Gran Tourismo 5: Prologue (PS3)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Bombe, Yetipants måtte komme med en spydighet. Ingenting nytt under sola? :)
Bombe, du tar teite kommentarer personlig osv.

Grunnen til at jeg synes det er skivebom at Gran Turismo ikke har med skademodellering er fordi de profilerer spillet som "The Real Driving Simulator". Greit nok at det ikke er med i PGR, for der kjører jeg som en tulling uansett siden det ofte er Kudos det går i, men når man skal late som om man kjører et skikkelig billøp blir det veldig på bærtur når jeg flesker rett inn i skauen og likevel kan kjøre videre. Da spiller man plutselig "The Fantasy Driving Simulator" istedenfor og det er med på å understreke hvor kjedelig resten av spillet er. PGR og Outrun gir meg skikkelig fartsfølelse og mye moro for pengene, mens i Gran Turismo må du kjøre tester og mekke og styre for å få lov til å gjøre noe som helst. Bah. -_-
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Jepp, en del av strategien for å bli god har alltid vært å ta snarveier over gresset og dunke i andre motstandere. Med mindre vi snakker Burnout er det ghey.
 
#23
Gran Turismo er det bilspillet som har interessert meg minst gjennom tidene.
Men så liker jeg rallyspill bedre også hvis jeg først gidder å pirke borti noe halvrealistiske bilspill.

Trackmania over Gran Turismo når som helst :p
 
#24
Hvis du ikke tar dem er det kun en cup for degoser og bestemødre åpen. Den opplagte løsningen ville såklart vært å la spillet se etter gamle saves for å finne ut om du har tatt førerprøvene fra et annet GT siden de i praksis alltid har vært identiske.
Ehm, det har de faktisk alltid gjort. Problemet er når spillene hopper fra en plattform til neste. I Gran Turismo 2 kunne du bruke lagringen fra Gran Turismo 1 for å slippe noen av testene - men GT2 hadde noen ekstra tester som ikke var i GT1, og disse måtte du ta. Men du slapp hvertfall de to første lisensene eller noe. Samme som lagringen til GT3 kunne brukes til å slippe noen tester i GT4.

Det overrasker meg ikke om du kan bruke en lagring fra Prologue på GT5 også. Mener å huske at selv GT3 kunne bruke lagring fra GT Concept spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Holdningen bak kan ikke bli tydeligere, egentlig: Polyphony mener at folk som kjøper spillene deres ikke er verdige til å spille dem. Det å bruke 500 spenn på spillet er ikke nok, usle kunder må gjøre seg fortjent til å ha det gøy med spillene deres. De som har vist seg verdige før kan allernådigst få slippe å kjøre noen av testene om igjen, men de nye (som utvilsomt tar for seg avanserte emner som bakkestart og lukeparkering) må de værsågod bestå skal det bli mulig å bruke produktet de har betalt for. Håper det regner hjullastere på utviklerne en av de nærmeste dagene.
 
#27
Spillene er ikke perfekte, men det er ingen spill. Mangel på skadeeffekter er så smått irriterende, men det er også dårlig modellerte skadeeffekter. Men innrømmer gladelig at jeg er veldig interessert i å se dette implementert skikkelig i serien. Lisensene kan også være litt irriterende - personlig mener jeg at de godt kan hoppe over de absolutt enkleste, og heller beholde de absolutt vanskeligste som du må overkomme for å ha lov til å kjøre de absolutt tøffeste løpene.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#28
Er det bare meg eller ser omgivelsene bedre ut reflektert i bilkarosseriet enn de gjør på banen? :slash:
 
#29
Arcade-racing kan ta seg et tak, borsett fra PGR, som er et av de jævlig få arcade-racerne som faktisk var underholdene.

Feilen med GT er at de har sin egen form for realisme, fysikk og hvordan det føles å kjøre en bil over 60km/t.
Skal du spille racing som skal være ekte, er det ikke verre enn å skaffe seg rFactor/Race07/GTR2, hvor man i tillegg kan laste ned hva man ønsker av baner og biler.
 
