Høsten og vinterens nye spill

Kilik

Lokal moderator
#41
Som alltid sjekker jeg ut anmeldelser først, men disse vurderes allerede sterkt:

Shadow Complex
Side-scroller som minner om Super Metroid. Ute på live på onsdag og allerede blitt kronet med 9/10 hos Eurogamer.

Scribblenauts
Meget spennende konsept som fikk mange lovord etter E3. Har dessuten blitt lite med DS-spill i det siste.

Brutal Legend
Har mange gode minner fra Full Throttle, så dette må sjekkes ut.

GTA IV: Ballad of Gay Tony
Fortsatt hypp på mer GTA.

Left 4 Dead 2
Ble aldri så jeg plukket opp eneren, men skal sjekke ut denne.

Call of Duty: Modern Warfare 2
Årets sikreste kort på onlinefronten.

Uncharted 2
Naughty Dog kan sine saker. Nerd fact: Spillet er det første som bruker alle 7 SPE-kjernene til Cell-prosessoren. Uncharted 1 brukte bare 2.

New Super Mario Bros. Wii
4-player 2D Mario, nuff said.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#42
Uncharted 2
Naughty Dog kan sine saker. Nerd fact: Spillet er det første som bruker alle 7 SPE-kjernene til Cell-prosessoren. Uncharted 1 brukte bare 2.
Hva betyr det? At grafikken og annet teknisk dill er nådd grensen på PS3?
 
#43
Det betyr at det blir skikkelig leving.
 

Kilik

Lokal moderator
#44
Dette er første gang man tar i bruk 100% av prosessorkraften i PS3. Men det er selvsagt forskjell i HVORDAN man utnytter denne kraften. Det krever smarthet, erfaring og kunnskap fra utviklerne for å utnytte et komplisert system godt og siden spill lages av ikke-perfekte mennesker blir det aldri 100% utnyttelse. Et eller annet kan alltid forbedres.

Ikke at hvor mye av systemet man bruker er noe kvalitetsmål alene. Et spill som bare bruker én kjerne kan være mer imponerende og penere enn et spill som bruker alle 7. Akkurat som et spill på 1 GB kan være større og penere enn et spill på 10 GB. Eller for å si det på en annen måte, det hjelper ikke å ha den raskeste rallybilen i billøpet hvis man har en ræva sjåfør.
 

SHDR

Gullmedlem
#45
Lurer på om det bruker den internt utviklede Lisp-implementasjonen deres for funksjonell (som i functional heller enn procedural) struktur på koden, og at det er slik de klarer å dytte noe å crunche til alle kjernene. De har visst brukt dette rammeverket siden første Jak & Daxter på PS2 (ikke fra og med PSP-spillet Daxter slik jeg trodde.)

Det stemmer forøvrig ikke at de bruker alle syv kjernene, ettersom en av kjernene er reservert for operativsystemet. Dette vil sannsynligvis ikke ha noe særlig å si for grafikken, ettersom RSX fortsatt bare er en Geforce 7800 med 256MB VRAM. Det vil vel først og fremst ha å gjøre med fysikk, animasjonssystem, AI og kollisjonssøking å gjøre.

Edit: Fix'd teh error.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Mener bestemt å ha lest at Heavenly Sword bruker alt som er å oppdrive av prosessorkraft i PS3-en. Husker en av uttalelsene fra Ninja Theory gikk på at de brukte to SPU-er bare for å animere håret til kjerringa.
 
#47
Det høres ut som bullshit med tanke på at hårsimuleringen hennes var av en kvalitet jeg lett kunne kverna ut på laptopen min. Med mindre de virkelig virkelig virkelig suger på å kode soft body dynamics.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Occam's Razor er det noe som heter. ^^
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#49
  • Batman: Arkham Asylum - OK demo, men jeg vet ikke helt.
  • Halo 3: ODST - Master Cheif? Pff.
  • Uncharted 2: Among Thieves - Helt klart.
  • Silent Hill: Shattered Memories - :confused:
  • Brütal Legend - Oser tøffhet lang vei, men blir det et bra spill?
  • Borderlands - Njæ.
  • BioShock 2 - Skeptisk.
  • Alpha Protocol - Aldri hørt om faktisk. Virker interessant.
  • Forza Motorsport 3 - Bilkjøring på konsoll? Ikke min greie.
  • Tekken 6 - Klarer meg med SF.
  • Modern Warfare 2 - Pew, pew!
  • Assassin's Creed 2 - meh
  • Dragon Age: Origins - Aner ikke.

