GTA: San Andreas

Jeg har enda ikke spilt GTA: SA. Så jeg tok enda et forsøk på GTA: Vice City, og forsøkte hardt å like det. Etter to timer var jeg så drittlei at jeg ikke kommer til å gidde SA. Ganske enkelt. Sammenlignet med Halo 2 og Half-Life 2 er GTA: SA et hundre prosent underlegent og uinteressant spill.

Jeg er 0% på vei. Skyt meg.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@17.11.2004, 01.51
Er dere ikke over GTA San Andreas ENDA?

*oppgitt*

:p
136326​
Noen av oss liker å ta litt god tid (og er heller ikke så veldige gode, så det går ikke så fort unna i svingene). :(

Shadar: Vi vet du liker å heve deg over oss andre, men «underlegent og uinteressant» var kanskje litt drøyt?
 
Det er min mening, likefullt som du mener at OutRun 2 ikke fortjener karakteren jeg gav det. Bare fordi et spill er stort og har mye innhold, er det ikke bra. OutRun 2 er lite, og har knapt, men genialt innhold. Samme med Gradius V. Det er hva som gjør spillene gode i mine øyne. Jeg tillater meg å uttrykke min mening ovenfor et spill som jeg mener ikke fortjener oppmerksomheten det får.

Hvorfor jeg ikke liker GTA:

1) Dårlig styring, både til fots og i bil: dårlig sikting, uforutsigbar respons på tastetrykk, fullstendig uforutsigbare og tungstyrte biler, som ikke oppfører seg slik du forventer utifra utseende og "feeling".

2) Kjedelig og pregløs verden, en generisk stilisering av ulike tidsidealer, som ikke gir meg noen ting som helst. Vice City er bare tom og kjedelig, GTA3 slår meg som generisk og kjedelig, men med mer "liv" enn Vice City.

3) Elendig grafikk, som ikke blir bedre av den lave frameraten, som for min del gjør spillet nesten uspillelig. Også her er stiliseringen til dels feilslått, med en grafisk stil som først og fremst blir inattraktiv heller enn stilisert under sin simplistiske stil.

4) Oppdragene er VELDIG sporadisk inspirerte; ofte må man tråle gjennom oppdrag etter oppdrag etter oppdrag med generiske mål og generisk presentasjon, før du kommer til de virkelige godbitene. Drep halvparten av oppdragene, og gjør dem kortere. Sørg for at alle oppdragene er små eksplosjoner og moro og oppfinnsomhet istedet for å smøre de gode ideene utover altfor mye handling som ikke fører noe steds hen.

Ikke si at "du kan ikke si det, for du har bare spilt Vice City og GTA 3!!". Det er tøys. Dere kjøpte, og likte, GTA: SA på grunnlag av erfaring med GTA3 og VC. Om jeg ikke likte de to, kan jeg ikke forstå at jeg skal like dette heller. Min mening.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Ja, selvsagt skal du få ha din egen mening, men jeg synes bare du tok for hardt i. Du har tydeligvis litt andre krav til hvordan et spill skal være enn de fleste andre, og det er helt greit.
 
Jeg kunne gjerne fortalt en mengde med ting på FPS sjangeren jeg ikke liker også. Tørt, ensformig, totalt blottet for spilleglede, kjedelig, ubrukelig synsvinkel som bare er en glorifisert "se-gjennom-kikkert" vinkel, ingen som helst mulighet til å identifisere seg med personen - med mindre det er et RPG i likheten med Morrowind, men som likevel lider av veldig mange av manglene til et FPS.

Samt... kjøretøy... i FPS... funker rett og slett ikke. Men så er det vel ingenting som funker i FPS for meg heller da.

Jeg foretrekker GTA. Slowdowns klarer ikke ødelegge spillegleden min så mye. Man klarer alltids å finne negativt med spill, problemet ligger vel i det å faktis sitte å tenke over de. Det gjør jeg sjelden.
 
