God of War II [PS2]

Jeg syns spillet er helt genialt!!

Spessielt siden det ikke er no spess langt. Det er et slikt spill som man plutselig kan spillet i en dæv-spillperiode...

Jeg syns spillet har tatt seg hakket opp i forhold til den første. Historien er engasjerende og det er bare å glede seg til 3 til PS3 ( jeg er ganske sikker på at det skal komme)

Men for de som har spilt den første, er det bare å skaffe seg dette spillet, stort underholdningsspill!!!
 
SITAT(NiloPilo @ 21.05.07, 10.08) 67000
Spillet er ikke vanskelig, folk er retards :)[/b]
Ah, det herlige "det er ikke spillet, det er du som er for dum/teit/treig/idiot til å få det til"-argumentet. Med denne logikken finnes det fantastisk nok ingenting her i verden som er vanskelig. Hurra! :D

Angående God of War, så skal det sies at det er en stund siden jeg spilte det gjennom, men til dets forsvar spilte jeg det faktisk gjennom, og det med vesentlig grad av kos. Et kampsystem ikke nødvendigvis være pissvanskelig, og God of War er i mine øyne et strålende eksempel på at leken og maktfølelsen kan være vel så motiverende som den rene skjære utfordringsmestringa.

Jeg har all respekt for Ninja Gaiden, og jeg tviler ikke på at det er et bedre designet spill, men til forskjell fra God of War har jeg altså fortsatt til gode å komme skikkelig igang med det.

Man skal ikke kimse av viktigheten av å ønske spilleren velkommen, snarere enn å jekseltygge henne et par ganger og spytte henne foraktfullt ut igjen.
 
SITAT(Psylopat @ 23.05.07, 15.57) 67324
Hva hvis man har spilt det første men ikke likte det? Haha
[/b]

Da får man spille det til man liker det... for det er et kjempe spill!!!

(kan ikke skjønne at det er noen der ute som har prøvd det og ikke likt det...men det er meg)
 
Ferdig med spillet nå, og til tross for alle forbedringene må jeg si at jeg likte forgjengeren bedre. Kanskje det var førstegangs-opplevelsen, eller kanskje det var at historien ikke var et dårlig makkverk. Skikkelig skritt ned siden eneren.
 
I

impywimpy

Gjest
SITAT(Klaymen @ 20.05.07, 20.34) 66924
Altså.... nå snakker du som om kampsystemet er det eneste som betyr noe i et spill. Kampystemet til God of War er rimelig simpelt, ja. Men det ser fryktelig tøft ut, som en action-film.[/b]
Av dette trekker jeg slutningen at God of War heller burde vært en dårlig B-film. Arrester meg. :)


SITAT
Du sier at kameraet ikke vil samarbeide, og der må jeg si at jeg syns du rett og slett tar feil. Tror nesten aldri jeg har vært borti så godt kamera i et spill av denne typen før. Du ser alltid alt du du trenger, og i tillegg zoomer det ofte og slikt på filmatisk vis, så det ser kult ut også.[/b]
Kom du? Jeg snakket om kameraet i plattformsegmentene som jeg ikke fant svelgbart i det hele tatt. Ellers er jeg enig i at det ikke er kameraet det står på.

SITAT
At Historien er dårlig er jeg og veldig uenig i. Eller, jo, om du snakker om toeren kan jeg si meg enig (den blir ikke troverdig i det hele tatt, og er ikke spesielt interessant) men historien i det første spillet og hvordan den ble fortalt likte jeg veldig godt; jeg HATET virkelig Ares mot slutten, og det gjorde godt å likvidere ham.[/b]
Jeg HATET virkelig Kratos hele spillet og kunne ikke gitt mer faen i hvem som tok rotta på hvem etter å ha kjempet meg gjennom det som føltes som et uendelig antall timer med repeterende trykking. Det største problemet er likevel at Ares er en elendig drott, uansett hvilke ballestandarder du vurderer ham etter. Historien gav meg svært lite, men så er jeg også veldig sensitiv for alle former for kvalmende gult fyll i historieformat.

