Halo 2 (Xbox)

Opprinnelig skrevet av skinny@14.11.2004, 17.57
halo 2 er dårlig i forhold til eneren. jeg runna det på 5 timer :tommelned:
135363​
skinny spiller easy? :tommelned:

Jeg liker bedre å spille som Master Chief, men jeg synes egentlig det var en interessant og noe uventet vri å måtte spille som noen andre (på ordre fra plan_9 :p). Men synes egentlig ikke det var noe spesielt negativt ved det. :)

Historien i Halo 2 er allerede en smule svak, men ikke så svak at det skader single-playeren noe særlig for min del. Helt ærlig har jeg ikke prøvd en overflod av FPS-spill med god historie, og Halo og Halo 2 er faktisk noe av det bedre.

Men jeg skal være enig i at jeg aller helst ville spilt som Master Chief gjennom hele spillet. Enkelte mener at historien i Halo 2 er vedig oppstykket pga. at man må spille som noen andre (...), noe jeg for så vidt kan være enig i. Men allikevel, jeg synes det var en interessant vri å måtte spille som noen andre en periode. Om det passet inn i spillet kan nok diskuteres.

Ingen som har hørt om spoiler-advarsel? Alle som røper det faktum at man kan spille som noen andre (uten at jeg også skal si hvem) får endre innlegget sitt fort eller få det slettet. Jeg - blant andre - har ikke enda fått rota meg til å kjøpe spillet. Det er derfor jævlig irriterende å få ødelagt en såpass stor overraskelse.

historien er bedre en de fleste FPS spill med eller uten "bad guy" men jeg synes det var en dårlig slutt på serien siden det sies at det ikke blir no halo 3

Ingenting angående Halo 3 er fastslått. Det kan godt komme en treer i serien, det kan godt ikke. Det eneste Bungie har sagt er at de ikke har planer om å begynne utviklingen av en evt. Halo 3 nå, og at de kanskje vil jobbe med noe annet før en evt. Halo 3 kommer.

Men det er for så vidt irrelevant. Først skal jeg spille gjennom Halo 2 før jeg tenker på Halo 3. :p

Da er jeg endelig ferdig med Halo 2! Tok ikke tiden, men en plass mellom 10 og 15 timer vil jeg tippe(runda det på normal) Det neste blir å gå gjennom på heroic og deretter legendary :) Synes historien var konge jeg, selv om slutten ble litt "småskuffende". Men etter å ha fordøyd den litt, er den helt ok. Tror det kommer en oppfølger ja, håper det blir på Xbox Next i så fall! Nå skal jeg se på den dvd'en som følgte med Limited Edition'en... Det skal bli kult å se litt behind the scenes stuff! Hva som ble kutta, osv...

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Da har også jeg kommet meg gjennom hele Halo 2 singleplayer campaign (Normal). Jeg er egentlig veldig fornøyd selvom singleplayerdelen var en anelse kort etter min smak. Jeg synes historien og vinklingen av den var ganske så kult. Spennende karakterer og mange flotte brett. Når det gjelder leveldesign så er den langt bedre i Halo 2 må jeg si. Jeg slapp og gå meg vill i rotete labyrintbrett i altfor like omgivelser. Dersom Bungie klarer å gjøre innebrette enda litt bedre i en eventuell oppfølger så skal jeg si meg 100% fornøyd med leveldesignen.
Musikken er et høydepunkt i dette spillet. Den er variert, alltid svært passende og setter inn akkurat når den bør. Så å si alle sporene på soundtracket er direkte vakre.
Grafikken i spillet er alt i alt veldig god, men den har noen glipper her og der. Enkelte steder støter man på ganske så udetaljerte textures osv, men ikke så ofte at det er verdt å rakke ned på grafikken pågrunn av det. Utebrettene markerer seg definitivt som spillets flotteste brett.
Tilslutt så vil jeg si litt om gameplayet. Det er en oppgradert versjon av Halo sitt gameplay, ikke så mange forandringer, men de som er gjort er alle veldig gode. Dualwielding er kanskje den største forandringen og den beste. Dens tilstedeværelse tilbyr langt flere strategiske muligheter og generelt sett mer variasjon. Med to våpen så gjør man mer skade fort, men man mister muligheten til granatkasting og meleeattack med våpenet man bærer.
Et annet høydepunkt synes jeg, var at jeg fikk bruk for alle våpnene i spillet. Våpnene var bra avbalansert og nesten alle hadde et viktig bruksområde. Dette gjorde at jeg ofte måtte tenke litt på hvilke våpen jeg skulle ta med meg etter en kamp. Det synes jeg er ganske så positivt siden det bringer litt tenking inn et spill som handler mye om hjernedød action.
Jeg får ikke prøvd live delen, så alt jeg kan konkludere med er at singleplayerdelen er veldig god dog litt kort. Jeg tror min endelige karakter til den delen av spillet ville ha blitt 9/10.

