Fasit 21. desember:
1.
Arcade1Up
De startet med et par klassiske favoritter som Street Fighter 2, Galaga og Space Invaders og hadde noe problemer med kvaliteten på lyd og stikker i starten, men de har vært veldig behjelpelige til de som ikke har vært fornøyd med produktene. Det er også en mod scene for kabinettene deres, og siden alt kommer flatpakket i IKEA stil så blir man hjulpet inn i den magiske arkadebyggingens verden. Bare å søke på arcade1up på youtube for å se hvordan du kan modifisere ting etter hjertens lyst.
I senere tid har de hatt stor suksess og fått lov til å kopiere stadig kulere kabinetter med det originale Star Wars kabinettet som det råeste. Dette kommer med en stikke i høy kvalitet og ble utsolgt umiddelbart.
De har også kommet med noen pinball automater, en hobby hvor inngangsprisen på nye kabinetter gjerne er 70k er nå redusert til 7k, ikke verst.
https://arcade1up.com/
2.
b. Dessverre. MEN, det følger med en replica av laserdisc spilleren samt platen så du kan late som om du spiller av på den klassiske måten. New Wave Toys kjørte en veldig vellykket kickstarter på dette kabinettet og sparte ikke på noen av detaljene.
De har flere andre kabinetter, alle koster ca 1000kr og er på størrelse med en GI Joe så de passer inn i hyllene til samlere. Personlig ville jeg gått for Arcade1up kabinetter, men har man ikke plass er dette et godt alternativ. Prisen er 30$ lavere på kickstarter så verdt å følge de om dette er noe for deg.
Jeg burde kanskje ta Dragon`s Lair utgaven min ut av plasten en dag og se om jeg får kjørt på laserdisc spilleren når jeg tenker meg om.
https://newwavetoys.com/
Spørsmål 22. desember:
Mer speedrunning!
1.
Hades er et spill alle burde sjekke ut i år, men er også et spill hvor man er prisgitt RNGesus for å få oppgraderingene man ønsker seg. Jeg er ute etter spilltiden det tar fra man starter spillet frem til siste bossen. Verdt å merke seg at dette er på heat 0, for de som ikke har spilt det før så er heat
navnet på vanskelighetsgrad modifiseringene man åpner etter å ha vunnet spillet. Så dette er et speedrun uten modifikasjoner.
a. 13m 28s
b. 18m 19s
c. 2m 32s
d. 6m 29s
2.
Resident Evil 2 (2019)
Jeg har fortsatt til gode å spille igjennom dette, men har originalen på N64 som var verdt å få med seg. Noen få regler her: Ikke lov å bruke duplisere items eller bruke uendelig ammo våpen. En normal gjennomspilling med andre ord. Tiden jeg er på jakt etter er fra spillet starter til det er fullført.
a. 1t 48m 37s
b. 1t 10m 53s
c. 0t 29m 55s
d. 0t 51m 53s