God of War II [PS2]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#81
SITAT(SHDR @ 18.04.07, 21.17) 61789
Signaturen din får meg til å grine blod, bæsj og døde fugleunger. Hvem i helvete er det som uttalte den lille visdomsperlen?[/b]
Penga mine ligger på Gamer-forumet. Hadde jeg hatt en femtilapp for hver gang jeg ser noen bruke Gamerankings eller Metacritic som argumentasjon for at en omtalekarakter er feil, eller påpekt at en omtale skal være objektiv og at subjektivitet ikke hører hjemme der, ville jeg vært en holden mann.

Sånn ellers vil jeg bare si at Shadow of the Colossus er veldig pent og jeg liker at det er en så "åpen tekst" som vi sier det i norskfaget, men jeg vil mishandle den som programmerte kameraet med brekkjern. Hvis resten av spillet er en stelt hage med velduftende blomster og perfekt trimmede busker, er kamerakontrollen den digre elefantruka i midten.
 
I

impywimpy

Gjest
#82
Sånn btw har jeg ingen illusjoner om at jeg ikke deler karakteristikker med disse nerdene, men siden jeg er forumets svar på Rune Rudberg, går det som regel bra. Forskjellen er vel at det jeg "nerder" for er historiefortelling i ulike formater, og at jeg dermed har plukket opp en del kunnskap. Jeg spiller nesten ikke spill, hvis du lurte. Den siste måneden har jeg bare rørt Gridwars og Bookworm Adventures.

Wall of text-kommentaren var forøvrig et stikk til hva som møtte meg på gamer.no, da jeg forsøkte å overbevise de tullingene om at pavens fordømmelse av voldelige videospill ikke var noen grunn til å kny seg.
 

SHDR

Gullmedlem
#83
SITAT(Meta @ 18.04.07, 21.59) 61800
Jeg sier at å se ned på spillutviklere fordi de er nerder, når man diskuterer på et spillforum blir littegranne dobbeltmoralsk. Jvnf Impys setning "Wall of text, lol", så er det vel fare for at alle her inne kan falle inn under kategorien "nerder".

Jada, han hadde en artig ironisk undertone i sitatet, som skulle være et slags spark til kidsa på diverse WoW-fora. He's still a nerd, og det tør jeg påstå at vi alle her inne er. Ikke i like stor grad, selvfølgelig, but still...

Hvis du kjenner nerder som bryr seg mest om hvordan man skal på +5 levelups i Oblivion, og jeg kjenner nerder som bryr seg mer om syntaksen i irsk, så kan man kanskje konkludere at båsen "nerder" ikke er så himla presis likevel?
[/b]
Sure, helt enig i det. Men jeg synes det er veldig på sin plass å angripe spilldesignere som nerder, for referanserammene deres er jævlig snevre. Orker, alver, romvesener, plasmakanoner og coverne til salige Heavy Metal. De aller fleste spill som gis ut i dag, med unntak av sportsspill og racingspill, er på en eller annen måte knyttet opp mot nerdekultur eller konfliktsfetisjisering. Når spilte du et spill som handlet om *virkeligheten* sist? Når så du en film som handlet om virkeligheten sist? De fleste spill ufarliggjør seg selv og begrenser sitt publikum via de veldig trygge og snevre markedsrammene de plasserer seg selv i. At spill selger så godt som de gjør *til tross for* at de har et så begrenset repertoar, sier vel mye om enten kjøpekraften til den snevre målgruppen eller kraften som ligger begravd et eller annet sted i mediet.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#84
Og/eller lave kvalitetskrav hos de som definerer seg som gamere som gjør at de gang på gang kjøper det som utgis selv om spillselskapene ofte lurer dem og bevisst tilbyr dem mindre enn de fortjener? Etter at jeg har sluttet med spill selv må jeg si spillbransjen sett utenfra ser overraskende umoden og uvillig til å utfordre seg selv; det kommer et par gode spill i året og mange av utgivelsene krever stor tålmodighet og vilje til å se igjennom fingrene med åpenbare feil - kanskje de fleste har så store mangler at de aldri burde vært utgitt. De spillene som virkelig er noe å legge merke til, som f.eks. Zelda: The Twilight Princess, koster så mye å lage at det aldri kan bli mange av dem. Det er ikke slike spill spillbransjen vil lage, selv om det er slike spill gamere vil ha. Kvalitetsspill er dårlig butikk. Slik jeg ser det er det et uløselig problem: Spillbransjen blir ikke bedre hvis gamere ikke slutter å støtte opp om dårlige spill, og gamere har ikke nok gode spill å velge mellom i løpet av et år uten å måtte bruke penger på noe av det middelmådige også for å opprettholde interessen.
 
I

impywimpy

Gjest
#85
Eller du kan sette din lit til at alternative distribusjonskilder vil løse floka, som vi litt mer optimistiske velger å gjøre. Nå som skillet mellom nye og gamle utgivelser til en viss grad har blitt hvisket ut, kan man saktens håpe at den gjennomsnittslige spilleren ikke lenger forventer de ekstra polygonene vår generasjon kan by på, men heller ser mer på funksjonalitet og designerglede, som tross alt er nærmere tidløs.
 