Opprinnelig skrevet av skinny@14.11.2004, 21.31
er det noen som hvet om det blir en annerledels slutt på spillet hvis man runner det på en høyere vanskelighetsgrad
135499​
Jeg og brodern rundet spillet på legendary (ikke coop) Og slutten var akkurat den samme (tire/shoot). Problemet er bare at det er en feil med rankingsystemet (sp) i Halo 2, og på profilen står det fortsatt at høyeste level er sistebrett på normal (Noen har hatt samme problemet, da i sammenheng med å få tak i det nye multiplayerbrettet. Når det er sagt er Halo 2 på sitt desidert beste på legendary. Det er da du får se hvorfor Halo 2 regnes som ett av de mest banebrytende FPS noensinne.

Opprinnelig skrevet av Lurtz@14.11.2004, 23.34
Da har også jeg kommet meg gjennom hele Halo 2 singleplayer campaign (Normal). Jeg er egentlig veldig fornøyd selvom singleplayerdelen var en anelse kort etter min smak.
135562​
Kanskje ikke så rart? Altså, da man spiller på Normal blir det som en tur ned i butikken. Da man har på Normal så er det jo ganske mye lettere. Jeg spiller på Legendary og synes spillet er ganske stort faktisk. Men, man velger jo det man synes selv er gøy. Det jeg mener er at, alle spill er jo korte hvis man skal velge den letteste veien.

Og da folk klager over at det er kort (Skinny) da man spiller på easy blir jeg oppgitt. Man raser jo bare gjennom spillet uten å i det minste plukke opp NOE av det som skjer. Dessuten så blir det ingen spillfølelse å stå stille mens man roterer 360grader med skyteknappen inne så er den banen tatt. Eneste positive med easy er at jeg kan la fettern min på 4 år spille så han slipper å ta det om og om igjen.

jeg hvet at å runne det på easy er litt feigt men jeg vil prøve det letteste først og så oppover.jeg har nå runna det på heroic og da ble spillet mye lenger og bedre men jeg tviler på at jeg klarer det på legendary

Opprinnelig skrevet av skinny@15.11.2004, 15.21
jeg hvet at å runne det på easy er litt feigt men jeg vil prøve det letteste først og så oppover.jeg har nå runna det på heroic og da ble spillet mye lenger og bedre men jeg tviler på at jeg klarer det på legendary
135719​
Beklager off topic, men hadde ikke jeg et innlegg rettet mot deg på side 19 i emnet? Jeg skrev at du får bedre følelse og spillbarhet på et vanskeligere nivå..

Skjønner ikke hvor det har blitt av. :blunk:

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Pepperkake+15.11.2004, 12.08-->
<!--QuoteBegin-Lurtz
@14.11.2004, 23.34
Da har også jeg kommet meg gjennom hele Halo 2 singleplayer campaign (Normal). Jeg er egentlig veldig fornøyd selvom singleplayerdelen var en anelse kort etter min smak.
135562​
Kanskje ikke så rart? Altså, da man spiller på Normal blir det som en tur ned i butikken. Da man har på Normal så er det jo ganske mye lettere. Jeg spiller på Legendary og synes spillet er ganske stort faktisk. Men, man velger jo det man synes selv er gøy. Det jeg mener er at, alle spill er jo korte hvis man skal velge den letteste veien.

Og da folk klager over at det er kort (Skinny) da man spiller på easy blir jeg oppgitt. Man raser jo bare gjennom spillet uten å i det minste plukke opp NOE av det som skjer. Dessuten så blir det ingen spillfølelse å stå stille mens man roterer 360grader med skyteknappen inne så er den banen tatt. Eneste positive med easy er at jeg kan la fettern min på 4 år spille så han slipper å ta det om og om igjen.
135688​
[/b]
Når jeg tenker lengde, så går jeg ut i fra normal vanskelighetsgraden på spillet. Dersom du tar lengden på spillet ut i fra legendary vanskelighetsgraden så må man sammenligne det med andre spill på tilsvarende vanskelighetsgrad. Far Cry f.eks er lenger enn Halo 2 i Normal mode og det er lenger enn Halo 2 legendary i very hard mode. Spillet kunne lett vært et par timer til med kontinuerlig gameplay synes jeg.

Tja, har spilt kontinuerlig i ca fem timer nå og har enda ikke rundet level 5. Synes det er en behagelig lengde jeg. Jeg spiller forresten på Legendary. Ellers er spillet ganske fin-fint.

Edit:
Mente Heroic :flau: