Good Old Games - utgivelser og tilbud

Novastrum

Feminist-elitist
Det er ikke så vanskelig som en del guider får det til å virke som
  • Installer Dosbox
  • Mount opp ISO/putt i CD
  • lag en snarvei til dosbox som har følgende kommando(target):
  • "C:sukk:Program Files (x86)\DOSBox-0.72\dosbox.exe" -conf "C:sukk:Program Files (x86)\DOSBox-0.72\dosbox.conf" -c "mount d X:sukk: -t cdrom -label ADELINE -ioctl -usecd 0" -c "mount c G:sukk:Games" -c "c:" -c "cd lba" -fullscreen

Bytt ut G:sukk:Games til stasjonen og mappen som lokale LBA-filer blir installert til, f.eks. c:sukk:spill
    Bytt ut X:sukk: med stasjonen som CD/ISO er på
  • Når du starter snarveien kjører du følgende kommandoer i rekkefølge
d:
install (evt. setup?) og kjør igjennom installasjon til c:sukk:LBA
c:
cd lba
lba

Edit: eller det yeti sa som selvsagt virker en haug enklere.
Edit2: og :sukk:

Jeg vet hvordan. Jeg har bare ikke giddet å bruke energi på det, når det likevel finnes tre tonn andre spill som funker uten mas som jeg enda ikke har spillt gjennom. Men Yeti's løsning er jo fristende å ha i bakhånd.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare sånn til info: GOG har salg på alt av Cyan-"spill" denne helga, så hvis du hater deg selv nok til å ville spille Myst og sånt koster det bare søtten dollar. Rimelig sikker på at du kan få kjøpt en hammer litt billigere enn det på Europris, og den kan gi samme effekt bare du bruker den riktig.

Hah, ja Myst har jeg aldri kommet inn i, men jeg må innrømme at jeg kjøpte det når det først havnet på GOG. Siden har jeg aldri prøvd det igjen, og har egentlig ikke noen planer om å kjøpe de resterende i serien før jeg har spillt gjennom det første - noe som sannsynligvis aldri vil skje.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, jo, og ryktene vil ha det til at i løpet av uka vil vi kunne kjøpe Ultima I-IV og Populous der også. Veit liksom ikke helt med det der; Ultima var rimelig krise å spille i tidlige dager, og Populous var vel også et sånt spill som var vanvittig nyskapende da det kom men ikke spesielt spillervennlig i dag? Nuvel, uansett artig.

Tja, vet ikke hvilket Populous det er snakk om her. Kan godt være Populous - The Biginning. Når det er sagt blir det nok innhandlet likevel. Spillene er fortsatt ganske så artige. Skap flate landmasser for populasjonen å bygge på, nærme deg nabo-sivilasjonen og utslett de med både dine egne undersåtter og naturkatastrofer.

Ultima er vel mer mindre særdeles gammelt i brukergrensesnitt, helt opp til Ultima 5 har de vel meget enkel grafikk. Det var vel ikke før Ultima VI vi så noe som minner om moderne spilldesign.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tja, vet ikke hvilket Populous det er snakk om her.
Jo, det er Populous.

Enig angående Ultima forøvrig, Ultima VII er tha shiznit men det er litt dårligere stelt med de tidligere spillene.

PS: Jeg likte Ultima VIII.

Yeti: tviler egentlig på at de legger ut kun Populous(som både har oppfølgere og expansion packs) alene, og har en følelse av at det enten er både Populous 1 og 2 (med eller uten exp.packs, sannsynligvis uten siden det er EA), eller at det er Populous - The Beginning, eller I beste fall, alle spillene i en pakke til 9.99.

Med mindre du sier at det er bekreftet at det bare er det første Populous i serien.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså, det står jo at det er Populous. Litt vanskelig å tolke flere veier. :p

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg likte Ultima 9. =D
Ultima IX - Spillet som ikke fungerte med mindre jeg alt+tabbet med en gang skjermen skulle til å få opp logoen til spillmakerne. Hvis jeg ikke gjorde dette låste maskinen seg totalt og måtte restartes 3 ganger fordi maskinen ikke fant windows. ja. Jeg elsket også Ultima IX.

nei.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da var Ultima 1-3 ute, til en samlet pris på bare seks dollar. Går vel ikke an å klage over hvor mye spilletid du får for de skarve kronene, men jeg føler meg rimelig sikker på at jeg bare ville blitt frustrert over å måtte sitte og knaste inn kommandoer hele tida.

Så da var rapporten om I-IV unøyaktig. Det var altså bare I-III. Hva blir det neste mon tro, Populous 1 og 2 i en pakke? :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så da var rapporten om I-IV unøyaktig. Det var altså bare I-III. Hva blir det neste mon tro, Populous 1 og 2 i en pakke? :p
Ultima IV blir gitt ut separat litt seinere.

Har mer tro på at begge Ultima 7 spillene kommer i en pakke. Men IV er visst freeware, så det ender nok opp som et av gratisspillene på GoG.

Populous uten The Promised Lands eller The Final Frontier utvidelsene. Gjerrige jævler EA skal være med utvidelsene da. Kan heller ikke tenke meg Populous 2 inkluderer noen utvidelser heller, hvis det kommer.

Hmmm, mon tro om Powermonger, Theme Park og Theme Hospital kommer etterhvert også.