Opprinnelig skrevet av Alucard@06.08.2004, 23.54
Synes spillet ser bedre ut enn Doom 3. Grafikken virker mer
avslappet og ikke så "Pzzzzzzzzzzzzblurblurbrrrrrrring" hele tiden.
Men nå kan jeg ikke nekte for at Doom 3 har dårligere grafikk.
Blir spennende å se hvordan ragdoll effekten blir.
En bruker Ragdoll i hitman spillene, men det virker lite gjennomført.
Synes spillet ser bedre ut enn Doom 3. Grafikken virker mer
avslappet og ikke så "Pzzzzzzzzzzzzblurblurbrrrrrrring" hele tiden.
Men nå kan jeg ikke nekte for at Doom 3 har dårligere grafikk.
Blir spennende å se hvordan ragdoll effekten blir.
En bruker Ragdoll i hitman spillene, men det virker lite gjennomført.
83868
Uansett: Nei, jeg synes ikke Half-Life 2s grafikk er bedre fordi den har variasjon. Doom 3 har en enestående realisert design, og vanvittig levende, detaljerte lokaler og omgivelser. Dersom Half-Life 2 klarer å matche denne følelsen av sted og rom blir jeg mektig imponert. Slik det ligger an nå synes jeg iallefall Half-Life 2 har en langt mer anonym visuell stil enn Doom 3. Betyr ikke at den er dårlig, den kan bare ikke sammenligne seg med Doom. Men vi får se når det kommer. Jeg forbeholder meg rolig skeptisk inntil jeg får se at Valve har gjort det de lovet at de skulle. Noe mindre enn det, og jeg forbeholder meg retten til å le av dem.
Ah, og siste sak ... hva er oppe med den stusselige lyssettingsmodellen til Valve? Det der er standard volumetriske lightmaps. Både Thief 3 og Deus Ex 2 har gjort god bruk av dynamiske lyskilder i det siste, både innendørs og utendørs, mens Source fortsatt bruker teknikken Quake gjorde populær. Har ikke det noe å si på grafikken, kanskje? Doom 3 er mer enn bump-mapping og poly-count: det er fantastisk lyssetting som skaper atmosfære og stil som intet annet spill tidligere.