GtA vs Halo 2 vs HL 2 vs Metroid prime: echoes

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Shadar@27.11.2004, 15.17
Jævlig morsomt du skulle si det, ettersom du er så stor fan av Half-Life 2, et av de aller mest lineære spillene noensinne. Der gjør du ikke like mye som prinsen, engang, og med mye mindre spenstige lokaler enn hva han forserer. Så ikke prøv deg. Frihetsgreiene er bare tøv; det er spillbarhet som gjelder, og både Prince of Persia og Half-Life 2 har masser av nettopp det.
141871​
Det kan ikke sammenlignes, da puzzles i Prince of Persia gjøres HELT LIKT hver gang. I Half-Life 2 har man utallige fremgangsmåter for å nedkjempe fiender. Ser du forskjellen?

I Prince of Persia kommer man til forskjellige feller. Eks; Ved en felle lærer man seg å trykke "X" på dét og dét tidspunkt. Når man ser et slikt hinder en annen gang vet man nøyaktig hva man skal gjøre. Man gjør det samme (trykker på en knapp/knappekombinasjon) hver gang. Veggløping kunne vært morsomt, hvis det ikke hadde vært predefinert hvor langt man skal løpe på veggen. Alt i spillet føles predefinert. "Her skal du trykke X, her skal du trykke O". Det var en dårlig spillopplevelse, med litt eyecandy og god kontroll.
Møkkakjedelig i mine øyne.

SHDR

Gullmedlem
I Half-Life 2 har du to valg: skyte, eller kaste. Jeg synes ikke det er allverdens heller. Greit at du ikke liker Prince of Persia, men du kan ikke kalle det lineært, og derfor kjedelig, og samtidig mene at Half-Life 2 er fritt og åpent. Prince of Persia er en smooth og koselig opplevelse, litt kjipe kamper fra tid til annen, men det er det første plattformspillet jeg har klart å ha det skikkelig, skikkelig moro med siden ... tja, omtrent Super Mario 64.

ja, jeg har aldri spilt prince of persia 1 eller 2, men alle de store bladene skriver at prince of persia 1 er et kvalitetspill av de sjeldne. Så dette er uten tvil et bra spill. Men kan ikke akkurat si at 2-eren har høstet gode kritikker akkurat da :p

Jeg har alle sammen, men ingen av de topper lista over spillene som har fått høyest rotasjon i mine konsoller (selvom HL2 kommer farlig nær). Mine to favoritter denne høsten er Battle out of Hell og NFSU2. Og ja, jeg er glad i billig underholdning. Skyt meg.

Jeg har Halo 2 og HL 2 men regner med at prioriteringslista til slutt vil se slik ut.

1. Halo 2
2. Metroid prime 2
3. Half life 2
4. GTA SA

Opprinnelig skrevet av Shadar@28.11.2004, 18.55
Nei, faen, Dan ... der tok du meg! Det fikk 8,6 på IGN, hvilket jo er realt søppel. Ikke glem, folkens, at ingenting er bra om ikke det er over 9! Average ratio på 89% fra Gamerankings.com er jo også skamdårlig.

Hold kjeft, gutt. Og snakk når du har noe fornuftig å si istedet.
142570​
Synes nå du tok litt hardt i der, og fornuftig sagt synes jeg faktisk det var. Kanskje jeg skrev det innlegget fordi jeg har andre kilder hvor jeg har poengsummene fra. I gamereactor fikk det 7 av 10, mens eneren fikk 9 eller 10 av 10, så der har nok ikke du lest nei. Jeg for min del synes at over 8 ( dvs 8, 9, og 10) er et bra spill, noe ikke 7/10 er. jaja, kom og si nå at gamereactor er et søppelmagasin du, noe du hadde sagt, 100% sikkert, fordi du er så forbannet patetisk med alt det der "Prince of persia er det beste spillet, og bedre enn Half life 2", noe det pokker meg ikke er, for half life 2 høster nærmest 6-ere og tiere overalt, og da må du bare innse at det er mye mer genialt og revolusjonerende enn det prince of persia tullvasset ditt.