Opprinnelig skrevet av oerhört
Angående God of War, så skal det sies at det er en stund siden jeg spilte det gjennom, men til dets forsvar spilte jeg det faktisk gjennom, og det med vesentlig grad av kos. Et kampsystem må ikke nødvendigvis være pissvanskelig, og God of War er i mine øyne et strålende eksempel på at leken og maktfølelsen kan være vel så motiverende som den rene skjære utfordringsmestringa.
For meg er det et eksempel på at mange svelger hva som helst bare det er pakket inn i tilstrekkelige mengder vatt.

SITAT
Jeg har all respekt for Ninja Gaiden, og jeg tviler ikke på at det er et bedre designet spill, men til forskjell fra God of War har jeg altså fortsatt til gode å komme skikkelig igang med det.[/b]
Gjør noe med det, mann. Det er ingen grunn til å gå glipp av det som uten tvil er en av forrige generasjons fem beste spill, om ikke det absolutt beste. Vanskelighetsgraden er heller ikke så avskrekkende som mange skal ha det til, men handler heller om å bli vant til et spill som straffer deg for å spille defensivt, samtidig som også offensive feil får konsekvenser. At du trenger å kunne komboer for å komme deg gjennom spillet er bare tull, og de er uansett lette å lære seg om man bare gidder. I tillegg har spillet gjennomgått omfattende oppdateringer gjennom Hurricane-pakkene, noe som har gjort de til en av de få spillene som fortjener flere gjennomspillinger. Nye fiender, bedre AI, nye våpen og bedre kamera er noe av det som venter deg på Hard i Ninja Gaiden Black. Hvis du finner halvparten så mange oppdateringer i Sigma, snakker man om det første spillet på PS3 du skylder deg selv å eie.
 
Jojo, jeg veit at Gaiden er verdt litt tid, det er ikke det.



Men jeg har ikke amerikansk Xbox, og jeg har store problemer med å skulle betale penger for noe som kommer i "Xbox classics"-omslag. :D

Av nysgjerrighet: Hvilke andre hakk-og-hugg-spill enn Ninja Gaiden kommer gjennom nåløyet ditt, Impy? For jeg skulle mene at GoW er rimelig langt over gjennomsnittet, uansett hvordan du snur og vender på det (om dette bare betyr at gjennomsnittet er begredelig skal jeg ikke avgjøre her og nå).
 
I

impywimpy

Gjest
Si det, du. Kung Fu Chaos må vel sies å være en halvveis akseptabel unnskyldning til å kaste bort noen timer, også i enspillerdel. PoP: Sands of Time hadde jeg også en del moro med, men skal rett være rett var det på tross av det treige kampsystemet. Derfor takler jeg heller ikke de senere inkarnasjonene av prinsen. Hvis jeg får lov til å trekke fra en dimensjon, er Viewtiful Joe-spillene heller ikke helt uten sjarm, selv om de lett blir slitsomme i lengden. Lego Star Wars klarer også å skille seg fra den gemene hop med med bøtter av sjarm, selv om mekanikken er langt fra inspirerende.

Jeg husker også å ha vært borti DMC en gang for lenge siden, uten at jeg helt lot meg imponere. Betraktelig mer inspirert enn God of War, men ikke helt der oppe. Ellers kan jeg trekke frem Baldurs Gate: Dark Alliance, som er et glimrende eksempel på et middelmådig spill som reddes av tospillerdelen.

Så har du selvfølgelig Resident Evil 4, som kanskje ikke er det nærmeste man kommer sjangermessig, men som gjør mange av de tingen GoW gjør feil veldig mye bedre. Fiender som fremstår som en dynamisk utfordring? Kryss. Fornuftig bruk av QTE? Kryss. Gode drotter i tilfredsstillende antall? Kryss. Ingen halvgjorte plattformelementer? Kryss.

