GTA: San Andreas

SHDR

Gullmedlem
Hva angår ragdoll-ryktene, så føler jeg meg tvunget til smile litt lurt, og si "Hva var det jeg sa?"

Edit: etter faktisk å ha sett traileren er jeg egentlig litt usikker ... de kroppene fløy visselig litt ragdoll-aktig, men før jeg har sett hvordan de lander er det vrient å si noe fornuftig. Again: ragdoll er selve buzzwordet for tiden, sammen med normal maps og real-time dynamic geometry stencil buffering, det ville være veldig rart om Rockstar utelot det ...

Hvilke andre PS2-spill bruker ragdoll? Hitman 2 og 3, og hvilke andre?
 
Angåede det Ragdoll greiene. så har jo fler og fler spill begynt med Ragdoll. og det er jo mye kulere med ragdoll enn vanlige posisjoner og slikt. men jeg fornemmer og ha lest på en ''confirmed'' liste over ting som SKAL være med, at Ragdoll var der... hmm...

og Second sight vis noen lurte på har ragdoll :p
 

Kilik

Lokal moderator
Overraskende at de valgte en såpass ukjent fyr. Kun 7 treff på Google. Det vil nok forandre seg...

Forresten, Sweet Johnson i traileren høres ut som Ice Cube...
 
DMX har en ganske cripsy ghetto macho aktig stemme. Hadde passa ganske bra.
 

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Seadog@28.09.2004, 13.39
Angåede det Ragdoll greiene. så har jo fler og fler spill begynt med Ragdoll. og det er jo mye kulere med ragdoll enn vanlige posisjoner og slikt. men jeg fornemmer og ha lest på en ''confirmed'' liste over ting som SKAL være med, at Ragdoll var der... hmm...

og Second sight vis noen lurte på har ragdoll :p
109589​
This I know. Sitter og spiller det nå om dagen. Det er rimelig pysete ragdoll også ó.ò Men bedre enn ingenting, om GTA:SA får slik ragdoll tror jeg ingen hyler og skriker over det. Praktisk talt alt er bedre enn de stusselige dødsanimasjonene fra de to forrige spillene.
 
M

maffakka

Gjest
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@28.09.2004, 22.40
DMX har en ganske cripsy ghetto macho aktig stemme. Hadde passa ganske bra.
109896​

ja, kansje men jeg synes dj pooh passer bedre
 

Lodin

Der Waaaah
Riktig.
Og nå på tide med noe helt annet.

http://www.gtasanan.com/news/index.php

So How Big is San Andreas?
Posted by illspirit at 01:10. Category: General

So, yea, lately there's been a lot of talk about how big the San An map really is. Not to mention plenty of people posting absurd comparison maps on message boards all around the intrawebnet. You know, the ones with like fifteen Vice Cities placed end-to-end across the map. Maps which, after doing the math, would end up with cars in the Vice City overlays being about the size of toy Matchbox cars in contrast to San Andreas.

It is into this melee of theoretical cartography I now enter in hopes putting idle speculation, rants, and worries to bed...

Right, so, if you look at the official site, navigate into any of the various districts around the map, and mouseover a point-of-interest. The location name, time, and some coordinates should then pop up on the top left of the Flash movie. If one was to take these very coordinates, locate them within (or in some cases outside of) Vice City's game world using a 3D map editor, then scale the known San Andreas map to match, the results would look something like this:

Without boring everyone to death with details about bilinear pixel resizing, 3D world-space bounding boxes, and area triangulation equations in Euclidian geometry, I can say that, within a margin of error of less than 2%, that this overlay map is dead-on given the array of coordinates at my disposal.

The only question that remains really, is whether or not the cooridinates on the Flash map are in fact from the game, or just something the web design team at Rockstar threw in for fun. Judging by the width of the streets on the maps, it would appear the coord's are correct. For if the numbers were something collectively pulled out of thin air by the web team, the chances of them scaling this closely would be quite negligible. Mind you, this map comparison has not been confirmed by Rockstar, and is only based on my knowleged earned from years of experience modding the GTA series.
http://illspirit.com/images/sananscalev2.jpg
 
Posted 25/09/2004 14:03:36 by Chris Stead

Q: Since you saw the map... Something since it was said that San Andreas was four to six times the size of Vice City I've been saying (and arguing) that what is meant is that it's that much larger in its dimensions and not just four to six Vice Cities put together, though if it was I'd suppose that it wasn't just the land area but water as well. So yeah, the question is, in which was is San Andreas larger than Vice City?

A:Well, in terms of how many vice cities you could fit into the map of SA, it is far more than 6…probably 10. But obviously there are inconsequential components of desert, countryside and ocean. Each of the man cities is the same size as Vice City. Then there are 12 small towns scattered around the world, which probably add up to about another half a VC. Add all the stuff in between and I reckon 5 times the size of VC is an accurate summation.

Chris Stead er en skribent for GamePro og har sett spillet i action. På bildet Lodin linka til virka jo San Fierro knøtt liten i forhold til Vice City. (De skal liksom være like store).

Chris Stead tar imot spørsmål om spillet.
 
Når det virker som det er mulig å lage så ekstremt store spill, med så mange detaljer og muligheter, hvordan kan da drittspill oppstå såpass lett? Det har jeg virkelig problemer med å forstå. Ta spillet Tigershark jeg kjøpte til PS1, som man fikk kjøpt samtidig som FF7. Rare greier. Uansett, så er det vel ikke lang tid til gta:SA kommer, og det blir bra greier. ^_^