Good Old Games - utgivelser og tilbud

Terje

mostly harmless
De fleste som hadde C64 hadde kassettspiller siden det var det som fulgte med standardpakka. Diskettstasjon måtte kjøpes utenom og var svindyr, så den var det bare dømrade bortskjemte pappagutter som hadde. Vi var fem-seks stykker i min omgangskrets som hadde C64 da jeg gikk på barneskolen, kun én hadde diskettstasjon. Og ja, han var en dømrade bortskjemt pappagutt.

Det fantes et radioprogram som sendte C64-data som lyd som man kunne ta opp? Og det funket? Å kopiere data lydveien var en heller usikker måte å kopiere på. Jeg og mange andre hadde bare dårlige erfaringer ihvertfall. Det er en litt artig historie egentlig, da jeg og en kompis hørte om at dette gikk an og at den mest effektive måten å kopiere på var med en dobbel kassettspiller så fikk vi en lys idé. Brutter'n hadde jo en sånn en, så vi gikk til de andre vi kjente med et knalltilbud; gi oss en tomkassett og en femtilapp så fyller vi den med spill. Tror vi fikk tre-fire kassetter, så her var det jo tydeligvis et marked. Men å sitte å kopiere sånn var jo en dritkjip jobb. Lyse idé nummer to: få brutter'n til å gjøre det for oss. Vi spurte pent, han sa ja. Så vi tok penga, han gjorde jobben. Kanonopplegg!

Det skal sies at vi ikke bevisst bøffa broren min. Vi var ti-tolv år gamle, vi skjønte det bare ikke. Det var jo vi som skaffa penga, at dette var et urettferdig opplegg falt oss ikke inn engang. Han er tre år eldre og var litt mer økonomisk bevisst derimot, så han ble likevel litt muggen da han senere fant ut at vi fikk penger for det. Uansett, mens han satt halve dagen og gjorde jobben så var jeg og kompisen ute og blåste penga på brus, digg og spilleautomater. Og dagen etter leverte vi produktene til klientene, og alle var glade og fornøyde.

Helvetet startet utpå ettermiddagen. Det viste seg jo at antall kopier som faktisk funket var relativt lite. Det vil si ikke én eneste av dem. Og en av klientjævlene rapporterte selvfølgelig dette til foreldra sine, som igjen gikk over hodet på oss og rett til foreldra våre, og så ble det bråk. Penga var blåst, så de måtte jo erstattes av noen. Og det hele og fulle ansvar ble av en eller annen grunn plassert hos oss, uansett hvor mye jeg insisterte på at alt var jo brutter'n sin feil som hadde laga kopier som ikke virka!

Så sånn falt min karriere som storstilt pirat i grus. Verden er urettferdig.

Lodin

Der Waaaah
De fleste som hadde C64 hadde kassettspiller siden det var det som fulgte med standardpakka. Diskettstasjon måtte kjøpes utenom og var svindyr, så den var det bare dømrade bortskjemte pappagutter som hadde. Vi var fem-seks stykker i min omgangskrets som hadde C64 da jeg gikk på barneskolen, kun én hadde diskettstasjon. Og ja, han var en dømrade bortskjemt pappagutt.
Nå skal det sies at jeg ønska meg Amiga 500 en jul og fadern var kjip og kjøpte Commodore 64en til sønnen av en kolega til meg istedet. Det gjorde dog ikke så mye siden det som nevnt fulgte med diskettstasjon samt noen tusen disketter med all mulig shizz. Sex Games, fuck yeahr!

Jeg fikk meg ikke en C64 før ganske seint, så det kosta "bare" 1500 eller 2000 kroner for en C64 med kassettspiller, diskettstasjon, noen disketter og joysticker, og jeg tror det var noen sparepenger jeg hadde liggende pluss forskudd på ukepenger noen måneder som skulle til for å betale dette. Noen bortskjemt pappagutt var jeg definitivt ikke. Hadde vel maskina ett år eller to før jeg fikk meg en A500 i konfirmasjonsgave rundt 1990.

Terje

mostly harmless
Jaokda. Jeg fikk ihvertfall ikke noen diskettstasjon. *murre*

Jeg gikk igjennom tre C64 maskiner frem til konfirmasjonsalder selv. Den første var det faren min som kjøpte til oss. Da den tok kvelden fikk broren min tak i en. Den tredje skaffa jeg selv da det ble nødvendig. Jeg var i konfirmasjonsalder også da jeg skaffa meg en A500. Måtte handle den selv for konfirmasjonspengene riktignok. Den, minneutvidelsen og en ekstra diskettstasjon endte på godt over halvparten av pengene jeg fikk. Men det var en god investering! :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Einaste eg kjente som holdt på med c64 i oppveksten min døde nylig i ei trafikkulykke.
Forskning viser:
DATASPILL FØRER TIL
TRAFIKKDØD

Mine minner rundt c64 er treg lastetid, dune buggy og the wizard, som denne skrotnissen uttalte Te Visarrd. Jaja. Fyren er dau og alt det der, men særlig sympatisk var han ikkje. Har aldri hatt lyst på den maskina. Nintendo var heile livet mitt spelmessig!

WRF er faktisk et av de få Team 17 spilla jeg ikke hadde engang hørt om før det dukket opp på GOG. Selv om det tilsynelatende er et artig spill, så er det ikke så fryktelig interessant. Gamle bilspill jeg aldri har spillt har sjelden fungert bra for min del.

Syndicate derimot... blir kjøpt på dagen. Siden det er et EA spill så er det desverre slik at det ikke følger med noen expansion-pack, så American Revolt (tror det var det den het) er altså ikke inkludert. Håper forøvrig den kommer senere som gratis oppgradering for gamle kjøpere, men det er vel heller tvilsomt. Forhåpentligvis kommer også Syndicate Wars ut før eller siden.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det der ræsing-spillet husker jeg bestemt fikk lunken kritikk da det kom ut, gitt. Og ja, Syndicate er autoget. Håper også at Wars slenger innom en dag. Har lest en del hatings på Syndicate Wars i nyere tid, men æh det er en enklere utgave av Syndicate med mer spenstig grafikk så jeg klager ikke.

Terje

mostly harmless
Jeg kjøpte Syndicate Wars til PS1 husker jeg og fant ut det fort ble sjanseløst å spille med håndkontroll. Selv om du visste hva som kom så fikk du bare ikke knotet inn kommandoene kjapt nok i de senere oppdraga. Blir muligens å prøve PC versjonen ja. American Revolt ekspansjonen er vistnok generelt en god del vanskeligere enn originalspillet. Så om du raega på de senere oppdraga i dét så.. tja. Jeg har aldri prøvd det selv altså, så vidt jeg husker så kom den aldri til Amiga.

Lodin

Der Waaaah
Syndicate Wars får de sikkert ikke gitt ut siden det er stress å skaffe lisenser til Judge Dredd og Ghost in the Shell trailerne. :p