Half Life 2 Benchmark

#62
Opprinnelig skrevet av InsaneSimian@22.11.2004, 13.16
Hva er forresten anisotropisk filtering?
139026​
Når skjermkortet skal legge teksturer på 3d-objekter filtrerer det teksturene for å finne riktig fargenyanse, dette gjøres i ulike grader: bilinær via trilinær til anisotropisk(best av de tre). Dette gjør at spesielt flater sett på skrå som gulv osv blir skarpere og finere for øyet.

Bilde uten AF.


Bilde med 16x AF(Det er flere grader meg jeg tar bare med uten og maks)



(Vet ikke om dere ser så stor forskjell på bildene fordi de blir nemlig forminsket litt)


Forresten: jeg tviler sterkt på at riktor_1 fikk 100 fps i gjennomsnit med de instillingene. Mulig at han kom over 100 fps noen ganger, men absolutt ikke som gjennomsnittelig fps.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#65
Ah. Da tror jeg at jeg bytter fra tri-til 4x ani.
6x AA og alt på fullt i 1024 x 768 gir meg 70-80 fps.
 
#67
Noen som vet når problemet med enkelte nvidia kort (nvidia 6800 LE blir fikset *host, host*)

versjon 6.14.10.6177

Jeg driver spillet ok på høyeste innstillinger med amd xp 3000+2ghz (annbefalt normmale innstillinger), men spillet låser seg alt for ofte til at jeg har lyst til å spille det.

Kanskje oppdateringen er oppe allerede, men er lite lysten til å starte
nedlasting på modem før jeg vet det sikkert...


Hvordan sjekker du forresten fps?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#68
Opprinnelig skrevet av InsaneSimian@23.11.2004, 09.39
Ah. Da tror jeg at jeg bytter fra tri-til 4x ani.
6x AA og alt på fullt i 1024 x 768 gir meg 70-80 fps.
139586​
Jeg vil faktisk anbefale deg å kjøre ned på 4X Anti-Aliasing, da du ikke merker den ekstra smoothingen på en så lav oppløsning.
 
#69
Helt motsatt. Du merker antialiasing bedre på lave oppløsninger.
Forøvrig er overskriften på emnet helt misvisende. All grafikk blir fortsatt ikke "bare" regnet ut på GPUen, men av CPUen også.
 
#70
Ifølge system test greia i cs-source kjører jeg alle innstillingene maksimert i 40 fps

Det hjelper lite i lockup helvette:(
 

Novastrum

Feminist-elitist
#71
Opprinnelig skrevet av Madsy@24.11.2004, 10.03
Helt motsatt. Du merker antialiasing bedre på lave oppløsninger.
Forøvrig er overskriften på emnet helt misvisende. All grafikk blir fortsatt ikke "bare" regnet ut på GPUen, men av CPUen også.
140242​
Det er jo en del av poenget mitt. Det er ikke vits i å ha 6x anti aliasing på 1024x768, da 4x holder i massevis. 4x gjør tingene radikalt bedre, imens 6x kun utgjør en minimal forskjell, i forhold til ytelse. Hvis man går høyere, f.eks. 1280x1024 bør man ha 6x.

Jeg kan godt ta bilder og sammenligne, forskjellen er ikke verdt frameraten.
 
#72
Hmm, her skjønner jeg deg ikke helt Nova. Hvorfor skal du ha mer AA ved høyere oppløsning? Høyere oppløsning gir fler, mindre pixler, som igjen gir smudere kanter. Derfor blir det logisk å gå motsatt vei. Det er en grunn til at jeg noen ganger setter ned oppløsninga, og heller legger på litt AA, for at ting skal se omtrent like bra ut, hvis ikke bedre, pluss få en økning (eller det samme) i fps. ...faen så vansklig den setninga sku bli ;P
 

Novastrum

Feminist-elitist
#73
Høyere oppløsning gir fler, mindre pixler, som igjen gir smudere kanter.
Det er vanskelig for meg å forklare uten å demonstrere visuelt.
Jeg tok bilder i Half-Life 2 nå nettopp. Det viste seg at forskjellen mellom prestasjon på 4x og 6x ikke var så stor som jeg trodde. På 1280x960 var forskjellen mellom 4x og 6x 5 FPS. I 1024x768 var forskjellen kun 3 FPS. Slik jeg ser det er ikke 6x nødvendig i det hele tatt, da det ikke gjør grafikken noe nevneverdig bedre. Men, men; smakssak.
 
#74
Opprinnelig skrevet av impywimpy@23.11.2004, 21.45
Noen som vet når problemet med enkelte nvidia kort (nvidia 6800 LE blir fikset *host, host*)

versjon 6.14.10.6177

Jeg driver spillet ok på høyeste innstillinger med amd xp 3000+2ghz (annbefalt normmale innstillinger), men spillet låser seg alt for ofte til at jeg har lyst til å spille det.

Kanskje oppdateringen er oppe allerede, men er lite lysten til å starte
nedlasting på modem før jeg vet det sikkert...


Hvordan sjekker du forresten fps?
139960​

Hvilken versjon er det? Du har vel oppdatert driveren slik at du ikke bruker den som fulgte med kortet?

Og hvilken problem prater du om?

Her er en link til versjon 66 av driverene til Geforce 6-serien og win xp eller 2000.