#86
Bortsett fra at, som Houseman sier, kvalitetsspill er dårlig butikk. Kvalitetsspill som virkelig utfordrer både utviklere og spillere er enda dårligere butikk, da tenker jeg på muligheten for å fortelle andre type historier på andre måter enn man hittil har gjort i spillmediet.

Spill om "virkeligheten" kan selvfølgelig være et interessant prosjekt, jeg forstår ikke akkurat hva du legger i det, men problemet vil kanskje være å knytte sammen god spillmekanikk og en god histtorie (og kanskje viktigere, en god måte å fortelle historien på).
 
#88
Jeg svarte egentlig på Shadars innlegg. Krysser fingrene akkurat som deg når det gjelder hvordan alternative måter å skaffe spill kan løse floken.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#89
SITAT(CockMcBalls @ 18.04.07, 19.56) 61774
Vel, har du tenkt på at Gears faktisk kan være et knakende godt spill? Selv om et spill har voksne tema er det ikke sagt at det selger i bøtter og spann. For all del, Prime var også et jalla bra spill, og jeg elsket både det og oppfølgeren, det ble vel bare lansert på feil plattform. =D
[/b]
Poenget mitt var vel egentlig at Pime er ett langt mer voksent spill enn Gears of War, men likevel blir det kanskje heller tolket motsatt av den jevne gamer, fordi det er voldelig, har masse blod o.s.v Noe som er helteit. Er enig i at konsollen har nok litt å si her og da. Men det er til å bite seg i neglene av at en konsoll liksom skal være mer moden enn en annen. Og jeg er ikke i tvil om at Gears of War er ett knakende bra spill, men at det er ett voksent og modent spill? Nei.

Impywimpy: Vanskelig å suge poenget ut av dine tekst-vegger, så jeg trodde kanskje du var sarkastisk. Men jeg er egentlig enig i alt du sier, stå på :elsk:
 
#90
SITAT(Yetipants @ 15.04.07, 00.05) 61206
Hvis noen har låta som spilles i menyen i God Hand, så sleng over. Jeg vil ha den.
[/b]
Har hele soundtracket bortsett fra den japanske versjonen av rulletekstsangen. Aner ikke åssen jeg legger de ut da...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#91
Menylåta er ikke med på God Tracks, dessverre.
 
#92
Ikke? Var da ganske sikker på at jeg hadde den... får skjekke med spillet.
 
#94
Tenkte mer på det at en sang jeg har på pc'en og meny låta høres skummelt like ut. Liten stund siden jeg har spilt da. Blander sikkert.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#95
Spillet er ute idag!

EB (ihvertfall i Drammen) kjører et tilbud hvor du kan bytte inn to spill og få det for kun 200,-

Løp og kjøp!
 
#96
Spillet er ute idag!

EB (ihvertfall i Drammen) kjører et tilbud hvor du kan bytte inn to spill og få det for kun 200,-

Løp og kjøp!
[/b]
Hvilket som helst spill du kan bytte inn?
 
#97
SITAT(NiloPilo @ 04.05.07, 06.25) 64228
Hvilket som helst spill du kan bytte inn?
[/b]
Nei, jeg vet at EB Games vil alltid ha rimelig nye spill i bytte.
Ett år gamle spill vil de ikke ha med mindre etterspørselen er stor.
Om dette varierer fra sjappe til sjappe, det vet jeg ikke. Men EB Games på Kvadrat vil ha rimelig nye spill. Gjerne toppselgerene.

En uke til dama får lønn, men da blir det jammen God of War 2 på meg også :elsk:
Sannsynligvis den siste stunden min igjen med den gamle PS2'en :grine:
 
#98
Er et stykke uti spillet nå og koser meg som bare det, men irriterer meg så smått over de horisontale linjene som scroller over skjermen i blandt... Er dette fordi spillet egentlig kan være i 720p, eller hva?
 
#99
Det er tearing, altså at den øverste delen av av bildet på skjermen ikke oppdateres synkront med bunnen. En ganske vanlig ting i PC-spill ved raske kamerabevegelser, men har en maskinen til det kan en skru på Vertival Sync og problemet er borte. Hvis det oppstår i et konsollspill tror jeg det er fint lite du kan gjøre med det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spilte meg fram til første savepunkt i God of War 2 her om dagen, og det har så langt vært skikkelig skuff, ordentlig nedtur. Kan ha noe med at jeg har spilt en del Ninja Gaiden i det siste, men for meg virker det som om Sony bare har slengt sammen et slåssesystem basert på Eddie i Tekken 3 og krysset fingrene for at det skal fungere. Rygar: Legend Ettellerannet var mer tilfredsstillende enn God of War 2 har vært så langt. Håper det tar seg kraftig opp etter at begynnelsen er unnagjort. :(