Altså.... nå snakker du som om kampsystemet er det eneste som betyr noe i et spill. Kampystemet til God of War er rimelig simpelt, ja. Men det ser fryktelig tøft ut, som en action-film. Det er vel det det overlever på. Du sier at kameraet ikke vil samarbeide, og der må jeg si at jeg syns du rett og slett tar feil. Tror nesten aldri jeg har vært borti så godt kamera i et spill av denne typen før. Du ser alltid alt du du trenger, og i tillegg zoomer det ofte og slikt på filmatisk vis, så det ser kult ut også.
At Historien er dårlig er jeg og veldig uenig i. Eller, jo, om du snakker om toeren kan jeg si meg enig (den blir ikke troverdig i det hele tatt, og er ikke spesielt interessant) men historien i det første spillet og hvordan den ble fortalt likte jeg veldig godt; jeg HATET virkelig Ares mot slutten, og det gjorde godt å likvidere ham.
Det spillene gjør bra ellers er at alt ser, føles, og høres tøft ut. Stilen og områdene er vakre, interessante og storlagne, musikken er engasjerende og setter stemningen bra, og slossingen er underholdende, helt til komboene blir for repeterende. Hver gang det kommer en ny scriptet scene man må trykke knapper underveis for å klare, er alltid et høydepunkt.