God of war 3

oma

Village Drunk
Men igjen, var det ikke slik at han som var prosjektleder for GoW spillene ga seg da?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
David Jaffee forlot serien etter God of War 1, og Cory Barlog sluttet etter 2, men det ryktes at begge to har en hånd i nr 3. Vanskelig å finne skikkelig info.

oma

Village Drunk
Men om så er så er jo det doubble the fun =D

Nedtelling til Yeti sier at det ikke når Ninja Guiden opp til lilletåneglen en gang?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ny trailer for God of war 3 spillet er ute. Denne gangen med gameplay!!!!
QTE-er er ikke gameplay, kompis. :rulleøyne:

Håper de har mekka et spill denne gangen, da. I Chains of Olympus kunne du helt fint klare samtlige kamper som ikke krevde QTEs ved å spamme firkant > firkant > trekant om og om igjen. Nesten like kjipt som Ninja Gaiden Dragon Sword. :(

Det finnes ett å annet å si til forsvar for spill som ikke krever noe av spilleren, dog. Er ikke alltid jeg har lyst til å spille Ninja Gaiden og denslags, av og til er det fint å bare få ut aggresjon, f.eks.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joda, men da går det an å fyre opp GTA4 eller noe. God of War oppfyller forøvrig ikke kravet om å ikke kreve noe av spilleren, siden det er stramt lineært og krever at du utfører en bestemt oppgave per område for å komme videre. Når den oppgaven enten er så enkel at du kan fullføre den uten å se på skjermen (God of War på normal vanskelighetsgrad) eller blir et ork hvor du må hoppe gjennom en lang remse ringer bare for å få en kakesmule i belønning (God of War på høyeste vanskelighetsgrad) så flyr ikke det hos meg, iallfall. Ninja Gaiden har samme struktur, men på grunn av at Team Ninja har lagt seg i selen og gjort selve kampsystemet både utfordrende, svært fleksibelt og belønnende i seg selv, så blir opplevelsen i en helt annen klasse. I Ninja Gaiden så representerer hvert våpen og kampstil forskjellige måter å reagere og svare på problemene spillet setter opp, mens God of War gir deg et valg mellom å bruke en stor eller en liten hammer til å få smelt skruer av forskjellig størrelse inn i en vegg. Ninja Gaiden går på å opprettholde et forsvar som du bryter ut av når du vet du har en åpning i fiendens angrepsrekke for å få slaktet nok til at du kan køle på med Ultimate Technique; spillet har sitt eget språk og basert på hvor god din forståelse av det er, lykkes du i tilsvarende grad. God of War har også sitt eget språk, men det er mer på huleboernivå. Forskjellige grader av sofistikasjon, er min påstand.

Men men.

Så sånn er det.

Til gjengjeld har Ninja Gaiden ubrukelig level-design, kjedelig atmosfære og musikk og lite spennende mytologi. Det dreier seg vel først og fremst om hva man er ute etter. Du liker det ikke, men det er mange som gjør det. Betyr bare at folk er forskjellige.

Og da har jeg offisielt blitt leid inn av Sony for å jobbe med spillet. Jeg skal gjøre alt brettdesignet, skrive spillets historie, oppgradere kampsystemet fra toeren, og selvfølgelig ta meg av all Quality Assurance alene (å leie inn skikkelig folk til å finne ut om spillene deres virker og er bra, fant de ut, er unødvendig siden Bioshock og Halo 3 solgte bra), så hvis det er noen som er nyskjerrig på noe i spillet, eller har vil ønske seg ting jeg kan ta med i spillet så er det bare skicka en PM min vei. Eventuelt ta det opp her :)

Jeg har ellers notert meg Yetipants sine innspill, og vil ta det opp på neste styremøte.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Til gjengjeld har Ninja Gaiden ubrukelig level-design, kjedelig atmosfære og musikk og lite spennende mytologi. Det dreier seg vel først og fremst om hva man er ute etter. Du liker det ikke, men det er mange som gjør det. Betyr bare at folk er forskjellige.
Oh shit, son. Jeg håper for din del du ha spilt Ninja Gaiden i mer enn ett minutt siden du begir deg ut på den stien?

