Good Old Games - utgivelser og tilbud

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Swat 4 er jo på direct2drive. Hva er galt med det?

Lodin

Der Waaaah
Vi vil ta i minst mulig stinkete nedlastingstjenester!
Selv har jeg allerede plukka på Origin så Direct2Drive blir ikke tal om.

Ser ingen grunn til at Swat 4 ikke skulle dukke opp på GOG om ikke så altfor lang tid (i hvertfall før året er omme). De har for vane å utgi seriene sine kronologisk.

Selv har jeg ikke spillt noen av de (SWAT spillene) ettersom jeg aldri kom over skuffelsen over at Police Quest plutselig ikke var Police Quest mer.

Lodin

Der Waaaah
Problemet med (4 ihvertfall) er at de krever CD key. Med mindre de har funnet en måte å bare haxxore det vekk er det en liten helvete å streve med.

Lodin

Der Waaaah
Du å du.
Vel da er det sikkert bare å forsikre seg om om at de har nok nøkler til å slippe et relativt obskurt spill fra 2005 (virkelig, det er nyere enn HL2?) på nytt.
Altså på årntlig, ikke på stinkete Direct2Drive-vis. :ras:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Selv har jeg ikke spillt noen av de (SWAT spillene) ettersom jeg aldri kom over skuffelsen over at Police Quest plutselig ikke var Police Quest mer.
Du ble skuffa over at serien ikke lengre var dritt?

Men ja, fingre krysses for at SWAT 4 dukker opp. Den spillen, ass.

Tsk tsk. Police Quest 1 og 2 er blant de beste eventyrspillene som er laget, mens 3 er verdt å spille gjennom det også. 4 fikk jeg aldri spillt, men det var visst ikke like bra. Dessuten var det uten seriens hovedperson, Sonny Bonds.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Selv klarte jeg bare å runde Police Quest 2 med guide, mens PQ1 falt jeg av ved bilkjøringa og PQ3 fikk jeg ikke prøvd pga kopisperra. :p

Police Quest 4 (eller Open Season) derimot, det spillet elsker jeg og jeg runda det flere ganger enn Monkey Island. Siden det handler om homicide-avdelinga er det en del mer grusomt (det første liket du finner er et dødt barn i en søppelconteiner), og det er vel hvorfor Sonny ikke er med. Absolutt verdt en spill.

Hmmm, Sonny gikk fra å være trafikkonstabel til å jobbe i narcotics i PQ1, og i PQ2 tror jeg han ble flytta til Homicide, hvis ikke jeg tar feil. Tror heller det var at de følte historien om Sonny Bonds og hans nemesis Bains var over (alle spillene i trilogien har disse to elementene). At Jim Walls, som stod for de tre første spillene (og Codename: Iceman ikke minst), forlot Sierra før det fjerde spillet i serien ble laget, kan også ha noe å si. Daryl F. Gates lagde PQ4, og jeg mener å tro at det var han som også lagde det første SWAT spillet.

Det tøffe med Police Quest er jo at du får værra polti. DER har du en totalt ubrukt spillsetting som burde ha massemarkedspotensiale. Jada, GTA gjør det moro å være kjeltring, men med tanke på at det finnes spill hvor du får være bonde tror jeg politi kunne være ganske så action.

Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans: The Game hadde vært noe. Fakk skurker mens du har høy på kokain.

Lodin

Der Waaaah
Nå er vel LA Noir mer eller mindre et moderne Police Quest? Selv vil jeg ha noe ala. Condemned bare med mindre bjørner med rabies og uteliggere med rabies og mer etterforsking. No blåkopi av Silence of the Lambs fek.s.
SWAT håper jeg derimot forblir en død serie. Det er 100% sikkert at det bare hadde blitt en dum manshoot på linje med hvordan de har "utvikla" Ghost Recon (hvis vi ser bort fra det til 3DS).

LA Noire er et detektivspill, selv om det er sant at det er nærliggende. Men et ordentlig, halvrealistisk politispill hadde kunnet solgt veldig bra, tror jeg. Alle vil jo bli politimenn, brannmenn eller astronauter når de blir store.

Når jeg tenker på det er vel astronaut en annen ting noen burde laget AAA-spill av for lenge siden. I'm on a roll here!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er du som jobber i spilfirma her, det er bare å lage i vei. Astronaut finnes forøvrig allerede, sjekk ut Moonbase Alpha på Steam. Hvis du nå klager på at det ikke simulerer selve romferden så vil jeg påpeke at simulatoren som fikser den biffen heter offentlig transport. Bare lukk øynene.

Men ja, Rullerkysterpamp har jeg aldri spilt så det kan jo absolutt være noe med tanke på hvor godt jeg liker Luksustransportpamp.

Hei, jeg klager ikke på dere, jeg bare myldrer litt ideer. Uansett så er det sånn med store selskaper at man må jobbe ganske mye og hardt for å få gjennom ideer, men det er jo planen på sikt, ja.

RCT er for øvrig herlig. Kanskje ikke fullt så bra som TT, men det er nær.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg får bare si at jeg tror det er en god grunn til at det er så få politispill, og det peker du vel på selv også: Bad Lieutenant ville muligens vært et fett spill, men et spill hvor du faktisk må spille ordentlig politi og opplegget er noe mer fritt enn i f.eks. SWAT 4 ville nok blitt mer dølt enn artig. Det er ikke akkurat sånn at snuten bare driver med biljakter og skuddvekslinger, og det er liksom det nivået folk forventer seg.