Jeg har pokker meg ikke lyst til å starte noe fight her, men at du slenger sånt drit som : "hold kjeft gutt. Og snakk når du har noe fornuftig å si istedet", bare fordi at jeg sa at jeg ikke hadde lest noen gode anmeldelser av spillet, tolererer jeg ikke, selv om du er forumansvarlig eller hva du nå er.

daniman og shadar, spill får forskjellige kritikker hvor enn du går, se for eksempel på kirbys air ride, noen skamroste det, og noen var mer negative til det...slik er det.

vel, av de spilla har jeg metroid prime 2, fantastisk bra spill, har bare gjort unna 4% av spillet men kan allerede si at det er et kongespill.
half life 2 og GTA:SA har jeg ingen interresse av, men hadde kjøpt halo 2 hvis det var til GC, eller jeg hadde x-box. prince of persia 2 får jeg vente å se om jeg kjøper, tenkte på å kjøpe eneren, men kjøpte heller splinter cell(eneren), angrer ikke. men uansett, det har vært en fantastisk spillhøst, kommer til å være lenge til neste spillhøst av samme kvalitet

SHDR

Gullmedlem
dan the man: Gamereactor er et søplemagasin. Men det vet vi allerede.

Half-Life 2 er forresten omtrent like revolusjonerende som Doom 3; det er morsomme greier, men jeg vil faktisk påstå at Super Mario World 2: Yoshi's Island har mer innovativ bruk av fysikk enn hva Half-Life 2 har, og vet du hva? Jeg har helt rett! Jeg har ikke erklært Prince of Persia det beste spillet noensinne, og jeg kommer nok heller aldri til å gjøre det; jeg bare påpeker at Novastrum er blendet av Havok2 og dermed ikke klarer å se objektivt på Half-Life 2. HL2 er morsomt det, men det er ikke det beste spillet noensinne. Temmelig langt fra.

Jeg er ikke forumansvarlig. Jeg er han som påstår at han har peiling på spill.

Novastrum

Feminist-elitist
Nå er du veldig usaklig. Jeg liker Half-Life 2 pga. helheten, ikke enkeltkomponenter som grafikk og fysikk. Spillet mangler en del, og det kan jeg også se, men helheten er så og si perfekt. Spillet er en opplevelse uten like, og på mange måter revolusjonerer det FPS-sjangeren. Forøvrig er jeg ikke like opphengt i revolusjon som deg, jeg er fornøyd så lenge spillet er veldig bra. Og det er nettopp det det er. Prince of Persia er ikke det. (vi snakker nok preferansekræsj igjen.)

Super Mario World 2 har ikke særlig mer innovativ fysikk iforhold til, la oss si Major Havoc, og det kom i 1983.

Opprinnelig skrevet av Shadar@29.11.2004, 17.18
dan the man: Gamereactor er et søplemagasin. Men det vet vi allerede.

Half-Life 2 er forresten omtrent like revolusjonerende som Doom 3; det er morsomme greier, men jeg vil faktisk påstå at Super Mario World 2: Yoshi's Island har mer innovativ bruk av fysikk enn hva Half-Life 2 har, og vet du hva? Jeg har helt rett! Jeg har ikke erklært Prince of Persia det beste spillet noensinne, og jeg kommer nok heller aldri til å gjøre det; jeg bare påpeker at Novastrum er blendet av Havok2 og dermed ikke klarer å se objektivt på Half-Life 2. HL2 er morsomt det, men det er ikke det beste spillet noensinne. Temmelig langt fra.

