Grand Theft Auto: Vice City Stories (PSP/PS2)

Lodin

Der Waaaah
SITAT
First Details on GTA: Vice City Stories
PSP Vault snatched some new details about Grand Theft Auto: Vice City Stories from Australian magazine Gamepro.

According to PSPV, which cites the mag, the game will have you playing as Victor Vance, Lance's brother. You may remember Vic as the guy who gets mowed down by a SWAT unit in the opening scene of GTA: Vice City.

From the site:
• The game takes place in 1984 - two years before GTA: Vice City
• Victor is a 28 year-old US Marine
• Players can now take on the water of Vice City With jet ski's!
• The animations are more life-like and is a ''step-up from previous titles in the series''
• A multiplayer feature similar to the PSP version of LCS is in the game
• VCS is ''much, much bigger than Vice City''
• Some landmarks are half-built or yet to be refurbished to their state circa 1986
• There's new or altered locations and buildings
• All new vehicles and weapons
• You can fly helicopters!
• Radio stations from Vice City make a return
• New weather effects that could include hurricanes
• You can swim in the game!
• Bikes handle better than before
• There's also no more seamless exterior-to-interior gameplay as seen in LCS (There'll be a slight loading time)
• A new addition in Vice City is the chunder-wheel, which you can ride in first-person view!
• Binoculars is in the game
• LCS is ''rookie first-gen PSP title compared to VCS''
• Draw distance is great and is said to be better than Vice City on PS2
• Trip skips make a return (If you die or get busted a taxi will take you back to the location where you received the mission from)
• New animations which give both the lead characters and pedestrians a whole new degree of humanity
• Far richer color palette that brings sunsets to all new levels of beauty, and realism
• Increased density of pedestrians, cars and objects
• Reduction in clumping (where groups of the same model type appear together)
• Far more interiors that its predecessors[/b]
LINKH

Kan ikke huske at broren til Lance var med i introen til orgianlen, men hvem vet. Kanskje dette bare er bullshit. <_<

EDIT: Så gjennom introen nå og den eneste negern som er med der er han som flyr helikopteret. Han så veldig ut som Lance, men det betyr igjen at duden med kofferten, broren av en eller annen grunn er mexikaner. :sprø:

Og her er scansa av artikkelen det er henta fra:

Kilik

Lokal moderator
Ah, dette virker jo helt overveldende. Er dog noe spent på grafikk og framerate med tanke på at man kan fly helikopter og det er ''much, much bigger than Vice City''...

Fly helikopter kunne man jo i vanlig Vice City også så jeg tviler på at det vil dra ned frameraten så mye. :p

LCS ble faktisk ganske bra, så med såpass mye nytt håper jeg Rockstar Leeds klarer å holde standarden sin og levere enda et bra PSP-spill. Om de klarer å få med alt det nye som nevnes ovenfor på en god måte, tror jeg at jeg kommer til å bruke litt mer tid foran PSP-en.

Snakker vi om et spill som er bedre en PS2 versjonen teknisk sett? Liberty city stories var crappy i forhold til GTA III på PS2, hvordan skal dem nå få Vice city stories til å bli bedre enn PS2 "Vice city"

Hvis de klarer å gjøre spillet bedre så er sjangsene store for at jeg plukker opp denne tittelen.

D

Deleted member 91

Gjest
Wargh. Lurer på hva det blir av dette. Jeg kan tenke meg at det ender opp med å være en nøyaktig kopi av GTA: LCS bare i Vice City (med de vanlige døve oppdateringene som flere kjøretøy, våpen, et cetera). Det er igrunn litt synd, fordi det er åpenbart at GTA-spillene på PSP pusher maskinen nok som det er, og jeg tviler på hvor mye mer juice de får ut av krabaten. Når det er de tekniske begrensningene som setter hindere, lurer jeg på om ikke det er på tide å prøve en litt annen retning...? Det ideelle hadde vært en fullstendig revurdering av spillets struktur. Jeg har hørt at LCS skal ha kortere og mer fokuserte oppdrag, og det er et steg i riktig retning (forhåpentligvis driver VCS dette konseptet videre, istedet for å bygge på det og gjøre oppdragene lengre og mer innviklede), men et helt nytt lagringssystem hadde for eksempel vært en veldig god idé. Å måtte dra ræva di tilbake til basen hver gang du vil lagre er utrolig lite praktisk, spesielt på et hånholdt format som PSP (hvor du er avhengig av å kunne skru av maskinen på relativt kort notis uten å miste for mye). Jeg håper inderlig at Gyngestjerne Leeds har vett nok til å forstå at større ikke automatisk betyr bedre på det håndholdte format - der er det tilgjengelighet som spiller den største rollen, ville jeg anta.

Hum.

Kilik

Lokal moderator
Rockstar har lansert nettside og trailer.