Runna det i forrige uke og det er ikke tvil, detta er Game of the year. HL2 er sinnsykt bra og jeg gleder meg som en unge til Vampire, men ikke søren om de slår SA. Har ikke hatt det så gøy med et spill siden Vice.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
... Og det er egentlig det eneste som betyr noe. Hvor morsomt det er å spille. Alt annet kommer i andre rekke, eller som en bonus hvis det er positivt.
 
Shadar: Jeg likte GTA 3, ikke Vice City (unntatt musikken), men jeg koser meg ordentlig med San Andreas. Prøv å lån det av noen da vel, så kan du hate det med god samvittighet.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Jeje, da har jeg fått tatt det siste oppdraget i San Fierro også ;) Siden jeg nå har fått en telefon fra Mr Toreno (tror det er han) eller noe som ber meg om og komme til ranchen hans, i Las Ventrua delen Men men jeg tror jeg ska gjøre meg helt ferdig i San Fierro først, før jeg tar turen bort til Las Ventura. Siden jeg nettopp har kjøpt den bilforetningen.
 
Opprinnelig skrevet av JINsama@15.11.2004, 21.46
Noen her som har 100% ennå eller?
135867​
Bedre spørsmål: Noen som har fått 100% på ærlig vis? Det tror jeg er ganske få.

Har spilt til 86% ferdig jeg nå, og jeg er lei. Er mest bare småting igjen som krever mye leting og tålmodighet. Det er ikke moro, så pokker heller om jeg sliter meg gjennom det bare for å få 100%. Og ty til hjelpemidler skal jeg ihvertfall ikke. Drygt hadde det blitt uansett.

Men jeg fikk mange timer ut av det. Knallspill!
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@17.11.2004, 17.29
Jeg har enda ikke spilt GTA: SA. Så jeg tok enda et forsøk på GTA: Vice City, og forsøkte hardt å like det. Etter to timer var jeg så drittlei at jeg ikke kommer til å gidde SA. Ganske enkelt. Sammenlignet med Halo 2 og Half-Life 2 er GTA: SA et hundre prosent underlegent og uinteressant spill.

Jeg er 0% på vei. Skyt meg.
136552​


Tro meg du kan bli rimelig lei av de japanske shump spillene som du og de 3 vennene dine i Tokyo spiller.
 
Opprinnelig skrevet av ak74u+19.11.2004, 09.15-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@17.11.2004, 17.29
Jeg har enda ikke spilt GTA: SA. Så jeg tok enda et forsøk på GTA: Vice City, og forsøkte hardt å like det. Etter to timer var jeg så drittlei at jeg ikke kommer til å gidde SA. Ganske enkelt. Sammenlignet med Halo 2 og Half-Life 2 er GTA: SA et hundre prosent underlegent og uinteressant spill.

Jeg er 0% på vei. Skyt meg.
136552​


Tro meg du kan bli rimelig lei av de japanske shump spillene som du og de 3 vennene dine i Tokyo spiller.
137706​
[/b]
Idet jeg er nådig, velger jeg istedet å gi deg en :kos:. Kos deg med GTA: SA. Jeg skal spille Half-Life 2, deretter litt Halo 2, før jeg kicker back med en litt Vampire - The Masquerade: Bloodlines, og det er jammen på tide å bli heeeelt ferdig med Planescape Torment også, før jeg gir meg i kast med Paper Mario 2 og Pikmin 2.

Var det noe mer?
 
Javel.

Da har også jeg endelig fått de skitne hendene mine i GTA San Andreas, og jeg storkoser meg med spillet. Oppdragene er mer varierte og større siden sist, den nye stilen fungerer bra, historien er artig og musikken er like god som alltid. Dessuten liker jeg de nye tingene i spillet, BMX-sykkelen er vel den umiddelbare favoritten. Spillet er større enn noensinne, og bare Los Santos virker evig større og mye mer levende enn Vice City. Så absolutt et spill jeg vil spille lenge forover.