Jeg er ikke forumansvarlig. Jeg er han som påstår at han har peiling på spill.
143132​
OK, greit. Og jeg tar selvkritikk for å bare se på anmeldelser. Men for å si det slik: half-Life 2 er jo et bra spill. Og det kan ingen ta ifra det. Jeg har ikke spillt noen av spilla, og baserte menigene mine på et så ubetydelige magasin som gamereactor, og har fått inntrykk av at Half-Life 2 er et av de beste gjennom tidene. Men det tar jo ikke Yoshis island da, det er jo kongespill :tommelopp:

men det står jo "ansvarlig" en plass rundt nicket ditt <_<

Har så og si fullført alle av de fire store og ville rangere dem slik
1. Half-Life
2. GTA: San Andreas
3. Meroid Prime 2

Halo 2 er så langt bak disse tre spillene i kvalitet at det vil være hånende mot dem å sammenligne med halo 2 ...

SHDR

Gullmedlem
men det står jo "ansvarlig" en plass rundt nicket ditt getlost.gif
Jepp. Jeg driver siden, altså forsiden. Forumet er bare en interesse. :D Gjorde nettopp ferdig Half-Life 2 nå, og slutten var svært delikat. Likte den evig godt, gav meg den gode følelsen av at Valve hadde turt å gå imot fansens forventninger, gav meg følelsen av at Freeman var et stort paradoks. Last free man, indeed ... like mye marionett som alle andre. Om ikke mer.

Opprinnelig skrevet av Novastrum@29.11.2004, 16.47
Forøvrig er jeg ikke like opphengt i revolusjon som deg, jeg er fornøyd så lenge spillet er veldig bra. Og det er nettopp det det er. Prince of Persia er ikke det. (vi snakker nok preferansekræsj igjen.)

Super Mario World 2 har ikke særlig mer innovativ fysikk iforhold til, la oss si Major Havoc, og det kom i 1983.
143158​
Og jeg som egentlig er mer interessert i en underholdende opplevelse ... uansett; Super Mario World 2 har ganske mye mer interessant bruk av fysikk i gameplayet sitt enn det aller meste annet. Det første spillet jeg kan komme på som bruker fysikk bedre er Gish, og det er vel ikke spillet folk har spilt mest. Og Major Havoc kan det ikke sammenlignes med, med mindre du mener Asteroids revolusjonerte vektorgrafikken. Det er forsåvidt sant, men det er så enkelt at det ikke kan sammenlignes med måten grafikk brukes på i dag. Super Mario World 2, derimot, krever at du manipulerer verdenen i forhold til fysikkens lover i en hel rekke partier. Du må bruke fysikken for å komme deg gjennom spillet, ikke bare som en gimmick eller som et våpen.

Ah, og forresten ... hva er det som ikke er bra med Prince of Persia? Bare sånn for å se om du klarer å se forbi dine egne skylapper.

Opprinnelig skrevet av Shadar@28.11.2004, 19.55
Nei, faen, Dan ... der tok du meg! Det fikk 8,6 på IGN, hvilket jo er realt søppel. Ikke glem, folkens, at ingenting er bra om ikke det er over 9! Average ratio på 89% fra Gamerankings.com er jo også skamdårlig.

Hold kjeft, gutt. Og snakk når du har noe fornuftig å si istedet.
142570​
Dette understreker jo bare posten min for en tid tilbake om at folk må ha over 9 for å i det hele tatt vurdere tenke på spillet.

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Shadar@29.11.2004, 19.03
Ah, og forresten ... hva er det som ikke er bra med Prince of Persia? Bare sånn for å se om du klarer å se forbi dine egne skylapper.
143240​
Spillet er i og for seg bra, men ikke veldig bra. Jeg har forklart hvorfor jeg ikke liker det, og det med forholdsvis små skylapper. :flau:

Godt du likte slutten, så er vi enige i noe. :kos:

Nesten ferdig med særimne. Åh Gud, hvor herlig. Emnet er blitt bedre enn jeg noensinne har drømt om, og det uten alt arbeidet jeg har hatt mareritt om.

Har samtlige av spillene hvis mans er bort fra San Andreas, som jeg låner akkurat nå.

1- Metroid Prime 2
2- Half Life 2
3- GTA San Andreas
4- Halo 2