Ho! Ho! Ho! godtfolk og velkommen til årets adventskalender, en koronavennlig quiz i 24 deler! Hver dag i desember frem til jul kommer et eller flere spørsmål som må besvares innen midnatt samme dag.
For hvert riktige svar putter jeg som tidligere en lapp med nicket ditt i en hatt som jeg trekker de heldige vinnerne fra etter julaften! Altså, jo flere riktige svar, jo større mulighet for premie. For å ytterligere hjelpe sjansene deres blir det kun èn premie per person!
Jeg prøver å holde det mulig for alle på ett eller annet tidspunkt så ikke fortvil om spørsmålene virker vanskelige fra tid til annen. Jeg kommer til å spørre om både nytt og gammelt (for det meste gammelt). I år blir det både spill og film spørsmål.
Som tidligere så holdes premiene hemmelige og vil finne veien til vinnerne ferdig innpakket. Vinnerne oppmuntres til å dele hva de vinner her i tråden i etterkant. Tidligere premier har vært alt fra brettspill, hjemmelagde perler av spillkarakterer til en arkademaskin.
Dere svarer ved å lage en samtale og sende meg en PM med det du tror er det riktige svaret innen midnatt. Jeg deler fasiten med dere hver dag når nye spørsmål dukker opp.