Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?

• Totalt antall stemmer
    95

Terje

mostly harmless
Du bare kopierte over savegame filene? Litt dumt, det finnes et backup verktøy et sted under system menyen, burde brukt det istedet. Brukte det selv da jeg bytta harddisk i min for en stund siden, funka helt fint det.

Men jeg ville også trodd det skulle funka greit å bare kopiere filene også. Rart, igrunn. :hmm:

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg har kopiert savegame-filer til og fra USB-pinner, og det fungerer helt fint.

Rockstar Games has released a GTA IV patch for Playstation 3 today that prevents Gamespy’s servers from being overloaded and therefore reduces the impact on those servers that were causing the game to stutter and lock up. We continue to monitor the performance of the game both on and offline and will provide further updates as necessary. We want to assure everyone that, together with our hardware partners, we continue to strive to give our fans the best possible interactive entertainment experiences possible. This update will ensure that everyone will experience Grand Theft Auto IV the way it was intended. We apologize for the inconvenience this has caused.
Inn før gamespy gamespy lol. XD

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Xbox Live sux 50 spenn i måneden nei takk du osv.

Ser dere, folkens? Greier som dette her er grunnen til at PSN er gratis. Tydelig at Sony har litt stolthet igjen.

Din flodhest, den er fortsatt gratis. Greit nok, en røff start, men SONY er enda tidlig i online stadiet.

PS2 hadde også online, og før Xbox hvis jeg ikke husker feil.
Ja, okey. Så du sammenligner Microsoft, firmaet som desidert har mest erfaring innen online tjenester og online oppdateringer enn noen andre i verden med Sony sin Playstation2 online del?

WOW, jeg tar av meg hatten for det! :baby:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det blir i overkant urimelig, ettersom det ikke akkurat er sånn at Sony har penger og prestisje nok til å hyre inn dyktige grensesnitt- og nettverksprogrammerere og -designere. Vent nå litt.

Uansett så er det argumentet der fra hælvete og du veit det. Sony har ikke peiling, så da må man bare glise og takke pent for driten de serverer, siden den er gratis? Ellers takk, du.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Når "Sony" driter på draget, er det bare det aktuelle spillet sine servere som går ned, mens når det skjer med MS, sånn som de tre ukene i desember, funker ikke engang dashboardet for mange folk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er noe du har lest på Internett, eller?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke sant. :p

Det jeg merka da Live var nede var at jeg datt ut cirka ti minutter ut i en nedlasting, så jeg ga faen og prøvde igjen et par dager etterpå. Uansett så er det nivået på tjenestene når begge to kjører 100% jeg reagerer på. Har enda ikke fått til å invitere noen til å spille med meg på PSN, siden det later til å være forskjellige ting man må gjøre for hvert spill, for eksempel.

Så da kommer vi frem til at ingen av våre spill firmaer klarer å levere perfekte online tjenester. Forskjellen er at den ene er gratis og den andre er ikke.

Hmm..gratis men ikke perfekt, men på god vei eller betale penger, ikke perfekt...hmmm? Ellers takk du!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hey, det er ikke jeg som juger her. Xbox Live ligger flere skritt foran det man får av den beste online-tjenesten på PC (Steam), med muligheter for å slenge seg rett inn i spill kompiser spiller uansett hva faen de driver med, samt direktesamtale og kjappmeldinger hvis man skal avtale spilling. Skal man avtale spilling på en PS3 må man ha PC eller mobil tilgjengelig, for det går faen ikke an å sende meldinger til pålogga venner mens man sitter i et spill. Det er som på Wii, bare at man slipper å taste inn teite koder hele tida (hovedgrunnen til at jeg ikke orker å prate om onlinetjenesten til Wii en gang, den er en vits). Hvis hovedargumentet man har for en onlinetjeneste er at "det ikke er like irriterende som på Wii", da har man ikke sikta spesielt høyt. Xbox Live koster like mye for et år som det koster å ta med dama ut på en ikke spesielt fancy restaurant en kveld, så akkurat det argumentet er ikke så jævla gangbart.

Yeti, helt enig med deg! Live ligger langt foran! Live er mye bedre, Sony kan lære noe fra MS der. Grunnen til at jeg bruker argumentet "gratis" er fordi det er alt vi har å stille opp mot MS. MS knuser SONY på online-tjenester, men den er ikke gratis! Selvom MS hadde kosta 50 øre i året, hadde det fortsatt ikke vært gratis. PSN er gratis, med home på vei, og flere spennende online oppdateringer så tror jeg snart dine drømmer kommer i oppfyllelse.

PS: Slutt å send meg svette meldinger om du vil lukte på meg, makan til folk på SG

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jammen... ærlighet varer lengst, kan du ikke bare ta en helgetur sånn at jeg får kjenne litt av aromaen din i det minste? :(

Sånn ellers så virker Home mest som noe de mekker for at PSN skal fjerne seg lenger vekk fra det Xbox Live er, og det er det sikkert mange som setter pris på. Jeg er ikke en av dem. Det jeg vil ha er muligheten til å ikke bare se hva kompisene mine spiller, men også kunne spørre dem om de vil være med på noe artig online-action og så bare spille noen runder med dem uten noe fiksfakseri. Det går ikke på PSN per i dag, uten at jeg ser noen grunn til at det er sånn. Derfor sier jeg at det skulle faenmeg bare mangle at det var gratis, når man allikevel må hoppe gjennom ringer og pent be Sony om lov før man får gjort noe som helst.

Nå er det vel forøvrig ikke helt Sony sin skyld at GTA har vært så lurvete på PS3? Skyld på Take Two og Rockstar som trodde det var en god ide' å benytte seg av spillespy sine fantastiske servere. :rulleøyne:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare sånn apropos emnet i tråden så har Eurogamer mekka en sammenligning mellom begge versjonene. Er han derre Richard Leadbetter som har gjort dette med den der superfancy HD-capture-saken sin så det er ikke noe dill. Likte spesielt å lese dette:
The bottom line is that no matter what material I put through the detector, 360 came ahead in all tests, sometimes dramatically so. [...] However, when the engine struggles to cope, the frame-rate falls and it drops harder on PS3, hence bringing down the overall average.
Ikke bare kjører PS3-versjonen i lavere oppløsning, den har dårligere framerate også. Haw. :D

Jeg ble litt overrasket, med tanke på at samtlige har påstått at PS3 versjonen for en gangs skyld var litt bedre.

Nå skjønner jeg hvorfor skjebnen sendte min kjære PS3 på service og tvang meg til å kjøpe X360 versjonen også.