Guitar Hero

#1
Gamespot Review - 9.0

Dette så faktisk veldig moro ut, og jeg vurderer å skaffe meg dette. Men hvor får jeg tak i det? DVDBoxOffice, VideoGamesPlus og Play-Asia har ikke lagt det ut for salg, så hvor skal jeg lete da? Kanskje TBCgames kan få tak i det ... Da blir riktignok prisen noe høyere, men det er sikkert verdt det (om den ikke blir for høy).

Noen andre som får lyst på dette, eller har planer om å skaffe seg dette?
 
#2
EBgames.com har det.
Må få skaffet meg det selv, bare litt problematisk at PS2en min er PAL :(. Det finnes ikke noe Freeloader for PS2 heller?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
SwapMagic + Slidecard for the win, kompis. :)
 
#4
EBgames.com tar hele US $32 i frakt (for varer under US $100) til Norge, og pakken med Guitar Hero koster visst enda US $10 i frakt fordi pakken er så stor. I tillegg må man regne med toll og gebyrer og sånt. Med andre ord blir det ganske dyrt ...

Tror jeg skal høre med TBCgames om de får det inn, eller har muligheten til å få det inn.

Redigert: Ringte TBCgames i sta, og de kan skaffe det, men jeg får svar først i morgen om pris og sånt.
 
#5
Øhm.... Hvorfor ikke bare spille vanlig gitar? Det er jo mye fetere.. Kan du spille det du vil også... Selv om jeg likte at de hadde med Ziggy Stardust
 
#6
Det er ikke en gitar-simulator, det er et rytme-spill. Det kan rett og slett ikke sammenlignes med å spille gitar.

Yeti:
Takk for tipset, men passer Slidecard med den lille PS2en? Har sett noen nettsider som selger disse i en pakke, men vet ikke helt hvem jeg kan stole på, noen forslag?[/lat]
 
#7
Øhm.... Hvorfor ikke bare spille vanlig gitar? Det er jo mye fetere.. Kan du spille det du vil også... Selv om jeg likte at de hadde med Ziggy Stardust
[/b]
Jeg har vært innom vanlig gitar ... Men jeg har aldri motivert meg til å lære meg det skikkelig. Er nok litt lettere å få til noe med Guitar Hero, og som Morbo nevnte, så er det ikke en gitar-simulator, det er et rytme-spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Takk for tipset, men passer Slidecard med den lille PS2en? Har sett noen nettsider som selger disse i en pakke, men vet ikke helt hvem jeg kan stole på, noen forslag?[/lat]
[/b]
Magic Switch heter det du bruker med PStwo. Jeg vet det finnes bundler for begge typene, så let litt rundt.
 
#10
Track list til Guitar Hero:
1.Opening Licks:
* Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock & Roll
* The Ramones - I Wanna Be Sedated
* White Zombie - Thunder Kiss 65
* Deep Purple - Smoke On The Water
* Bad Religion - Infected
2.Axe-Grinders:
* Black Sabbath - Iron Man
* Boston - More Than A Feeling
* Judas Priest - You Got Another Thing Comin'
* Franz Ferdinand - Take Me Out
* ZZ Top - Sharp Dressed Man
3.Thrash and Burn:
* Queen - Killer Queen
* The Exies - Hey You
* Incubus - Stellar
* Burning Brides - Heart Full of Black
* Megadeth - Symphony Of Destruction
4.Return of the Shred:
* David Bowie - Ziggy Stardust
* Sum 41 - Fat Lip
* Audioslave - Cochise
* The Donnas - Take It Off
* Helmet - Unsung
5.Fret-Burners:
* Jimi Hendrix - Spanish Castle Magic
* Red Hot Chili Peppers - Higher Ground
* Queens of the Stone Age - No One Knows
* Motorhead - Ace Of Spades
* Cream - Crossroads
6.Face-Melters:
* Blue Oyster Cult - Godzilla
* Stevie Ray Vaughan - Texas Flood
* The Edgar Winter Group - Frankenstein
* Pantera - Cowboys From Hell
* Ozzy Osbourne - Bark at the Moon
Bonus Tracks:
* Black Label Society - Fire It Up
* Graveyard BBQ - Cheat on the Church
* The Bags - Caveman Rejoice
* Boston's Upper Crust - Eureka I've Found Love
* Shaimus - All of This
* Anarachy Club - Behind The Mask
* Artillery - The Breaking Wheel
* The Acro-brats - Callout
* Drist - Decontrol
* The Slip - Even Rats
* Made in Mexico - Farewell Myth
* Din - Fly On The Wall
* Freezepop - Get Ready 2 Rokk
* Monkey Steals the Peach - Guitar Hero
* Honest Bob and the Factory-to-Dealer Incentives - Hey
* Count Zero - Sail Your Ship By
* The Model Sons - Story of My Love