Jeg tviler ikke på at opplevelsen min ble ødelagt av høye forventninger og at spillet kanskje fortjener litt bedre enn det jeg så langt har hatt å si om det, men det forandrer ikke på at sammenlignet med kremen av kremen, kommer det til kort. Som SotC, med andre ord. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da har jeg spilt litt mer God of War 2 (til sammen ligger jeg på to timer spilt nå), og jeg har igrunn bestemt meg: Dette er noe forbanna drit. Kampsystemet har like mye flyt og eleganse som Oslokloakken, skiltinga i spillet er tidvis så obtus at jeg måtte bruke guide tre ganger i løpet av to timer, og spillet bryter sine egne regler hele tida. Eksempelvis gjør ikke angrepsknappene en drit hvis man ikke trykker ned en retning samtidig som man slår, hvis man klatrer; det er flere steder hvor det ser ut som om man skal kunne hoppe ned, men som man faktisk ikke er i stand til å hoppe ned, med mindre man står på nøyaktig riktig sted. Det er noen steder som det er pinlig innlysende at det er rimelig ugunstig å hoppe ned, men der har så klart ikke utviklerne satt opp noen usynlige sperrer. Og da jeg skulle vise dama mi begynnelsen av spillet i kveld, fant jeg ut at introen ikke kan hoppes over. Det er nesten som om God of War-teamet har oversett ti år med utvikling i spillmediet.
 
Da har jeg skaffet meg spillet! Har spilt igjennom første spillet, og likte det.

Litt kult at de starter der de slapp fra 1'ern, jeg liker greskmytologi, men hva skjer med at nesten alt av musikk i dette spillet har indisk sitar spilling og tabla, men men. Starta med vanskelighets grad hard og har spilt i ca 10 timer nå, jeg har kommet til hu Medusa dama. Jeg elsker puzzles og det er egentlig det jeg liker i dette spillet :)

Ellers er det mye mash mash mash, som det var på nr. 1 Skulle ønsket et mye dypere kampsystem.


Nå veit jeg ikke hvordan dette slutter, men sånn ca hvor mye av spillet har jeg igjen? Har som sagt kommet til Medusa dama.
 
Du er vel mellom 30-50% uti spillet, sånn cirka. Om jeg husker rett.
 
God of War 2 er cirka dobbelt så langt som forgjengeren. Med fler bosskamper og et større våpenarsenal.
 
God of War 2 er cirka dobbelt så langt som forgjengeren. Med fler bosskamper og et større våpenarsenal.
[/b]
OMG, akkurat ferdig og jeg må si dette var litt av en historie. Likte slutten utrolig godt, jeg var litt redd når jeg tenkte greit nå er det over, men det har jo nettopp startet :)

Skulle bare ønsket litt mindre mashing, men men, jeg er utrolig glad for å ha spilt dette spillet. Utrolig reise og utrolig kul historie!

Jeg er litt stolt, spilte på Hard uten å bruke walktrhough. Må si jeg var litt frista til tider, men klarte å komme meg igjennom.

Nesten helt på slutten, rett etter man har drept de søstrene, så skal man gå mot hu feite puppe dama, det var noe av det værste jeg har blitt med på. Jeg grøsser av tanken på å gå igjennom der i Titan mode... noen som har gjort det?
 
Ah misforsto forrige posten din. Tenkte du sa du satt fast på søstrene. Mente da man tok dem for... tredje gang? Skjønte ikke at man kunne stoppe tiden, for å ta hun som kom ut av speilet.
 
Ahh, jeg fant det ikke helt ut på førsten selv. Men etter en del ganger så klarte jeg å tenke meg fram at man skulle fryse tiden når hu ene søstern ligger der og zipper.

Men jeg elsket måten hu søstern i speilet tok med deg til første spillet, jeg bare woooot!???!

Og jo, jeg brukte jæævlig lang tid på siste boss...og helt på slutten da du skal trykke på alle knappe kombinasjonene... the horror!

Edit: Hva er det meste dere har fått på en combo? Min rekord er 3008 hits