Guitar Hero 2 [PS2, X360]

Kunne vært verre pris. Fullt levart med tanke på menden tid man bruker på låtene. Men på tide å forflytte meg vekk fra pc'en og bort til 360'en og prøve meg mer på den gitaren.
 
Det er mulig å kjøpe en stand-alone gitar til xboxen slik at man faktisk kan spiller 2-player? Han kisen bak skranka på spaceworld sa at jeg måtte ikke regne med at det kom med det første. Hva i helvete?
 

K999

Keystone State Of Mind
Det er mulig, ja. Men er ikke så lett å finne, jeg har ikke funnet en extra-gitar enda, så jeg regner med at en må bestille fra USA/Japan eller noe i den duren.
 
D

Deleted member 91

Gjest
K999 prater piss - det er ikke mulig, ihvertfall ikke ennå. Når det blir det, kan du regne med å finne det på redoctane.com først.
 

K999

Keystone State Of Mind
Det er vel mulig fra starten av da? Det er vel bare jeg som trodde de solgte kontrollene med engang?

eks: Det skal vel gå ann å kjøpe ny guitar nå, hvis du kjøper hele pakken og har 2 spill. Da vinner du jo?
 
Latterlig at det ikke finnes gitarer å få kjøpt seperat.
Har heldigvis en kamerat som også har kjøpt spillet.
Men jeg vil også ha to gitarer stående hjemme til party bruk \m/
 

K999

Keystone State Of Mind
Ifølge Nicholas så er det det som er tingen, seperate gitarer til GH 2 Xbox 360 versjon har ikke komt ennå.
 

K999

Keystone State Of Mind
I håp om at noen fortsatt spiler GH 2, så tar jeg frem emnet igjen.
Nå selges det enkelt gitarer til 360 versjonen, jeg kjøpte en ekstra gitar i går, og hadde det veldig morsomt med en kamerat. Gitaren kosta meg 450kr på EBgames, så det er minus 350kr for spillet. Løp og kjøp!
 
Noe jeg lurer på før jeg eventuelt investerer i en ekstra gitar: Kan man bruke gitaren/gitarene til GH 2 til det kommende Rock Band? Og videre kan man da igjen bruke en av gitarene i GH 2 som bassgitar i Rock Band? Noen som vet noe om dette?
 

K999

Keystone State Of Mind
Burde da fint gå ann, siden Xbox 360en bruker uansett usb-kobling på gitarene. Eneste er at gitarene til Rock Band/GH3 er trådløse.
 
SITAT(KapteinOlimar @ 22.07.07, 18.02) 74477
Noe jeg lurer på før jeg eventuelt investerer i en ekstra gitar: Kan man bruke gitaren/gitarene til GH 2 til det kommende Rock Band? Og videre kan man da igjen bruke en av gitarene i GH 2 som bassgitar i Rock Band? Noen som vet noe om dette?
[/b]
Yup. Rock Band er designet slik at du kan bruke X-plorer gitarene både som bass og gitar. Nå har Rock Band gitarene et ekstra sett knapper helt nederst på halsen, men disse har ingen ekstra funksjon, tror jeg. Du vil i hvertfall ikke tape noe på å bruke X-ploreren.
 
D

Deleted member 91

Gjest
De eneste gitarene som er bekrefta fullstendig universale er Guitar Hero II-gitarene, ettersom begge spilla videreutvikles fra den. En av folka som jobber på Rock Band henger på SA, og ifølge ham så er det like stor sannsynlighet for at GHIII-gitaren og Rock Band-gitaren funker om hverandre som det ikke er det: De har ikke lagt inn noen sperre for GHIII-gitaren, så med mindre de som mekker GHIII har forandra noe på systemet, så burde det funke strålende på Rock Band. Rock Band-gitaren er heller ikke noe annerledes i prinsippet, og burde da også funke på GHIII, med mindre de har lagt inn en sperre for Rock Band-gitaren der. Han har heller ikke testa GHII med Rock Band-gitaren, men trodde at det mest sannsynlig fungerte. Her er ihvertfall en fin liten oversikt over hva vi er sikre på, courtesy of goonsene på Something Awful:



Redigert: Det er som Karl sier: Ekstraknappene på Rock Band-stratten har ingen ekstra funksjon annet enn at det ser kulere ut. Men! Rock Band har låtene delt opp i seksjoner, og når du er inne i et soloparti kan du tappe og HP/PO fretsene - dvs. at du slipper å "slå" strengene, men heller bare trykker på fretsene. Dette kan gjøres på både de nederste og øverste fretsene.
 
SITAT(K999 @ 21.07.07, 13.51) 74358
I håp om at noen fortsatt spiler GH 2, så tar jeg frem emnet igjen.
Nå selges det enkelt gitarer til 360 versjonen, jeg kjøpte en ekstra gitar i går, og hadde det veldig morsomt med en kamerat. Gitaren kosta meg 450kr på EBgames, så det er minus 350kr for spillet. Løp og kjøp!
[/b]
Er dette noe offisielt? Har vært innom Expert og Elkjøp, de hadde bare spill og gitar.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Kan muligens bare være noe EB Games selger, ekke sikkert alle kjedene selger sånna løse gitarer. Eller kanskje du må spøre etter det :p
 
Joda, det finnes standalone-gitarer til XBOX 360, leverandøren, Pan Vision (kukhoder), har dem ihvertfall.
 
SITAT(Halky @ 25.07.07, 19.24) 74810
Kan muligens bare være noe EB Games selger, ekke sikkert alle kjedene selger sånna løse gitarer. Eller kanskje du må spøre etter det :p
[/b]
Jeg gadd ikkje å spør, det var kø langt ut i butikken, og alle andre var rimelig opptatt, og jeg hadde et lite tidskjema å holde selv. Men det er ikke noe på nettsidene til Elkjøp uansett, så tviler på de har det inne. :(