Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?

• Totalt antall stemmer
    95

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Når det gjelder grafiske forskjeller, så skal visstnok ps3-versjonen være hakket skarpere og være rikere på farger, men som fetthesten sa, så har burken en promille stødigere framerate. Jeg tviler uansett sterkt på at noe rent grafisk/teknisk kan brukes som noe argument enten den ene eller andre veien. tror f.eks ikke man skal henge seg opp i at burken er såkallet "lead platform".

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men i såpass omfattende spill som GTA er det vel et spørsmål om achievements gjør spillet bedre, eller om det sammen med alle sidequestene gjør utfordringen så stor at man risikerer å gå lei før hoveddelen av spillet er fullført. Jeg digger achievements, men synes de kommer best til sin rett i forholdsvis oversiktlige spill med varighet på 15-25 timer, mens det kan bli litt overkill i spill som er dobbelt så lange eller mer, som f.eks. i Dead Rising.
Tjah. Jeg veit iallfall at jeg spilte Crackdown ganske mange timer for å få achievements, og jeg planlegger fortsatt å legge noen flere i det for å få så mange som mulig. Spesielt i såpass åpne spill synes jeg de forlenger levetida, ettersom du har nye mål å sikte mot etter at du er ferdig med selve spillet.

Novastrum

Feminist-elitist
Jevnt over alle multiplatformspillene jeg har testa har hatt finere og mer levende farger på PS3, noe en homo som meg bryr seg om. Angående custom soundtracks er dette uendelig latskap fra Rockstar sin side, hvis det ikke er slik som på (ye olde)xbox(1). Når de gav ut GTA vice city/san andreas på xbox hadde man en radiokanal/kassettspiller i spillet som du kunne sette opp din egen playlist på. Hvorfor har de ikke dette fortsatt? Dette er uansett en bedre måte å gjøre det på enn med 360 dashboardet også, da dette er integrert i måten man spiller greiene på. Kall meg g'æren men jeg synes det bryter litt med GTA-illusjonen at sangen fortsetter når man trer ut av bilen.

oma

Village Drunk
var det ikke sånn at gta kisen hadde en mp3spiller eller noe? slik at musikken fortsatte ettter man var ute av bilen?

Nicololas: orker ikke kjøpe alle gta spillene på nytt for å kunne integrere på xboxen igjen, dessuten er det vanskelig nok å få tak i collectorsedition av ps1 varianten (den med gta 1 og gta 2 på) om ikke jeg skal prøve å få dem på xboxen

D

Deleted member 91

Gjest
Jevnt over alle multiplatformspillene jeg har testa har hatt finere og mer levende farger på PS3, noe en homo som meg bryr seg om. Angående custom soundtracks er dette uendelig latskap fra Rockstar sin side, hvis det ikke er slik som på (ye olde)xbox(1). Når de gav ut GTA vice city/san andreas på xbox hadde man en radiokanal/kassettspiller i spillet som du kunne sette opp din egen playlist på. Hvorfor har de ikke dette fortsatt? Dette er uansett en bedre måte å gjøre det på enn med 360 dashboardet også, da dette er integrert i måten man spiller greiene på. Kall meg g'æren men jeg synes det bryter litt med GTA-illusjonen at sangen fortsetter når man trer ut av bilen.
Helt enig. Å kunne satt opp en playlist fra iPoden eller harddisken som egen radiokanal det ble slengt reklamer og drit innimellom låter på automatisk hadde vært dritfett, og jeg har egentlig problemer med å forstå at det kunne vært fryktelig problematisk å implentere. Latskap, som du sier. Men - nå har det seg slik at det er sånn det er, og da tar jeg det jeg får (dvs musikk konstant, enten du er i bil eller til fots). På TV-apparatet mitt ser jeg ikke noe særlig forskjell på PS3 og 360 (PS3en er over HDMI, men komponent på 360 funker såpass bra at jeg ikke ser forskjell fra der jeg sitter), og da de fleste multiplattformspiller gjerne har litt dvaskere farger på PS3-versjonen (ta en kjapp titt på sammenligningstestene til Eurogamer, så skjønner du hva jeg mener), "safer" jeg meg like godt med 360.

Oma: Hæh? Collector's Edition av GTA3 til PS2 som har med de to første, er det det du sier? Eller en samleboks til PS1 med begge spilla...? Uansett var poenget mitt at de to første er gratis på PC, så det er ikke verre enn å ta turen til rockstargames.com og dra de ned.

Helt enig. Å kunne satt opp en playlist fra iPoden eller harddisken som egen radiokanal det ble slengt reklamer og drit innimellom låter på automatisk hadde vært dritfett, og jeg har egentlig problemer med å forstå at det kunne vært fryktelig problematisk å implentere.
Mener å huske at alle pc-versjoner av GTA siden GTA3 har hatt dette, så burde være mulig på konsoll. Rett meg om jeg tar feil.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det ble vel også påpekt tidligere som sant er at Xbox-versjonene av GTA3 med oppfølgere også hadde den muligheten.

CyberK

Finner ikke på noe.
Du kan faktisk gjøre det på Liberty City Stories også, altså på PSP. Riktignok måtte du bruke en jalla converter du lastet ned fra Rockstar for å gjøre dem om til .gta-filer (Som sikkert er mp3 med en annen extension) og legge dem på Memory Sticken, men det funket som gull. Eneste ræva med det var selvsagt at jeg ikke hadde nok plass på MS-en til mer enn et album, så det ble fort litt repetitivt.

Edit: Pollen viser uavgjort mellom Xbox og PS3. :eek:

Jæveltango

Pepperoni Playboy
For dere sarte sjelene her inne som deler min skjebne ved å bo i Trondheim Rock City, så kan jeg informere om at Spaceworld avd. Trondheim Torg skal ha et slags release-party på Lille London, der man blant annet kan vinne en GTA4 bundle. 18års.

Tviler veldig på jeg gidder selv, men kanskje det er noen her som vil. Det er i hvert fall billig øl der.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
EB Games på Aker Brygge åpner klokken åtte, og på Byporten klokken seks for GTA IV release og tjohei. Har nesten 500 forhåndsbestillinger, bare på PS3 hittil.

Og jeg har ikke stemt i pollen, ettersom jeg ikke vet enda. Får se til tirsdag!

Justin, du veit og jeg veit, du skaffer deg spillet på PS3.... BTW nico nigger lover.... jeg skreiv en reply til det du sa om 360 versjonen, men Thinaran var i dårlig humør og sletta innlegget.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg har ingen av de aktuelle konsollene, men siden jeg plutselig har fått et bråsug på Blu-Ray, så er det en ekstra unskyldning for å skaffe seg en PS3, så det blir nok det.

Lodin

Der Waaaah
Og de av dere som har lasta det ned nå kan holde snut. Ingen som bryr seg og vi vikka ha spoilere.
Ja vi er misunnelige. :dry:

Jeg har ingen plan om og spoile noe for noen.
Men om noen har generelle spøresmål som framerate osv så kan jeg gjerne svare på det.