Hjemmesiden til spillet: Guitar Hero
 
#11
Fikk spillet idag, og har oppdatert Track-List'a!
Detta spillet er genialt! Men det er insane vanskelig å vende seg av at det ikke er bare 3 buttons mer, som det var på Guitar Freaks. De som liker spill som Guitar Freaks/Drum Mania, Keyboard Mania, DDR etc.. de bør skaffe detta!
 
#12
Oh yeah..Judas Priest, Deep Purple, Jimi Hendrix og Black Sabbath er på lista. endelig har folk forstått hva skikkelig gitarmusikk er.


Dette spillet skal rett å slett skaffes. Spillergitar selv så dette blir nok sinnsykt gøy. (Ja, jeg vet at det kun er en lek og ikke en simulator)
 

Lodin

Der Waaaah
#13
For de som måtte lure så er den europeiske slippdatoen satt til syvende april. Det går rykter om at playlista skal få noen forandringer, men hva de går ut på vites ikke. :ehm...:
 
#14
Må nesten mekke en post å gratulere Gutti som har klart alle sanga på alle vanklighets gradene, rett og slett insane! Kudos! :tommelopp:
 
#15
For de som måtte lure så er den europeiske slippdatoen satt til syvende april. Det går rykter om at playlista skal få noen forandringer, men hva de går ut på vites ikke. :ehm...:
[/b]

Europe - Final Countdown hadde vært sinnsykt bøst og passende
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Okay, jeg har fått den europeiske utgaven av Guitar Hero i hende, har spilt cirka tre timer siden i går kveld, og... BARE STIKK OG KJØP DET. Så fort det er mulig. Steikemeg så artig. :D
Men: Litt kort (jeg er nesten halvveis i karrieremodusen etter tre timers spilling og flere omspillinger av låter bare for moro), og temmelig vanskelig å venne seg til. Dessuten er bare ikke gitaren så sabla god å holde i, den er alt for liten og alt for lite solid til å gi noen god motstand eller godt grep for voksne. Dette medfører at du lett får vondt i hånda eller skuldra etter en times spilling, cirka.

Men ellers: Fett. Som. Faen. Som man kan tenke seg, går det ut på å holde nede trykknappene for å danne de fargekodede kordene som skruller mot deg på skjermen, og trykke ned "strum"-knappen når notene når bunnen av skjermen, slik at du får poeng og bygger opp kombo-meteret ditt. Å bomme på notene fører til at "ROCK!"-måleren din går nedover, og om den går lavt nok taper du. Men, en liten twist: Dersom du treffer stjerneformede noter og trykker inn hendelen som jeg ikke vet hva heter, da bygger du opp Star Power-måleren din. Når den når over halvveis, kan du - get this - vende gitaren oppover for å aktivere Star Power. :D
Star Power gir deg opptil 8X komboer, økt poengsum og økt ROCK!-rating, så det er et mektig våpen og nøkkelen til virkelig store poengsummer.

Sånn til slutt vil jeg si at Guitar Hero er et knakende artig spill, som faktisk krever veldig mye av spilleren men som belønner deg rikelig.
Pluss at det er sabla artig faktisk å ha en gitar å spille luftgitar på. :p
 
#17
Jeg bestiller det etter all sannsynlighet på cdon. Det høres rett og slutt for fett ut til at jeg går glipp av det
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#18
Jeg bestilt på cdon for en uke siden, og nå står det på ordrestatus at varene pakkes, og det har det gjort i to dager nå! Det er meninga spillet skal komme i posten i morra! Faen ta, har dem ikke esker store nok til å sende spillet i? Gud så irriterende.

Btw, hvordan er avbestillingsmulighetene på cdon? Kan jeg bare la vær å hente pakka på posten, eller må jeg betale noe ekstra da? Har lyst på spillet i morgen, og alliance har det, men de skal ha en høvding for det :sukk:
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#20
Jaja, nå har de endelig fått sendt spillet, og med den flaksen jeg har så får jeg det sikkert ikke før på mandag. :(