Guitar Hero

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Okay, et par punkter til om Guitar Hero...
  • Alle låtene i karrieremodusen er coverlåter, bare bonuslåtene (som du ikke tjener penger for å spille) er originalinnspillinger.
  • Coverlåtene er sinnssykt bra laget, dog. Vokalistene ligner som regel veldig bra.
  • Jeg er to låter unna å runde det på Medium nå, etter cirka fem timers spilling.
  • Spillet krever MYE trening for å bli god. Jeg er fortsatt i startgropa, kan man si.
Ellers er det vel meninga at jeg skal omtale det snart, så dere kan jo følge med på en viss spillside. :p
 
#23
En kamerat av meg jobber i en Spaceworld-butikk her i Kristiansand, og han fikk låne med seg dette geniale spillet hjem i dag.
Selv har jeg gått rundt og fappet til spillet i flere måneder nå, så jeg satt i dag etter skolen og ventet spent etter en telefon som indikasjon på at han var hjemme.
Jeg tok turen ned, og etter en kort orientering med mini-gitarens finesser kan jeg si at spillet innfridde mer enn jeg forventet.
Vi gjennomførte spillet på easy modus (kun får å få litt trening), og akkurat nå sitter jeg her spent på at jeg i løpet av de neste dagene kan få min egen versjon av spillet. :D

Dette er det råeste rytme-spillet som har sett dagens lys. EVAH!
 
#24
Fikk skaffet spillet idag, og det er helt konge. Har gått gjennom det meste på Easy (brødrene mine tok noen av låtene da), og har startet på Medium nå. Spillet er enkelt å sette seg inn i på Easy, men det blir litt mer krevende når man bruker 4 og 5 knapper. Men det er vel noe man venner seg til etter hvert som man blir bedre. Låtutvalget er ganske bra, og at det meste bare er cover-låter er ikke noe jeg legger allverdens merke til (det er ikke noe merkbart minus med det).

Hvis man liker rytmespill (og er spesielt glad i rock), så er dette midt i blinken. Prisen på 800-900 kroner kan virke stiv, men så langt føler jeg det er verdt det. Det er i hvert fall et spill man må teste.
 
#25
Play sente spillet i går og sa det ville ta tre til fem dager før det kom. Det blir jo selvsagt tatt opp i tollen, så lurer på ca. når jeg kan forvente det? Har ikke betalt for noen spesiell frakt.
 
#26
Du kan forvente deg spillet om to-til tre uker. Noen ganger kommer pakkene fra play i løpet av 4-5 dager andre ganger kan det ta to uker, så må du regne med at pakken blir en uke hos tollvesenet.
 
#27
Play sente spillet i går og sa det ville ta tre til fem dager før det kom. Det blir jo selvsagt tatt opp i tollen, så lurer på ca. når jeg kan forvente det? Har ikke betalt for noen spesiell frakt.
[/b]
Siden det blir tatt opp i tollen, kan det fort ta 2-5 dager ekstra. Er i hvert fall den erfaringen jeg har.

Edit: Pyro var før meg.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#29
Rait. Jeg og Cybermjau har kjørt gjennom Easy og Normal, og holder på med Hard nå, som faenmeg er - ehe - Hardt. Men ja. Det eier. GRENSELØST.
 
#31
Man, jeg håper jeg får spillet i morgen. Men jeg gjør nok ikke det, siden det må sendes ut hentelapp og saker. Uansett så gleder jeg meg, at medlemmene på Spillegal en etter en faller ende over spillet tar jeg som høyst positivt. Gleder meg vilt til å ta Cochise-riffet.
 
#32
Som mange andre her har jeg også falt pladask for dette spillet, og så langt har jeg nesten ferdig med Medium-vanskelighetsgraden.

Enkelte sanger er nesten umulige å klare for meg akkurat nå, som f.eks "No One Knows", men det kommer sikkert av at det ennå er uvant for meg å bruke den blåe knappen og Hammer-on- og Flipp-off-funksjonene.
Det jeg lurte på er om noen av dere har noen råd til hvilke sanger jeg lett kan øve meg på disse funksjonene?
Advanced tutorialen var ikke til å mye hjelp, siden det er øving under press jeg trenger for å kunne mestre akkurat dette.
 
#33
Som mange andre her har jeg også falt pladask for dette spillet, og så langt har jeg nesten ferdig med Medium-vanskelighetsgraden.

Enkelte sanger er nesten umulige å klare for meg akkurat nå, som f.eks "No One Knows", men det kommer sikkert av at det ennå er uvant for meg å bruke den blåe knappen og Hammer-on- og Flipp-off-funksjonene.
Det jeg lurte på er om noen av dere har noen råd til hvilke sanger jeg lett kan øve meg på disse funksjonene?
Advanced tutorialen var ikke til å mye hjelp, siden det er øving under press jeg trenger for å kunne mestre akkurat dette.
[/b]
Bare drit i å bruke hammer on/pull offs, ta heller å bruk opp og nedover slag for å få litt fortgang på ting.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#35
Hvilket minner meg på: Noen som vet om noen alternative (mest sannsynlig 3rd party) gitarer til Guitar Hero? Selv om standard-gitaren er helt okay, så er snora alt for kort, og den er ikke fullt like gøy for venstrehendte. I tillegg planlegger jeg å kjøpe en gitar til uansett, så da vil jeg helst ha to forskjellige. Såvidt jeg vet funker ikke Guitar Freaks-gitarer på Guitar Hero, så utvalget blir sånn sett begrenset.
 
#36
Eneste måten å få tak i gitarer som ser anderledes ut er å enten pimpe den opp selv eller å kjøpe en ferdig pimpet fra steder som ebay.
Kanskje hvis du snoker litt rundt på det offisielle forumet finner du sikker noen som er villig til å selge en modifisert gitar. Natuligvis til blodpris.
Forumet finner du her.
 
#38
Nå har det seg slik at jeg er i den spesielle situasjonen hvor jeg egentlig er høyrehendt, men spiller gitar - og naturligvis Guitar Hero - venstrehendt.
Det jeg lurte på er om det er noen av dere som spiller venstrehendt som føler at dere har et handikap når dere spiller sammenlignet de som spiller "vanlig"?
Burde jeg kanskje prøve å venne meg til å spille høyrehendt, slik at jeg lettere kan mestre spillet?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#39
Mja. Nei. Jeg spiller venstrehendt, og selv om du da ikke kan bruke båndet til noe fornuftig, så er det fortsatt helt åkei. Whammy-baren er ikke noe problem å bruke, for eksempel.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Går an å slå på "Lefty Flip" i spillet også, slik at notearket blir omvendt for de som spiller med venstra. :)