Da har også jeg kommet meg gjennom hele Halo 2 singleplayer campaign (Normal). Jeg er egentlig veldig fornøyd selvom singleplayerdelen var en anelse kort etter min smak. Jeg synes historien og vinklingen av den var ganske så kult. Spennende karakterer og mange flotte brett. Når det gjelder leveldesign så er den langt bedre i Halo 2 må jeg si. Jeg slapp og gå meg vill i rotete labyrintbrett i altfor like omgivelser. Dersom Bungie klarer å gjøre innebrette enda litt bedre i en eventuell oppfølger så skal jeg si meg 100% fornøyd med leveldesignen.
Musikken er et høydepunkt i dette spillet. Den er variert, alltid svært passende og setter inn akkurat når den bør. Så å si alle sporene på soundtracket er direkte vakre.
Grafikken i spillet er alt i alt veldig god, men den har noen glipper her og der. Enkelte steder støter man på ganske så udetaljerte textures osv, men ikke så ofte at det er verdt å rakke ned på grafikken pågrunn av det. Utebrettene markerer seg definitivt som spillets flotteste brett.
Tilslutt så vil jeg si litt om gameplayet. Det er en oppgradert versjon av Halo sitt gameplay, ikke så mange forandringer, men de som er gjort er alle veldig gode. Dualwielding er kanskje den største forandringen og den beste. Dens tilstedeværelse tilbyr langt flere strategiske muligheter og generelt sett mer variasjon. Med to våpen så gjør man mer skade fort, men man mister muligheten til granatkasting og meleeattack med våpenet man bærer.
Et annet høydepunkt synes jeg, var at jeg fikk bruk for alle våpnene i spillet. Våpnene var bra avbalansert og nesten alle hadde et viktig bruksområde. Dette gjorde at jeg ofte måtte tenke litt på hvilke våpen jeg skulle ta med meg etter en kamp. Det synes jeg er ganske så positivt siden det bringer litt tenking inn et spill som handler mye om hjernedød action.
Jeg får ikke prøvd live delen, så alt jeg kan konkludere med er at singleplayerdelen er veldig god dog litt kort. Jeg tror min endelige karakter til den delen av spillet ville ha blitt 9/10.