#30
Er jeg helt på jordet eller er det ikke mulig å spille 2-player på gt 5 prologue?

naboen min har det, og vi har lett og lett men klarer ikke finne noe. så uhorvelig teit.
 
#32
Er jeg helt på jordet eller er det ikke mulig å spille 2-player på gt 5 prologue?

naboen min har det, og vi har lett og lett men klarer ikke finne noe. så uhorvelig teit.
Det er ikke tilfeldigvis japansk versjon han har? Mener hvertfall å ha lest at split-screen modus er med på den europeiske.
 
#33
Det er godt mulig det er den japanske ja, mener jeg så noen japanske menyer ingame. Fortsatt ganske utrolig å ikke inkludere splitscreen multiplayer.
 
#35
Det er godt mulig det er den japanske ja, mener jeg så noen japanske menyer ingame. Fortsatt ganske utrolig å ikke inkludere splitscreen multiplayer.
Er ikke første gangen at japansk versjon av et spill inneholder mindre enn europeisk/amerikansk.
 
#36
Det vet vel jeg og, men selv noe så elementært som 2-player modus holder vel selv japsene på med? Tåpelige greier.

Jeg var forresten hos samme nabo for å spille Motorstorm, klarte ikke finne noen 2 player splitscreen der heller. Pussige saker gett.
 
#37
Det vet vel jeg og, men selv noe så elementært som 2-player modus holder vel selv japsene på med? Tåpelige greier.

Jeg var forresten hos samme nabo for å spille Motorstorm, klarte ikke finne noen 2 player splitscreen der heller. Pussige saker gett.
Motorstorm har ikke splitscreen modus på noen av versjonene. Helt sinnsykt spør du meg. Tror nok det hadde bidratt til en langt lenger levetid for min del. Slike spill er som regel ikke noe jeg gidder å sitte alene med - og det blir ikke det samme å bytte på å spille.
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Sier fyren som er ansvarlig for serien:
We've had a lot of discussions with the manufacturers and although at the beginning they hated the idea of deformation, now they're slowly coming around to it. We've still got a few to convince, but we will. Expect deformation in the very near future: very, very soon.
Hold kjeft! Kutt de bilmerkene som er så jævla pysete og gi oss skade på bilene. Nå.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#40
Blant annet Kotaku melder i dag at skademodellering vil komme som en nedlastbar patch om ikke alt for lenge, og at det vil nærmest garantert bli implentert i fullversjonen av spillet.

Har forøvrig spilt spillet i noen dager nå, og jeg liker det godt. Til tross for å være en "demo" så er det mye å tusle med. Et av problemene til GT i tidligere versjoner har vært mangelen på fartsfølelse, men dette synes jeg de har utviklet seg mye på. Må også gi de kudos for modelleringen av bilene. Rett og slett utrolig pene. Så virkelig forskjellen i går, når jeg etter å ha spilt GT i en rimelig lang periode skulle sette meg ned med PGR4. Forskjellen er faktisk rimelig drøy. Eneste som var irriterende var at man merker mangelen på antialiasing ganske tydelig til tider, spesielt ved at det er hvite, til tider blinkende, kanter rundt delene på bilene. Håper dette blir forbedret til fullversjonen, fordi det var ganske forstyrrende. Kan også nevne noen andre grafiske småglipper her og der, så det er tydelig at det ikke er noen fullversjon det er snakk om.
Merket også hvor mye ristefunksjonen har å si for opplevelsen av kjøringen. Har ikke tenkt over det så mye før, men det ble veldig åpenbart etter å ha spilt PGR4, i etter å ha tuslet rundt med ps3-kontrollen i en lengre periode. På tide å kjøpe seg dualshock3, tror jeg.

Pluss også for solid soundtrack, herlig lyd generelt, og (veldig) lekre menyer.