Jeg har forlengst funnet ut at det skal MYE til for å holde meg interessert mer enn i noen få timer, så jeg er skeptisk til det meste som kommer ut om dagen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#50
Kan jo nevne at Demon's Souls kommer ut i USA i løpet av høsten, europeisk utgivelse er det ingen som har nevnt med ett ord, så veit dere det. Ikke veit jeg hvor mange som har giddet å lese tråden vi har om det, men det er altså et action-RPG laget av From Software hvor du må finne ut av ting på egen hånd, og dermed er det ganske vanskelig men også utrolig tilfredsstillende å spille. Bra kampsystem, massevis av forskjellige våpen hver med sin forskjellige spillestil, tonnevis av fiender, mange enorme bosser som krever en skikkelig innsats for å få drept, drøssevis med hemmeligheter, enormt god områdedesign, bare generelt enorme områder, knakende bra stemning, ganske bra grafikk, innovativ flerspillermodus og så videre. Hvis du synes actionspill og RPG er morsomt, anbefaler jeg at du skaffer deg Demon's Souls. Så lenge du har PS3, siden det er en Snoy-eksklusiv tittel.
 
#51
Scribblenaughts, for filmene fra e3 eier. Assassins Creed 2, for jeg vil se hvor autentisk de lager Venezia, og jeg koste meg med eneren. Ellers blir det vel mario, samt og fortsette å spille meg bakover i back-katalogen til 360. Det å kjøpe konsoll sent eier, slipper å vente på godbitene.
 
#52
...skulle ikke Shadow Complex være ute idag? Noen som aner hvorfor jeg ikke finner det på markedstedet?
 
#56
Var rundt(nett&butikk) og slang ut noe preorders igår.

# Brütal Legend
# Borderlands
# BioShock 2
# Alpha Protocol
# Tekken 6
# Assassin's Creed 2
# Dragon Age: Origins

Ett par av dem gikk det med ett par gamle PS3 spill jeg ikke var så fan av å ha og kunne likesågreit bytte ut. Synes nesten litt synd på dama mi allerede..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Men … var det ikke et kode ellerno for å få God of War 2 til å kjøre i 1080p?
Veit ikke om det var 1080p, men USA-versjonen hadde noe sånt, ja. Du trenger ikke å prøve på PAL-utgaven din, de fjerna den derfra.

Og Chains of Olympus er enda litt kjedeligere enn konsollutgavene så du går uansett ikke glipp av noe. ^^
 
#59
Skal ha:

-Ninja Gaiden Sigma 2: Rett og slett min beste spillserie når det kommer til gameplay, og da blir det egentlig min beste spillserie totalt sett. Denne gangen med online coop og litt nye våpen osv. Mindre blod, men pytt pytt, jeg har kost meg så MYE med 360 versjonen at det går bra.

-Uncharted 2: 1ern var og er konge, digg historie og godt gameplay, en rimelig sikker vinner.

-Batman AA: Helt greit fordi jeg liker superhelter, og spiller gjerne spill som spiderman uten at det er så veldig bra. Når dette blir rost i skyene, er det klart for et eventyr jeg skal kose meg med.

Kanskje:

-Tekken 6: Spilt tekken så lenge jeg kan huske, har alltid likt det, selv om de kunne lært litt av feks kontringsystemet til DOA. Ser ikke ut som det er så mye nytt i gården, men får se.

-Assassins Creed 2: 1ern var veldig bra, men som andre påpeker, veldig ensformig oppdragsstruktur og dermed kjedelig i lengden. Ser potensiale til et bra spill her.

-Modern Warfare 2: Likte CoD4, men spilte det ikke mye. CoD5 demoen var dårlig, men heldigvis har ikke det så mye å si. Ser frem til et godt onlinespill selv om jeg er littegrann lei av førstepersons skytespill til tider.

Sikkert et par "vet ikke" tittler også:p
 
#60
Dette er første gang man tar i bruk 100% av prosessorkraften i PS3. Men det er selvsagt forskjell i HVORDAN man utnytter denne kraften. Det krever smarthet, erfaring og kunnskap fra utviklerne for å utnytte et komplisert system godt og siden spill lages av ikke-perfekte mennesker blir det aldri 100% utnyttelse. Et eller annet kan alltid forbedres.
Så, er det eller er det ikke 100% utnyttelse? :D

Spillhøsten: meh. Skal prøve Batman nå, dere har overbevist meg. Brütal Legend kommer ikke på PC så da er ikke det aktuelt på en stund. Halo 3 ODST frister bare fordi jeg er en sucker for Halo-stemningen, men igjen, ingen PC = no sale akkurat nå. Kommer Borderlands på PC? Alpha Protocol kan bli bra. Dragon Age ser ut som bæsj klint på en skjerm, så det blir moro å prøve. AssCreed2 nedprioriteres sikkert til PC, jeg venter.

Planen for høsten er egentlig å spille Mass Effect, Bioshock, Dead Space, Halo/Halo 2 (PC) og Tales of Monkey Island. Og så satser jeg på å kanskje få spilt Half-Life 2 pluss episoder. Vi får se.

Ninjaedit: Jeg glemte at jeg nok kommer til å plukke opp igjen DS-en og PSP-en utover høsten. Der må jeg fullføre Tingle og Zelda, og har lyst til å spille mer Wipeout + noen av de andre PSP-spillene jeg har som jeg aldri spiller. AssCreed skulle vel komme på PSP til høsten? I så fall er det aktuelt. SIkkert mye annet også, PSP-scenen er jo ikke særlig godt dekket av media.