Oh shit, son. Jeg håper for din del du ha spilt Ninja Gaiden i mer enn ett minutt siden du begir deg ut på den stien?
Jepp. Jeg var lite imponert. Første brett var forøvrig brukbart, men resten var egentlig ganske meh. Jeg likte selve kontrollen og kampsystemet, men resten var ikke spesielt interessant. God of War har uendelig mindre dybde på den kanten, men jeg likte handlinga (uten at den er noe spesielt bra, så var den hvertfall underholdene), level-design, bossene, grafikken etc mye bedre enn i Ninja Gaiden.

Bra spill begge to, men ikke på samme grunnlag.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg kjøpte Ninja Gaiden Sigma, men måtte kvitte meg med det siden fanboyene til spillet er så fryktelige. Synd, for det var forsåvidt ok, selv om det hverken var like morsomt å spille eller hadde de samme imponerende setpiecene til GoW.

ps: OMA OMA OMA du kunne ikke latt være, hæ?!

God of War har uendelig mindre dybde på den kanten, men jeg likte handlinga (uten at den er noe spesielt bra, så var den hvertfall underholdene), level-design, bossene, grafikken etc mye bedre enn i Ninja Gaiden.
Er det handling i ninja gaiden?:trekkepåskuldra:

Jeg er helt enig med det du sier.

Til Yeti man. På normal vanskelighetsgrad døde jeg(med mindre jeg husker feil) en eneste gang på ninja gaiden og det var når jeg styrte rachel. Det var kl. 6 på morgenen og jeg kunne nesten ikke holde øynene oppe. Var mot gamov eller hva han heter. Jeg kjørte igjennom ninja gaiden mer eller mindre med øya igjen, som du er så glad i å si. Jeg gikk ikke dyptgående inn i kampsystemet og jeg klarte meg superfint. Er det fordi at jeg har mad skills? Nooooooo. Det er fordi at det var normal vanskelighetsgrad. Normal vanskelighetsgrad er bare tull. Selvfølgelig trenger du ikke lære deg systemet noe særlig på den graden. Skal du derimot spille på mye høyere grader må man lære seg systemet. Dette gjelder også GoW. Jeg sier selvfølgelig ikke at GoW har den samme dybden i kampsystemet som ninja gaiden har, men det er ikke så grunt som du sier.

Fikk forsåvidt litt lyst til å spille ninja gaiden igjen:elsk:

Edit: Bossene i ninja gaiden var en stor skuffelse. Ikke verdt all skrytet de har fått. Ikke i det heletatt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er liksom ikke så lett å svare på dette når du ikke skriver hva som er så dårlig. Du har iallfall rett i at folk som gir faen i gameplayet så lenge grafikken er stilig nok får mer ut av God of War enn Ninja Gaiden, samme med historien. Der Ninja Gaiden er stusselig wannabe-manga er God of War mer Hotel Cæsar med bare en plottlinje (Kratos jobba som pikkolo på hotellet til Zevs Anker-Hanssen, men så brøt Zevs kontrakten og nå er Kratos ute etter å rasere hele Hotel Olymp, følg med!).
Jostein skrev:
Til Yeti man. På normal vanskelighetsgrad døde jeg(med mindre jeg husker feil) en eneste gang på ninja gaiden og det var når jeg styrte rachel. Det var kl. 6 på morgenen og jeg kunne nesten ikke holde øynene oppe. Var mot gamov eller hva han heter. Jeg kjørte igjennom ninja gaiden mer eller mindre med øya igjen, som du er så glad i å si. Jeg gikk ikke dyptgående inn i kampsystemet og jeg klarte meg superfint. Er det fordi at jeg har mad skills? Nooooooo. Det er fordi at det var normal vanskelighetsgrad. Normal vanskelighetsgrad er bare tull. Selvfølgelig trenger du ikke lære deg systemet noe særlig på den graden. Skal du derimot spille på mye høyere grader må man lære seg systemet. Dette gjelder også GoW. Jeg sier selvfølgelig ikke at GoW har den samme dybden i kampsystemet som ninja gaiden har, men det er ikke så grunt som du sier.
Til Jostein man. Så fint da. Eneste problemet er at God of War ikke har noe "system" å lære seg, du må bare finne en kombo som gjør masse skade uten at du stiller deg veldig åpen for angrep etterpå som du spammer hele tida. Var liksom det jeg kritiserte.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sorry, glemte å skrive "og innimellom er det noe QTE-skit du må bale med". Prøver å glemme. :(

Forresten flere enn meg som har spilt gjennom Chains of Olympus her? Hva syntes dere om historien i det spillet?

Nytter ikke å diskutere med deg uansett :). Du liker ikke spillet, så da MÅ det jo være dårlig.