Minner veldig om PS2-versjonen og det er akkurat hva jeg ønsker. Grafikk, lyd og gameplay ser ut til å være inntakt. En skikkelige story samt brukbar framerate og loading, og jeg er fornøyd. Jeg tror ikke man kan forvente noe særlig nytt her. Forandringer/forbedringer i struktur og gameplay kommer for franchisen kommer nok ikke før i GTA IV.

SITAT(Lodin @ 10.05.06, 18.12) 2452
Håper dette fortsetter historien fra Vice, men at man får spille noen andre og utfordre Tommy. Han er så sinnsykt psykotisk rasshøl på slutten at det hadde vært digg å grise ham litt.
[/b]

Man spiller broren til Lance Vance( kjent for Vice City spillere ), husker dessvere ikke helt hva han heter.
Info kan du nok finne på gamespot eller ign. :)

Lodin

Der Waaaah
Så fint at du retter på ting jeg sa for fire måneder tilbake da pus. :rulleøyne:
Han heter forøvrig Victor.

Kilik

Lokal moderator
Eurogamer preivew

Jadda...
SITAT
In technical terms, Vice City Stories is twice the size of Liberty City Stories, which you might have inferred from the fact Vice City was that to GTA III, and the frame-rate is much better than its PSP predecessor's too. This is because Rockstar Leeds is much more familiar with the hardware now, we're told. It does show a bit. Draw distance in the chopper, in particular, is very impressive, while pop-up is infrequent and "clumping" - the repetition of pedestrian models - is reduced despite the greater number of visible NPCs.[/b]
Ellers kan man nå svømme, "series-best water" og Phillip Michael Thomas. Æ glæde mæ.

CyberK

Finner ikke på noe.
Ny trailer til VCS på hjemmesiden deres.

Den mest sjokkerende nyheten må nok være at Phil Collins er med i spillet! Ikke bare musikken hans (som jo ER 80-tallet), men selve mannen "Live in Vice City". Hva er dettaforno? Hvordan har Rockstar fått lov til å ha en ekte person i et spill som alle over 30 forbinder med sex og vold? (Husk, alle som var fans av Phil Collins på den tiden er nå såpass gamle, minst.) Hvilken rolle spiller han i historien? Ikke vet jeg, men jeg er imponert.

Lodin

Der Waaaah
Er det galt at jeg har lyst til å kjøpe meg en PSP og dette bare pga. ham? Ifølge Evil Avatar er han en av folka man får jobber av og. :elsk:

EDIT: Kem skulle trodd? Domestobot er egentlig bare en modda Nintendo R.O.B. :p

Kilik

Lokal moderator
Da er spillet ute i Statene og får en solid 9.0 fra 1up. Men jeg får inntrykk av at anmelderen ikke på langt nær forlanger like mye fra et PSP-GTA som et PS2-GTA. "Be prepared to tackle iffy camera controls, for one; the PSP's lack of a second analog stick makes looking around while running or driving a pain. Meanwhile, shooting while on foot is as bad as ever." Dette høres ikke ut som 9.0 hos meg.

Likevel har jeg lyst på spillet da VC er en av mine abolutte favorittspill til tross for lignende feil, men jeg er fortsatt usikker på om VCS er verdt et PSP-innkjøp da det ikke er mye annet som frister på konsollen. Og kanskje spesielt siden jeg fortsatt tror at det er mulighet for en PS2-konvertering til våren, selv om Rockstar så langt har benektet dette.

CyberK

Finner ikke på noe.
Vel, jeg fant at Liberty City Stories fint kunne måle seg med GTAIII på de fleste områder. Det eneste stedet der kameraløsningen var brysom, var systemet for drivebys i biler, som gjorde at du ikke kunne styre bilen mens du skjøt. (for det kan du nemlig på PS2)

99 røde ballonger. Jeg elsker det!

Trench_Rat

Sommerbildene våre
SITAT(Lodin @ 25.10.06, 16.26) 30321
Er det galt at jeg har lyst til å kjøpe meg en PSP og dette bare pga. ham? Ifølge Evil Avatar er han en av folka man får jobber av og. :elsk:

EDIT: Kem skulle trodd? Domestobot er egentlig bare en modda Nintendo R.O.B. :p

[/b]

I want to blow my source code all over your face :p fyfaen som jeg digger Laslo's radio show :elsk:

Så, noen som har lyst å si litt om spillet? Vice City er et av de spillene som har gitt meg absolutt mest glede gjennom tidene, kanskje fordi det var det første Grand Theft Auto jeg spillte skikkelig? Da var jo alt nytt og spennende med all friheten og mulighetene (for meg), herlig åttitalsstemning og rå humor.

Husker at før dette kom var det "bekreftet" et mye større spilleareal? Syns kartet ser helt likt ut som gamlebyen, etter det jeg har sett... og hvordan er spillet, mener dere? Begynner formelen å bli gammel, kanskje?

Så, si noe. Noen må vel ha spillt det. Jeg driter i anmeldelsene, jeg vil høre hva spillegalfolket har å si!