Guitar Hero 2 [PS2, X360]

#21
sant sant, men jeg hadde blitt veldig skuffet av å høre f.eks laid to rest med noen andre enn Randy Blythe:sukk:
 
#22
SITAT(Maximum @ 26.11.06, 15.39) 37116
Er guitar hero sånn at det ikke er bandet som synger? Men et fuck up cover band?
[/b]
De aller fleste er cover, ja. Ikke John the Fisherman av Primus og Stop av Jane's Addiction, dog, det er master-utgavene. Og de aller fleste coverene er veldig bra. Med trykk på veldig. Men så har du de sangene hvor folket rett og slett ikke har funnet riktige sangere til å gjøre vokalen som selvsagt er veldig synd. Instrumental-delene sitter som støpt i alle sangene da og det er jo det som er viktigst.

Har blitt helt hekta på Misirlou nå. Har bare tre stjerner på den, men føler at jeg begynner å nerme meg fire. Dæsken døtte den er kul å spille på expert.
 
#23
Sto og spilte det en times tid på Spiderman i går..skal nok kjøpe det når jeg får lønning!

Ikke like morro som å virkelig spille gitar, men rocke stjerne følelsen kan ikke sammenlignes ^^
 
#24
De cover-vokalistene på 1'ern høres mer ut som originalene, enn de gjør på 2'ern. har nå klart 180.000 poeng på mother og 195.000 på heartshaped box på hard. Dette spillet er konge!

Noen andre som har noen fete rekorder eller? =D
 
#25
Er det noen som har noen updates om GH2 til Xbox 360? Når kommer det? Nye sanger? Blablabla?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#26
Vi veit fortsatt bare Q1 2007, dessverre. Harmonix har ihvertfall mer eller mindre bekrefta at nedlastbare låter er go, i det minste.

PS: Skjer'a Buku?
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Vet ikke noe. Alt som er bekrefta er fra Harmonix at det er en ledning og ikke en antenne på bunnen av gitaren.
 

Kilik

Lokal moderator
#31
Så nettopp reklame på MTV om at trådløs versjon kommer "early 2007". For PS2 altså.
 
#32
Jeg tror det står "game and guitar controller" nederst på boksen hvis det er det dere prøver å tyde.

Uansett, jeg fikk spillet til jul, og startet rett på ekspert selfølgelig ^_^ (er ferdig med GH1 på ekspert), og sliter nå med de fire siste sangene, som er Hangar 18, The Beast and Harlot, Institutionalized og Free Bird. Sistnevnte der får jeg jo ikke prøve før eg har greidd de andre siden det er en encore sang, men Misirlou som også er i den 8. gruppen var grei skuring, men jeg sliter litt med solo delen i hver sang.

Mine favoritter av de "obligatoriske" er:
* Misirlou
* Carry Me Home
* Carry on Wayward Son
* Killing in the Name
* Last Child
* Jessica
* Laid to Rest

Og av de ekstra sangene som jeg foreløpig har testet så er det:
* Thunderhorse
* Trogdor

Jeg kommer nok til å slite med de siste ekspert sangene en stund til, jeg husker hvor mye jeg slet med Bark at the Moon og Cowboys from Hell i eneren.
Men dette er ett veldig bra og fengende spill.

Men jeg har hørt at det var planlagt å lage en treer, men det har nå blitt avlyst. Noen som vet noe mer om dette?
 
#34
Tviler sterkt på at Activision kjøpte opp RedOctane kun for å gi ut GH2. Forvent mange, mange flere spill.

(Men hvorfor kommer ikke Xbox 360-versjonen med trådløse gitarer når de snart slipper tilsvarende gitarer til PS2?)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#35
Deeet er faktisk fordi Microsoft er noen horer når det kommer til trådløst utstyr til 360: Det er mer eller mindre slik at de vil ha monopol på alt trådløs. Det er derfor alle third-party ratt og pedaler har ledninger - samme med kontroller og padder. Forhåpentligvis skjønner de at de skyter seg selv i foten akkurat ved GHII, men jeg regner egentlig ikke med det.
 

Lodin

Der Waaaah
#36
SITAT(Xenon @ 07.01.07, 14.57) 45709
Men jeg har hørt at det var planlagt å lage en treer, men det har nå blitt avlyst. Noen som vet noe mer om dette?
[/b]
:eng101: De ville lage et nytt Frequency\Amplitude til PSP, men fikk pent beskjed om å pelle seg tilbake til gitarbenken.
 
#37
jaja, da var det 18 timer siden jeg rundet spillet på Ekspert XD .
Jeg syns selv at jeg var sinnsykt heldig på Freebird, som jeg greide på andre forsøk, og det blinka rødt på ROCK meteret på slutten av hver solo, men jeg greide det.
Dette gav meg muligheten i å kjøpe en krigsøks som blir brukt som gitar, litt VEL Manowar spør du meg, men det er vel bare tøft.

Uansett så er målet mitt nå å få spille ferdig alle ekstra sangene, og få 5 stjerner på ekspert på alle sangene, noe jeg aldri kommer til å gjøre, men det er da kjekt å spille litt av og til selv om jeg på en måte er ferdig.
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Stygge rykter vil ha det til at 360 utgaven slippes i Mars i statene. Veit ikke om det holder fisk eller gjelder for Europa da.
 
#39
http://www.dagbladet.no/kultur/2007/01/10/488408.html

Dagbladet har en liten artikkel om 360-utgaven, med noen nye låter:

# Billion Dollar Babies» - Alice Cooper
# «Hush» - Deep Purple
# «Dead!» - My Chemical Romance
# «Life Wasted» - Pearl Jam
# «Rock N Roll Hoochie Koo» - Rick Derringer
# «Salvation» - Rancid
# «Possum Kingdom» - Toadies
# «The Trooper» - Iron Maiden

THE TROOPER! Jeg blir nok nødt til å kjøpe dette til 360 også, bare for å kunne spille The Trooper.
 
#40
Hvor knall hadde det ikke vært om det hadde blitt mulig å laste ned norske sanger via live. F.eks. at noen ifra norge på oppdrag for harmonix gjør norske sanger tilgjengelig via live. Jeg hadde gitt hele verden for å spilt splitter pine av dum dum boys. Det gir gøyale muligheter for xbox360 versjonen av guitar hero dette karer.