vs. PS3 Face-Off artikler.
Her har ser du også at PS3 blir ofte vurdert som den svakeste versjonen å eie. Selvsagt ikke i alle tilfeller, men i altfor mange. Ellers har Gametrailers.com også sammenlikningsvideoer for de som ikke har en kamerat med PS3 eller Xbox å sammenlikne med.

Jeg har en kamerat som påstod at maskinen hans kjørte Crysis helt glatt og ble nærmest sint når jeg påpekte at 15-20 frames per second kan ikke defineres som glatt på noen måte.
15-20fps er med andre ord helt fint for han. Jeg personlig hadde aldri orket å spille et spill med så lav framerate, ever.

Orange Box til PS3 anyone ? Må være noe av det verste jeg har sett noensinne. Ja jeg vet dette var virkelig ett spesielt unntak, men jeg forstår ikke at det er mulig å levere noe sånt til PS3. Latterlig rett og slett. Til 360 og PC (foretrukket versjon her i gården) ble resultatet derimot tilfredstillende.

Flisespikkeri? Kanskje for deg. For meg betyr det noe når jeg skal bruke 400-600kr på et spill, på lik linje jeg aldri hadde kjøpt en ny bil som allerede hadde en ripe i lakken.
 
Tro meg. Jeg irriterer meg like mye over framerate og tearing som hvem som helst. Men som i nevnte spill som Call of duty 4 og the darkness vil jeg absolutt si at det er flisespikkeri. Jeg har ikke spilt Oragne box, så jeg skal ikke uttale meg der og jeg sier ikke at ps3 ikke har dette problemet med enkelte spill. Jeg sier bare at i de spilla jeg har spilt, har jeg ikke irritert meg over det, og jeg har kun sett minimalt til så og si absolutt ingen forskjell på spill jeg har spilt på flere formater. Jeg står derfor ved det jeg har sagt, om at slik det er per idag er forskjellen på PS3 og 360 så liten, at de færreste burde bry seg når det gjelder kvalitet og spilleglede.
Jeg har dog en liten mistanke om at PS3 kommer til å dra ifra etterhvert. Ingen kan si imot at spill som kommer etter at konsollen har vært ute en stund generelt sett ser bedre, og kjører bedre enn spill som kom når konsollen er helt ny. Jeg synes ikke det faktum at 360 har vært ute mye lengre enn ps3 burde oversees.

Edit: Å ja, jeg leste at du kanskje ikke kom til å spille i fremtiden, men jeg skal det og den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sa min mor alltid. So screw you creepo!! (den siste der fant jeg på selv)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du sier noe der, man bør ikke overse det at PS3 er nyere enn 360. Spesielt ikke når man spiller multiplattformspill på en nyere, dyrere maskin, og de likevel kjører dårligere enn på rivalen. :D
 
SCREW YOU CREEPO!! Nårru kjem te heddal ska're brenne dekk i oppkjørjser'n din!!!