Gran Tourismo 5: Prologue (PS3)

CyberK

Finner ikke på noe.
#41
En patch som skal legge inn en hel ny del av spillmotoren med relistisk knasing av biler og slikt måtte vel ta ganske mye plass og være ganske vanskelig å gjennomføre? Jeg tipper at de heller snek muligheten inn i spillet og satset på å slippe en patch som låser det opp når de endelig fikk alle bilfabrikantene på deres side.:ninja:
 
#44
Noen som har kjørt skikkelig racing-sim og kan si noe om spillet? Er det fortsatt en arcade-racer i simulatorkostyme, eller har de endelig klart å lage et skikkelig bilspill til konsoll?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#45
Jeg har en katt, og den heter bump.

Siden PS3-en min er så veldig, veldig ensom, og Play.com kjørte GT5: Prologue til atten pund, slo jeg til. Fikk spillet idag (teknisk sett igår men whatever), og er i store trekk fornøyd. Har fullført en av de tre cupene hittil (riktignok ikke gullmedaljer på alle løpa, men vanskelighetsgraden får noen sikkelige løft her og der, så de sparer jeg til jeg er litt stødigere), og det mer artig enn det er kjedelig, vaffal. Litt sånn pluss og minus:

+ Fartsfølelsen er godt forbedra fra det forrige Gran Turismoet jeg spilte (GT3).
+ Bilene er jo unektelig pene.
- Landskapet rundt, ikke fullt så mye. Ser fortsatt fryktelig sterilt og pappkartong ut, dessverre.
+ Den kunstige intelligensen er merkbart forbedra (i den grad at den gjenkjenner at spilleren eksisterer), ikke at det skulle så mye til.
- Det føles fortsatt mer som benchmarks du må passere enn ordentlige motstandere.
+ Som R0nin skrev på forrige side er menyene og musikken rent over godsaker. Presentasjonen er hele veien gjennom ganske pen og pyntelig, med joviale pianotoner og mye blanke ikoner og slikt.
- Dessverre er det en del av valgene som tar skikkelig lang jævla tid. Ikke helt Motorstorm-nivå ennå, men når jeg akkurat har brølt gjennom lette løp for å tjene opp spenn til én spesifikk bil, trenger ikke spillet bruke 3 sekunders tid på hver overgang, fra meny til bilsjappa til merket til modellen til kjøpsmenyen og tilbake igjen.
- Som nevnt tidligere er det litt kjipe vanskelighetsspikes her og der: De tre-fire første løpa glir du gjennom uten problemer om du bare følger den derre linja som viser deg optimal rute/hastighet, men på det femte eller sjette (som krever én spesifikk bil, så det er ikke sjans for at du driter deg ut fordi du valgte en litt svak bil ellernoe slikt) er du heldig om du kommer i havn med bronse etter et forsøk eller tre.

Alt i alt er jeg ikke misfornøyd, men du kan si det slik at det ikke var mye som tok meg spesielt på senga. Skal se hva jeg syns om et par timer med spilling til.